Kobariški kolovrat , 21. september 2013

Iz Vrtojbe se zapeljeva do Deskel, kjer pobereva Bertota . V Ušnikuzavijemo s soške scest v hrib proti  Kambreškem. Parkiram pred kočo pod Ježo (n.v.~800m). Ob 16h startamo s parkirišča strmo v breg proti Ježi. Vmes nas ''zmoti'' pet gamsov, pogledujemo tudi za gobami, vendar brez uspeha. Najprej se vzpnemo na Malo Ježo in nato še na Ježo (n.v. 949 m). Od tu se spustimo do gozdne ceste, v križišču pa zavijemo takoj desno na stezo, ki vodi pod Bukovo Ježo na sedlo Solarij (n.v.996 m). Od tu naprej sledimo Poti miru, ki nas pripelje po vojaških jarkih do hriba Na gradu (n.v. 1115 m). Tu si ogledamo in sprehodimo po lepo obnovljenih rovih iz prve svetovne vojne. Nadaljujemo po stezi v breg proti Z, ki nas pripelje na Trniški vrh (n.v. 1139 m).

Od tu naprej je steza speljana ves čas po grebenu, čez travnike, hodi se malo navzdol in zopet v breg, po meji med Slovenijo in Italijo. Z grebena so lepi razgledi na dolino reke Soče, banjško planoto, tržaški zaliv, videmsko ravnico, krnsko in kaninsko pogorje in ostali del julijskih alp.

Pot nas vodi mimo razglende galerija na Nagnoj (n.v. 1193 m) (kot zanimivost, za hribom na italijanski strani je vas Dreka), mimo spomenika italijanskemu alpincu Zanusiju Giuseppu in istoimenskega bivaka na hrib Kuk (n.v. 1243 m), ki je bil naš cilj. Tu smo ob 19h. Ker se je že začelo temniti, se odpravimo takoj nazaj proti avtu kar po cesti. Do avta je 8,5 km, pri katerem smo že v trdi temi ob 20:20h.