KRK – Baška (30.12. 2014 -1.1.2015)

Preko znancev izvemo, da so v Baški lepe in lepo označene poti za hojo. Domenimo se, da tam preživimo par dni preko novoletnih praznikov in tako združimo rekreacijo, kulinariko in druženje.

V torek zjutraj se odpraviva v Kreplje, kjer se nama pridružita Tibor in Irena. Na Reki obiščemo ribarnico in tržnico. Zaradi bližajočega se Novega leta, je tam zelo živo. Nakupimo nekaj kg rib in zelenjavo, nato pa naprej preko mostu na otok Krk in do Baške. Že prej smo rezervirali apartma Juras v Zaroku. Ko se namestimo, se odpravimo preko dolge peščene plaže do mesta. Zunaj je precej mrzlo (~1°C), vendar jasno, piha močna burja. V mestu se odpravimo proti cerkvici Sv.Ivana (tu so še vidni ostanki starega mesta Baške). Ves čas nas spremljajo v marmor vklesane črke gotice. Ogledamo si pokopališče z zanimivimi nagrobniki, nato pa naprej mimo ruševin stare cerkve po lepo urejeni poti ''cesti svetega duha'', najprej do kraja Plato mjeseca (n.v.320m). Do koder seže pogled samo kamenje, res pravo ime za ta kraj. Ob eni od mnogih kamnitih ograj se sputimo nazaj v mesto. Za večerjo pripravimo slastne školjke s poleto.

Sreda , 31.12.– za zajtrk Tibor speče Luca, nato pa se počasi odpravimo na daljšo turo. Zopet do mesta. Zunaj je še vedno jasno, mrzlo, piha še močneje kot prejšnji dan. Valovi, ki udarjajo ob pomol, izgledajo kot mali gejziji. V gostilni ob kavi izvemo, da se zvečer ne bo dogajalo v mestecu nič. Ob obali pridemo do kampa Bunculuka. Morje je kristalno čisto, valovi se penijo ob udarjanju ob skalno obalo. Nadaljujemo čez skale mimo več zalivov, eden lepši od drugega (uvala Jablanova, Malo Storišče....), v zalivu Vela Vrženica, zavijemo proti S v kanjon Vrženica. Sprva je le ta malo širši, nato pa se vedno bolj oži, potrebno je tudi malo plezanja. Po dveh urah hoje skozi suhi kanjon potoka Vrženica pridemo do razpotja. Tu se obrnemo proti V in po stezi med visokimi kamnitimi zidovi dosežemo vrh panorame Rebica (n.v.240m), od koder je lep razgled na Malo in Veliko Luko pod nami. Orkanski, mrzli veter nas prisili, da se obrnemo in se preko Lubinina (n.v. 180m), avtokampa vrnemo v apartma, kjer smo kasno popoldne. Lotimo se kuhanja – ribja juha na lešo, nato spečemo še nekaj rib. Ob gledanju televizije (nekateri tudi zaplešejo) in srkanju žlahtne kapljice, dočakamo polnoč. Nazdravimo s šampanjcem, pogledamo manjše ognjemete v mestu in ob se ob 1h spravimo spat.

Zbudimo se zopet v jasno jutro, veter je popustil, tudi temperatura se je malo dvignila. Tokrat se odpravimo pešačit proti Z, skozi borov gozdiček Ispod velog Gradaca za naseljem Zarok, nad pečinami, ki se spuščajo globoko v morje. No, tu se zečnejo težave. Ena od spremljevalk se ustraši višine in se vrne, druga kmalu za tem pade in si poškoduje koleno. Moška sama nadaljujeva do prevala Vraca (n.v. 150m) in se spustiva do rta Škuljica in po isti poti nazaj v apartma, kjer počivajo ''boljše plovice''. Spečemo še zadnje ribe, nato se sprehodimo še malo po mestu, sledi povratek proti domu.