LAGO CAMPO MORO (2013m)  21.junij 2014

Potem ko smo lansko kolesarjenje zaradi slabega vremena izpustili, se letos zopet odpravimo proti Livignju. Konrad, Martin, Milovan in jaz startamo ob 5:30h iz Vrtojbe. Preko Lago di Isea, Edola se zapeljemo do mesta Teglio, od koder s kolesi nadaljujemo proti Sondriu (n.v.297m) od tu pa samo navzgor, do 32 km oddaljenega umetnega jezera Lago Campo Moro (n.v. 2013m).

Teglio – Sondrio (n.v. 297m) – Lago Campo Moro (n.v. 2013m); 95 km – vzpenjanja 1750m)

PASSO BERNINA (2330M), PASSO FORCOLA DI LIVIGNO (2330m)  22.junij 2014

Prespimo v Livgnu, tako da že sjutraj startamo proti pregradi umetnega jezera, kjer se z kombijem zapeljemo skozi tunel na švicarsko stran. Od tu nadaljujemo v levo proti manjšemu prelazu, nato pa sledi spust do Zerneza. Nadaljujemo v smeri proti St.Moritzu, v katerega se tudi zapeljemo in si ga na kratko ogledamo, nato pa sledi vzpon na Passo Bernina, kratek spust (~250 v.m.) do mejnega prehoda in zopet vzpenjanje na Passo Forcola di Livigno. Za konec še 14-km spust nazaj v Livigno.

Livigno (n.v.1865m) – Zernez – St.Moritz – Pontresina – Passo Bernina – Meja Ch-I – Passo Forcola di Livigno – Livigno; 104km – vzpenjanja 1362m)

PASSO FORCOLA DI LIVIGNO (2330m), PASSO BERNINA (2330M),  23.junij 2014

Ker je napovedano za popoldne slabo vreme, se odločimo za krajšo turo. Ponovimo prelaza od prejšnjega dne, nato se zaplejmo v center Livigna in nazaj proti domu.

Livigno (n.v.1865m) – Passo Forcola di Livigno - Meja I-Ch - Passo Bernina – Meja Ch-I  - Passo Forcola di Livigno – Livigno;  37km – vzpenjanja 950m)

Passo Stale, Passo di Erbe (25.junij 2015)

Stara klapa kod pred nekaj leti – start ob 5h iz Vrtojbe in nato preko Tolmeza, Sappade, Dobiaca, do vasi Rasun Anterselva (1020 m n.v.) par km pred Brunicom. Začetek ne najbolj obetaven, jaz moram zamenjati zračnico, Miha boli grlo.

Prvih 11km malo gor in malo dol, vse do vasi Anterselva. Tu se začne konkretnejši vzpon (10%) do istoimenskega znanega zimskega biatlonskega središča. Tu se cesta ob jezeru položi. Na koncu jezera se cesta močno zoži (je tudi enosmerna – semafor je odprt –zelena luč - vsako uro po 15 minut). Od tu dalje je klanec med 7 in 14% vse do vrha prelaza. Del ob jezeru in neprej je tudi najlepši, macesnovi gozdovi,  pogledi na vrhove Croda Nera in Collato, pogled proti jezeru Obersee. Ker smo na vrhu pred našim spremljevalnim avtom, se spustimo še do jezera na avstrijski strani in nazaj do vrha prelaza Passo Stalle (n.v. 2052m). Ko prispe še avto se preoblečemo, ker pa se bliža čas ko bo zelena luč za motorna vozila ki se spuščajo s prelaza, se pred njimi spustimo mi. Ustavimo se v biatlonskem centru, poslikamo, si ogledamo predstavitev streljanja, naredimo krog po osrednjem delu arene in se spustimo do avta.

Z avtom nadaljujemo do Brunica, nato pa zavijemo za Corvaro. Ustavimo se v vasi San Martino (n.v.1110 m) in se pripravimo  za vzpon na naslednji prelaz. Prvih nekaj km je vzpon lepo speljan, dvignemo se na n.v.1545 m, nato pa nas iznenadi spust,  do križišča na n.v.1408 m pod vasjo Antermoia; nato pa zopet v klanec-6km. Prvih nekaj km je precej strmih, nato se malo položi, zadnji km je celo makadamski. Na prelazu Passo di Erbe (n.v.1985m) je na eni strani lepa travnata planota z raznobarvnim cvetjem, na drugi pa markantni hrib Cima di Pale. Spremenimo načrt in se ne vračamo na izhodišče, ampak se spustimo v kraj Chiusa (n.v.540 m - 25km spusta). Tu se naložimo v avto in zapeljemo do vasi Saltusio do pensiona Schildhof Haupold, ki je nekaj km iz Merana in bomo tu naslednje tri dni.

Rasun Anterselva (n.v.1020m) – Passo Stalle (n.v. 2052m) – 22,5 km, S.Martino (n.v.1110 m) – Passo di Erba (n.v. 1987m) – Chiusa (n.v.540 m),

Skupno: 2100 v.m vzpenjanja in 87 km

Passo Rombo (26.junij 2015)

Iz kraja Saltusio (n.v.492 m), kolesarimo proti S.Martinu, kjer v bike centru vprašamo če lahko zamenja ''račno'' na mojem kolesu. Pravi da za ''old timerje'' nima kosov in bi ga moral naročiti, kolesa pa ima vsa izposojena, da pa naj probamo v dveh trgovinah v centru Merana (sreča v nesreči, da se Miha slabo počuti in kolesarim z njegovim kolesom). Nadaljujemo do S.Leonarda (n.v.670 m), kjer je križišče za Passo Rombo (31km do vrha) in Passo di Giovo. Zavijemo levo za Rombo. Tu se začne malo strmejši klanec, nekje do n.v.1600 m, kjer se cesta poravna, že malo prej pa je lep pogled na cesto sredi hriba, ki se vije na prelaz visok 2500m. Za mostom čez potok zopet zagrizemo v zadnjih nekaj km. Najprej par doooolgih serpentin in nato še nekaj krajših, vmes pa lepi razgledi na gore okrog nas in doline pod nami. Tunel na n.v.2430 m nas pripelje na drugo stran hriba, do vrha prelaza je le še nekaj ravnine in krajši vzpon. Na prelazu (n.v.2453 m) je še kar precej snega, z Martinom se strinjava, da bi se z okoliških hribov še dalo turno smučati. Spustimo se 4 km na drugo stran proti Soldnu, nekje do n.v. 2000m (tam začne zopet krajši vzpon) kjer obrnemo in se vrnemo na prelaz, od koder sledi dolg spust nazaj do našega pensiona.

Saltusio (n.v.492 m) – Passo Rombo  (n.v. 2453m) – 46 km,  (n.v.2000 m) – Passo Rombo – Saltusio.

Skupno: 2400 v.m vzpenjanja in 90 km

Passo Palade, Passo Mendola (27.junij 2015)

Zjutraj se odpeljemo do Merana. V centru hitro najdemo kolesarki trgovini, vendar imajo serviserji ripozo. Napotijo nas v naslednjo, kjer serviser dela, vendar bo treba malo počakati. Domenimo se, da se ostala druščina zapleje do Lane (n.v.320 m) in naprej na prelaz Palade, jaz pa pridem z druge strani preko Bolzana in se dobimo na prelazu Mendola.

Po eni uri je bicikel popravljen (ker ne more enga dela odtisniti, mi mora zamenjati še obroč) in oddrvim po kolesarski stezi ki je ves čas speljana ob reki Etsch, do Bolzana (n.v. 240 m, 23 km). Nadaljujem po lepo urejeni kolesarski stezi do mesta Appiano (n.v.410 m, 6km), do odcepa za prelaz Mendola (14 km do vrha). Cesta je lepo speljana, ves čas enakomeren klanec, tudi dosti novega – gladkega asfalta. Na prelazu Mendola (n.v.1363 m), sem skoraj istočasno z Mihom in ostalo klapo, ki pride z druge strani. Na prelazu se okrepčamo, sledi spust in povratek, po isti poti kot sem opravil prej vzpon.

Lana (n.v.320 m) – Passo Palade(n.v. 1518m) –18km,  Fondo (n.v.980 m)  – Passo Mendola (n.v. 1363m) – Bolzano (n.v.240 m) – Lana (n.v.320 m) – 20 km

Merano (n.v.300 m) - Bolzano (n.v.240 m) – 23 km – Appiano (n.v.410 m) – 6km – Passo Mendola (n.v. 1363m) –km 14 – Bolzano (n.v.240 m)  - 20km – Lana (n.v.320 m) – km 20.

Skupno:1621 v.m vzpenjanja in 85 km ; 1200 v.m. vzpenjanja in 83km

Passo di Giovo, Passo di Pennes (28.junij 2015)

Zopet vsi kompletni. Za slovo se slikamo s kompletno familo iz penziona kjer smo bivali tri dni. Iz Saltusia (n.v.492 m), kolesarimo do S.Leonarda (n.v.670 m) – 11km, kjer je križišče za Passo Rombo  in Passo di Giovo. Zavijemo za Giovo. Cesta je lepo speljana, brez zahtevnejših vzponov. Ko pridemo iz gozda zagledamo dooolg odsek ceste spejlan v levo, nato ovinek in zopet dooolg odsek, ki nas pripelje na vrh prelaza Passo di Giovo (n.v. 2094m – 20km). Sledi spust v dolino, kjer pred mestom Vipiteno (n.v.950 m) zavijemo za prelaz Pennes. Prvi km in pol je raven, nato je klanec zahtevnejši, brez ravnega odseka, ves čas pa okrog 10% naklona. Po zadnjih opravljenih serpentinah sledi še dooolg odsek do koče na vrhu prelaza Passo di Pennes (2214m – 16km). Zopet spust nazaj v mesto Vipiteno, kjer si ogledamo lepo urejen star zgodovinski del in nato nazaj proti domu.

Saltusio (n.v.492 m) – Passo di Giovo (n.v. 2094m) – 31 km,  Vipiteno (n.v.950 m) – 17km - Passo Pennes (n.v. 2214m) -16km – Vipiteno (n.v.950 m) - 16km

Skupno: 2835 v.m vzpenjanja in 80 km

Passo Mangen 2072m (23.junij 2016)

Tokrat se zapeljemo v mesto Caldonazzo ki leži ob istoimenskem jezeru, nekaj km V od Trenta. Ob 10h začnemo kolesariti proti V, do mesta Borgo Valsugana, kjer se cesta odcepi na 24 km oddaljeni prelaz Passo Mangen. Prva prava vročina v tem letu (v dolini 33°C) nam ob 11h ko začnemo z vzponom dela kar nekaj preglavic. V drugi polovici ko cesta preči reko se šele začne pravi vzpon (ves čas 10 in več %) in skoraj brez sence. Prelaz le nekako dosežemo (na prelazu še vedno 22°C), potem pa se vrnemo po isti poti v Caldonazzo. Pivo, kopanje v bazenu hotela.

Caldonazzo (n.v.474 m) – Borgo Valsugana  (n.v. 356m) – 19 km,  Passo Mangen  (n.v.2072 m) – 24km – Borgo Valsugana   - Caldonazzo (n.v.474 m)

Skupno: 2330 v.m vzpenjanja in 86 km

Passo Fricca 1083m, Passo di Sommo 1343m, Passo di Vezzena 1402m (24. junij 2016)

Tokrat se zapeljemo proti J in že po parih km takoj v strm klanec do n.v. 1083m na vallico della Fricca. Tu se pripeljemo na veliko planoto z nekaj nižjimi in krajšimi prelazi. Najprej opravimo z bližnjim prelazom Sommo, nato še z Vezzeno, pa nazaj na izhodišče in na kopanje – tokrat v jezero.

Caldonazzo (n.v.474 m) – valico della Fricca (1083m) – Carbonare Girardi di Sopra (n.v.1077m)– Passo Sommo (n.v. 1343m) - Carbonare Girardi di Sopra – Passi di Vezzena (n.v. 1343m) - Carbonare Girardi di Sopra - Caldonazzo (n.v.474 m)

Skupno: 1650 v.m vzpenjanja in 78 km

Panarotta 1782m, Passo Redebus 1449m (25. junij 2016)

18. etapa Gira 2014 se je končala pri koči Panarotta na višini 1782m. Tudi mi opravimo s tem vzponom in se spustimo na drugo stran v mesto Pergine val Sugana. Tu nadaljujemo po dolini do vasi Fusine – cesta se ves čas zlagoma dviga in nato 3km na prelaz Redebus. Zopet se spustimo na drugo stran in se mimo dveh jezer vrnemo v Pergine in nato Caldanazzo.

Caldonazzo (n.v.474 m) – Levico Terme – Compet (n.v.1383m) 17km – Panarotta (n.v. 1782m) – Pergine val Sugana (n.v.475)– Palu del Fersina (n.v.1312m)– Passo Redebus (n.v.1449m) – Baselga di Pine - Pergine val Sugana - Caldonazzo (n.v.474 m).

Skupno: 2320 v.m vzpenjanja in 92 km

Cima Grappa  1718m  (26.junij 2016)

V 19. etapi Gira 2014 so kolesarji vozili kronometer iz Bassano del Grapa na Cima Grapo – nekakšno svetišče iz 1.vojne, na kateri je velika grobnica.  Vstavimo se v mestu Romano D'ezzelino, kjer nas na vzpon opozori smerna tabla. No šele po parih prekolesarjenih km ugotovimo, da se vzpenjamo po tisti strani, po kateri smo se mislili spustiti nazaj v dolino. No je pa zato vzpenjanje malo daljše, vendar z manj strmim klancem. Spust opravimo po strmejši smeri.

Romano D'ezzelino (n.v.169m ) – Cimma Grappa (n.v.1800m) 27km – Semonzetto (n.v.174) 17km- Romano D'ezzelino (n.v.169m ) 3km.

Skupno: 1550 v.m vzpenjanja in 47km

Passo San Marco 1992m (22.6.2017)

Letos smo se na kolesarjenje odpravili v šestih. Poleg že stalnih še brat in Srečko. Prvi dan se zapeljemo par km pred kraj Morbegno (nv 212m) . Po treh km segrevanja nas čaka 26km vzpona na prelaz Passo San Marco.

Morbegno nv 212m – Passo San Marco nv 1992m - Morbegno nv 212m

Skupno: 62km in 1779 vm vzpenjanja

Passo Spluga 2112m (23.6.2017)

Strat izpred hotela Caligari v Vercesii – na S delu jezera Lago di Como (Lago di Novate). Prvi del je ravninski do mesta Chiavena. Do tu se tudi malo lovimo s potjo, ker je bil most za kolesarje zaprt in smo se morali celo vračati.

Nazaj grede smo se vračali po glavni cesti, ki pa je zelo prometna. Iz Chiavene do prelaza sledi 30 km  vzpon, večkrat skozi lepo zgrajene galerije vklesane in vzidane v živo skalo. V dolini zelo vroče.

Verceia nv 212m – Chiavena – Passo Spluga nv 2112m – Chiavena -  Verceia nv 212m

Skupno: 104km in 1992 vm vzpenjanja

Passo Maloja 1815m (24.6.2017)

Start zopet izpred hotela. V kraju Chiavena zavijemo proti V. Tudi od tu je ~30km do vrha prelaza. Vmes je par ravnin, zadnji del pa lepo speljane serpentine. Nadaljujemo mimo dveh jezer do St.Moritza in nazaj v hotel.

Verceia nv 212m – Chiavena – Passo Maloja nv 18152m – St.Moritz – Passo Maloja - Chiavena -  Verceia nv 212m

Skupno: 138km in 1846 vm vzpenjanja

Verceia (25.6.2017)

Ponoči začne deževati, pada tudi toča. Ne pojenja do jutra, zato se odpravimo po zajtrku proti domu.

Odpade predviden vzpon do Bagni di Masino.