Bratislava in J Češka, 28. 4. – 1. 5. 2011

Četrtek, 28. 4.- Zjutraj na hitro urediva zavarovanje, zamenjava nekaj čeških kron in pripraviva prtljago. Iz planiranega 10 dnevnega potovanja nama je ostalo le štiri dni, zato sva brez daljših postankov popoldne že v Bratislavi. Parkirava pod gradom  in se počasi sprehodiva ob Donavi in na grad. Od tu je lep pogled na mesto in reko s številnimi mostovi. Grad je prenovljen, v njem je zgodovinski muzej. Spustiva se do starega mestnega jedra  mimo katedrale Sv. Martina, v kateri je bila kronana Marija Terezija. Trenutno jo obnavljajo. Na trgih so skulpture hokejistov, v tem času je v Bratislavi svetovno hokejsko prvenstvo. Iščeva slovenskega, a ga ne najdeva. Pisane obnovljene fasade starih stavb krasijo ulice in trge, po katerih se sprehodiva (slediva pešpoti, opisani v Lonely planet-Venturska ulica, Michael tower, Hurbanov trg , Uršulinska ulica, Primacialne namesti, ...) Zapeljeva se do Devinskega gradu ob sotočju Donave in Morave. V temi se spehodiva ob reki po sprehajalni poti pod razvalinami gradu. Tu prenočiva. (614km)

Petek, 29. 4. – Ob 7h raziskujeva pešpot okoli gradu. Odprejo ga šele ob 10, a ker so le razvaline na skalah, se odpeljeva proti Češki. V Braclavu si ogledava oranžno cerkev Sv. Marije. Pred njo je informacijska tabla krajev in znamenitosti v okolici, vse pod zaščito Unesc-a.. Najprej obiščeva gradič v Lednicah. Ker ga obnavljajo, je zaprt. Sprehodiva se po lepo urejenih sprehajalnih stezah ob jezeru do stolpa-minareta.  V bližnjih Valticah prideva skozi mestece do gradiča s kipi in vodometom na prednjem dvorišču. Začne rositi, pod gradom si privoščiva kosilo. V Mikulovu lije, pod palerinama si ogledava trg, grad nad njim, nato pa po križevi poti na hrib k cerkvici sv. Kopečka.. Pozno popoldne sva v Brnu. Na hitro si ogledava star del mesta z  zelenjavnim trgom, trgom svobode, cerkevijo sv. Petra in Pavla...Zvečer poiščeva kamp v Trebiču. Ker je zaprt, prenočiva ob jezeru nad mestom. (240km)

Sobota, 30.4.- Grad v mestu obnavljajo, ob njem je bazilika sv Prokopa in jutranja maša v njej. Na zelenjavnem trgu spijeva jutranji kapučin ob hot-dogu. Očara naju naslednje mestece Telč. Leži na polotoku in je obdano s tremi ribniki. Čez enega od številnih mostičkov  prideva skozi vhod na dolg trg, obdan s pisanimi arkadnimi hišami. Na eni strani trga je Marjanov steber, na drugi grad.  Prehodiva trg, potke ob jezeru, ogledava si park v gradu.Ob kapučinu izdelava plan za naprej. Jindrijchov gradec ima podoben razpotegnjen trg z arkadnimi hišami. Pešpot po Masarikovem trgu, Panski ulici in trgu miru naju pripelje do gradiča (zamka ). Spet dežuje.  Spustiva se nazaj do trga miru, ogledava si cerkev naše gospe in kapelo sv .Magdalene, mimo cerkve Janeza Krstnika in jezeraca prideva do avta. Naslednje mestece je Trebon. Parkirava pred Budževidskimi vrati. Na obnovljeni Husovi ulici zavijeva na desno na Masarikov trg. Kot v vseh mestecih je tudi v tem zamek-grad z značilnim vrtom in vodometom na sredini. Skozi Zametski park se vrneva ob vodi do parkirišča. Ustaviva se 12 km pred Češkimi Budejovicami v Lišovu. Dobiva sobo v penzionu Fischer. V vasici postavljajo mlaj, kurijo kres, na stojnici ob dobrem pivu pojeva vsak svojo klobaso s sladkim zeljem. Prisluhneva še češki skupini, ki igra na bližnjem odru.(131km)

Nedelja, 1.5. – Hluboko nad Vltavo, parkirava spodaj v mestu in se peš povzpneva do gradu. Okoli so  urejeni parki, tudi grad je nekaj posebnega. Na dvorišču so številni rogovi divjih živali, ki sojih lastniki Schwanzerbergi uplenili v okoliških gozdovih.. Grad si ogledava tudi od znotraj. Vse je oblečeno v izrezljan les, sobane so bogato opremljene in vredne ogleda. Lestenci so iz Muranskega stekla in v vsaki sobi drugačne oblike. Veliko je kitajskega porcelana, slk, nizozemskih omaric in mizic...Knjižnica je polna knjig v latinščini, francoščini, italijanščini, nemščini, v njej sta dva ogromna globusa. Razstavljeno je tudi orožje, oklepi...V Čeških Budejovicah naju na trgu Premysla Otokara II brezdomci žicajo za krone. Res si zanje kupijo kruh. Na sredini trga je Samsonova fontana, okoli pa renesančne in baročne hiše v živahnih barvah. Poiščeva stolp Iron maden ob reki Malše, renesančni Black tower in katedralo sv. Nikolasa. Ob kanalu prideva so Rebenštejn towra in dominikanskega samostana. Ob cesti proti Češkemu Krumlovu so rumena polja oljčne repice. Mestu pravijo tudi mala Praga . Čez most prideva peš v mesto skozi Budejovitska vrata. Po ulici Latran prideva do Vltave, na trg Svornosti sredi katerega je Marjan Plague steber, pa po ulici Horni do cerkve Sv. Vitusa . Po mestecu je polno turistov. Od zadaj se povzpneva na grad  nad mestom, mimo grajskega gledališča se dvigneva na najvišjo točko, na grajski vrt z vodnjaki. Nekakšen hodnik nad sotesko naju pripelje na grajska dvorišča. Odločiva se, da si  grad ogledava tudi od znotraj. Ni tako lep kot Hluboko, tudi skupina turistov je večja. Vračava se skozi rdeči vhod, pod katerim so v jarku medvedi. Še vožnja ob Vltavi do Ružemberka, najinega zadnjega postanka na češkem. Sprehodiva se na hribček nad mestecem do zaprtega gradu, malo višje je stolp, ostanek gradu iz 16 st.