Težave na področju neverbalne komunikacije
Znaki in simptomi
-
težko prepozna neverbalne znake kot so izraznost obraza ali drža telesa
-
ima slabo psihomotorično koordinacijo; je neroden, stalno »na poti«,
zaletava se v ljudi in predmete; izrazite težave v fini motoriki:
zavezovanje čevljev, pisanje, uporaba škarij (glej rubriko
dispraksija)
-
potreba po verbalnem izražanju vsega, kar se dogaja - da razume
okoliščine, se orientira v prostoru, razume napotke; pogosto se zgubi
ali zamuja
-
težko se sooča s spremembami, tranzicijami
-
težko posplošuje prej naučene informacije
-
težje sledi navodilom v več korakih
-
prevaja, razume vse dobesedno
-
preveč, prepogosto sprašuje, kar je lahko moteče v razredu
-
ker ima dobre verbalne sposobnosti, daje vtis bolj sposobnega
Strategije
-
vadimo kako priti do željenega cilja (npr. od avtobusne postaje do šole)
-
zmanjšamo tranzicijo, spremembe in jih vsakokrat podkrepimo z verbalnimi
navodili, opisi; temeljito ga v naprej pripravimo na ekskurzije ali
druge spremembe v šolski rutini
-
nikoli ne smemo predvidevati, da bo učenec avtomatično razumel navodila
– potrebno je preverjati razumevanje (če ponovi dobesedno, še ne pomeni,
da razume!)
-
verbalno izpostavljamo podobnosti, razlike in povezave; navodila
zapisujemo po korakih, ki jih oštevilčimo; poenostavimo abstraktne
koncepte, obrazložimo prenesene in različne pomene
-
učencu poskušamo vedno odgovarjati na vprašanja, vendar ga v naprej
opozorimo, da lahko postavi le določeno število vprašanj (3 namesto
nekaj!), na ostala pa bomo odgovorili med odmorom, po pouku
-
omgočimo, da ne sodeluje pri določenih aktivnostih, če vidimo, da so
preveč zahtevna zanj
-
naredimo check liste z dnevnimi, tedenskimi obveznostmi
NLD seminar.doc
|