Težave v centralnem slušnem procesiranju
Znaki in simptomi
-
ima težave v procesiranju in pomnjenju jezikovnih nalog, po drugi strani
pa nima težav z interpretacijo in pomnjenjem neverbalnih prvin (zvokov,
glasbe)
-
možna počasnost pri procesiranju misli in idej ter težave pri
obrazložitvi le-teh
-
narobe črkuje ali izgovarja besede, ki se podobno slišijo; izpušča
zloge; zamenjuje besede, ki se podobno slišijo
-
se zmede ob uporabi prenesenega pomena (metafore, primerjave), ne razume
sarkazma, vicev – vse razume dobesedno
-
pogosto ga zamotijo zvoki in hrup v ozadju
-
težko se skoncentrira oziroma si zapomni ustne predstavitve ali
predavanja
-
narobe razume ali si težko zapomni ustna navodila, težje sledi
zaporednim, zahtevnejšim navodilom
-
težko razume zahtevnejše stavčne strukture ali hiter govor
-
ignorira ljudi, še posebej, ko je zamišljen
-
pogosto reče »Kaj?«, četudi je slišal večino povedanega
Strategije
-
raje pokažemo kot razlagamo
-
poslužujemo se bolj neposrednih tehnik (uporabljamo vidne signale,
konkretne predmete, stvari s katerimi lahko rokujemo)
-
navodila skrčimo ali nanje v naprej opozorimo: »Pripravljen?«
-
prevedemo (parafraziramo, dešifriramo) nerazumljiva ustna ali pisna
navodila
-
navajamo na abstraktno besedišče, besedne korene, sopomenke/protipomenke
-
spreminjamo hitrost, višino in ton govora ter poudarjamo ključne besede
-
postavljamo vprašanja ob razlaganju učne snovi, da preverimo, v kakšni
meri je snov razumel
-
omogočamo mu 5-6 sekund za odziv (čas za premislek)
-
učenec naj vedno znova vadi ubeseditev konceptov, besed, pravil
-
ne zahtevamo od učenca, da razmišlja in zapisuje hkrati
|