VAJA 3 - Vprašanja in govor
Navodilo (Konj te vpraša po imenu in pozdravi.)

Pri tej vaji se boš naučil:
kako ustvariti spremenljivko, kako figura postavi vprašanje, kako odgovor shraniti, kako uporabiti shranjeni odgovor, kako združiti dva dela.

  1. Zaženi program Scratch 2 in odpri VAJA1.
  2. Kliknemo na povodnega konja in izberemo zavihek SKRIPTE.
  3. Najprej iz skupine DOGODKI preneseš ukaz kliknjena.
  4. Izbereš skupino ZAZNAVANJE in preneseš ukaz vprasaj.
  5. Izbrišemo prvotno vprašanje in zapišemo novega: Kako ti je ime?
  6. Sedaj moramo pripraviti škatlo kamor se bo tvoj odgovor shrani. Temu rečemo SPREMELJIVKA. Izbereš skupino PODATKI in klikneš USTVARI SPREMELJIVKO. Spremenljivki damo ime MOJEIME in pritisnemo V redu. Na Odru se pojavi škatlica kamor si bo konj shranil tvoje ime.
  7. Da pa to naredi, mu moramo to tudi povedati. Izberemo skupino PODATKI in prenesemo ukaz nastavi.
  8. Namesto številke 0 moramo konju povedati, naj v škatlo shrani odgovor na vprašanje. Izberemo skupino ZAZNAVANJE in v polje 0 prenesemo ukaz odgovor.
  9. Ko je odgovor shranjem, nas konj pozdravi. Izberemo skupino IZGLED in prenesemo ukaz reci. Številko 2 povečamo na 10.
  10. Konju moramo povedati, da poleg pozdrava uporabi tudi ime, ki je v škatli. Izberemo skupino Operatorji in ukaz zdruzi. Ta ukaz moramo postaviti v polje kjer piše Hello!
  11. Namesto besede Hello zapišemo Pozdravljen in na koncu naredimo presledek.
  12. Na prostor kjer piše world pa iz skupine PODATKI prenesemo spremenljivko spremenljivka.
  13. Preizkusi delovanje programa. Za potrditev vnosa imena klikneš kljukico.
  14. Shrani narejeno pod imenom VAJA3 na disk učenec.

DODATNO SAMOSTOJNO DELO

  • Spremeni program tako, da te bo povodni konj poleg imena vprašal tudi po priimku.
  • Spremeniti moraš tudi pozdravljanje. Najprej te mora pozdraviti z imenom, nato s priimkom in na koncu z obema skupaj.
  • Vse skupaj shraniti kot VAJA3S.