VAJA 18 - Klik povečaj figuro
Navodilo

Pri tej vaji se boš naučil:
kako se figura poveča, ko se jo dotakneš z miška in kako se zmanjša, ko miško odmakneš.

  1. Zaženi program Scratch 2 in odpri vajo 16.
  2. Izbriši program pri figuri medved in ga postavi na sredino ceste.
  3. Vstavi ukaz "KO JE KLIKNJENA".
  4. Vstavi zanko "PONAVLJAJ".
  5. V zanko vstavi pogoj "ČE" in mu v prazem prostorček dodaj zaznavanje "SE DOTIKA kazalec miške".
  6. Sedaj pa moramo določiti kaj naj se zgodi, ko se z miško dotaknemo medveda. Medved se mora povečati. V pogoj ČE dodamo ukaz "SPREMENI VELIKOST ZA 10". Število 10 zamenja s številom 300. Večja je številka, večji bo medved.
  7. Sedaj moramo določiti kaj naj se zgodi, ko miško odmaknemo stran. Medved se mora zmanjšati nazaj. V pogoj ČE dodamo ukaz "SPREMENI VELIKOST ZA 10". Število 10 zamenja s številom -300. Za koliko smo povečali medveda za toliko se mora tudi zmanjšati.
  8. Preizkusi delovanje programa.
  9. Program ne deluje oziroma se vse zgodi tako hitro, da to ne opazimo. Lahko bi dodali ukaz "POČAKAJ 1 SEKUND". Vendar to ni prava rešitev, ker mi želimo, da se medved pomanjša v trenutku, ko odmaknemo miško. Zato moramo dodati med ukaza spremeni še ukaz ukaz. V prazen prostorček dodamo najprej operator "NE" in v njega zaznavo "SE DOTIKA kazalec miške". Skupaj pomeni - počakaj do takrat, ko se ne dotika kazalca miške in nato zmanjšaj.
  10. Preizkusi delovanje programa.
  11. Shrani narejeno pod imenom VAJA18 na disk učenec.
oder