- Zaženi program Scratch 2 in odpri vajo 16.
- Izbriši figuro medveda in vstavi figuro strele. Strelo zasukav v vodoravni položaj in jo preimenuj v STRELA.
- Vstaviš ukaz "KO JE KLIKNJENA". Pod njim pa takoj ukaz "SKRIJ", ki nam skrije figuro strele.
- Naša želja je, da se strele pojavijo na desni strani in samodejno potujejo proti levem robu. Ko se dotaknejo levega roba naj izginejo. Strele naj se pojavljajo v različnih časovnih intervalih in na različni višini odra. Ker imamo samo eno figuro strele, jo moramo neprestano klonirati ali podvajati. V nasprotnem bo mimo pripotovala samo ena strela in vsega bo konec. Pod ukaz skrij vstavimo zanko "PONAVLJAJ". V zanko pa vstavimo nov ukaz "KLONIRAJ sebe" . Ta ukaz ustvarja nove strele. Ker pa želimo, da se strele pojavljajo v različnih časovnih presledki dodamo še ukaz "POČAKAJ 1 SEKUND". V polje 1 vstavimo operater "NAKLJUČNO ŠTEVILO MED 1 IN 10". Število 10 zmanjšamo na 3, ker bomo predolgo čakali na novo strelo.
- Poiščemo ukaz in ga postavimo ločeno od ostalih ukazov. Tu bomo določili: kje naj se pojavi strela, kdaj naj strela izgine in kako naj se premika.
- Dodamo ukaz "POJDI NA X: ?? Y: ??". Pri X vnesemo 200 pri Y pa vstavimo operater "NAKLJUČNO ŠTEVILO MED 1 in 10". S tem se bo strela naključno pojavalja višje ali nižje. Namesto števil 1 in 10 vnesemo -15 in -60. Števili kasneje lahko spremeniš. Celoten ukaz pa določi kje na desni strani naj se pojavi strela.
- Obvezno mora biti naslednji ukaz "POKAŽI", sicer bo strela ostala skrita in je ne bomo videli.
- Sledi premikanje strele. Strela se mora premikati dokler se ne dotakne levega roba. Dodamo zanko "PONAVLJA DO TAKRAT, KO" in v prazen prostor vstavimo zaznavanje "SE DOTIKA rob". Ker se premika v levo (v smeri osi X) dodamo v zanko ukaz "SPREMENI X ZA -8". Višja je številka hitreje se bo premikala strela.
- Potrebujemo še pogoj, ki bo omogočil, da strela na levi strani izgine. V zanko dodamo pogoj "ČE" in v prazen prostor vstavimo zaznavanje "SE DOTIKA rob". V pogoj ČE pa vstavimo kaj naj se zgodi, ko se dotika roba. Vstavimo ukaz .
- Preizkusi delovanje programa.
- Shrani narejeno pod imenom VAJA17 na disk učenec.
|