|
|
|
|
9. VRTIJADA
sedmih vrtcev pri OŠ in 40 - LETNICA VRTCA TURNIŠČE Letos smo se že devetič zbrali z namenom druženja otrok in staršev iz vseh sedmih vrtcev pri OŠ pod skupnim pedagoškim vodstvom Danijele Grof, ki povezuje delovanje omenjenih vrtcev pri OŠ. Z namenom druženja in povezovanja otrok in staršev organizira vsako leto določeni vrtec Vrtijado pri svojem vrtcu. Pri tem seveda upošteva načelo sodelovanja s starši, ki pomembno prispeva k boljšemu komuniciranju pri načrtovanju vzgojno-izobraževalnega procesa ter same izvedbene ravni kurikula (Kurikulum, 1999).
Pred devetimi leti, ko se je začela porajati in hkrati odvijati zamisel o omenjeni prireditvi, so bili takratni otroci vseh sedmih vrtcev tisti, ki so sami izbrali ime Vrtijada.
Dvig kakovosti socialnih interakcij med otroki ter med otroki in odraslimi v omenjenih vrtcih, ki jo izvajamo kot prednostno nalogo, je bil hkrati cilj, ki nas je vodil skozi prireditev. Osnovno vodilo pa je bilo seveda skupno druženje vseh iz sedmih vrtcev pri OŠ v sproščenem vzdušju ob bivanju na prostem.
V okviru tedna otroka smo tako letos organizirali 9. otroško Vrtijado zaposleni iz vrtca Turnišče skupaj z našimi otroci ter s pomočjo preostalih vrtcev.
V popoldanskem času smo se zbrali vsi zaposleni vseh sedmih vrtcev ter otroci s starši, ki obiskujejo vrtec. Celotno dogajanje se je odvijalo na šolskih igriščih OŠ Turnišče, kjer je vsak vrtec pripravil eno nalogo.
Že predhodno pa so si otroci sami izdelali svojo medaljo, na kateri so morali zbrati vseh sedem štampiljk. Naj omenim, da je za Vrtijado značilno, da ima vsak vrtec svojo barvo medalj iz kartona. Barva vrtca Turnišče je modra. Sledilo je sedem precej pestrih nalog:
1. Prevažanje otroka v samokolnici (starš otroka pelje v samokolnici od starta do cilja 2. Nošenje otroka v platneni vreči skozi poligon z ovirami 3. Vožnja samokolnic narejenih iz repe in šibja (otrok vozi samokolnico mimo ovir) 4. Metanje jesenskih kostanjev skozi lačna usta 5. Metanje žoge na koš 6. Otrok stoji na nogah starša, se ga močno drži, starš pa hodi mimo ovir 7. Skakanje v vrečah od starta do cilja
Po vsaki uspešno opravljeni nalogi je otrok dobil štampiljko (pečat) na medaljo, ki jo je imel obešeno okoli vratu. Po opravljenih nalogah smo se vsi skupaj odpravili pred veliki hrib, od koder je vodja vrtca ves čas izvajanja nalog tudi usmerjala obiskovalce po mikrofonu. Sledila je še ena naloga in sicer predstavitev vseh sedmih vrtcev. Vsak vrtec se je skupaj z vzgojiteljicami zbral na vrhu hriba, ki je predstavljal oder in se predstavil s svojo igro, pesmico ali deklamacijo.
Vrtec Turnišče se je predstavil z igro iz davnih časov, in sicer: Žibeki ote domov. Igra je potekala v narečju, ki je značilno za ta kraj. Za to igro smo se strokovne delavke odločile zato, ker je letos vrtec Turnišče praznoval svojo 40-letnico delovanja, zato smo se ob igri spominjali, kako je bilo v vrtcu nekoč – izpostavili smo nekaj utrinkov iz življenja in dela vrtca nekoč.
Naj omenim še to, da so vse zbrane na Vrtijadi z nekaj besedami nagovorili tudi, ravnatelj OŠ Turnišče, pomočnica ravnateljev in župan občine Turnišče. Sodelovanje z omenjenimi osebami je seveda pomembna komponenta na poti uresničevanja ciljev na izvedbeni ravni Kurikula, ki se prepleta z načelom sodelovanja z okoljem (Kurikulum, 1999).
Po končani predstavitvi vseh sedmih vrtcev je sledilo skupno rajanje ob pesmici Račke, ki smo jo na željo otrok in staršev kar dvakrat zaplesali. Prireditev je s svojo glasbeno točko popestrila romska skupina Gitano, ki se je predstavila s svojo značilno glasbo ter z romskimi plesalkami. V našem vrtcu se namreč zavedamo, da je načelo sobivanja dveh kultur zelo pomembno. Biti mora interakcijsko, ne samo enosmerno, kar pomeni, da je treba znati prepoznati in izbirati zlasti tiste metode in pristope, ki v večji meri posegajo na področje socializacije (Kurikulum, 1999). Ob zaključku prireditve pa smo vse povabljene otroke in starše povabili še na druženje in klepet ob pogostitvi, ki smo jo pripravili skupaj s pomočjo sponzorjev.
Trudili smo vključevati vsa področja dejavnosti, ki jih zajema Kurikulum za vrtce, ki pomembno prispeva k otrokovemu celotnemu razvoju v predšolskem obdobju.
Med drugim, smo pripravili tudi predstavitev EKO hiš, ki so jih izdelali otroci s pomočjo vzgojiteljic in staršev. Ob vstopanju v mrežo slovenskih EKO šol in vrtcev, načrtujemo dejavnosti s katerimi uresničujemo zastavljene EKO cilje s pomočjo projektov, ki so povezani z EKO načeli in EKO temami. Georg Bernard Shaw pravi: » Domišljija je začetek ustvarjanja. Domišljaš si kar si želiš, želiš si, kar si domišljaš in nazadnje ustvariš kar hočeš.« Tudi Piaget aplicira teorijo v prakso in poudarja konstruktivizem kot način učenja in poučevanja; meni, da otrok v interakciji z različnimi materiali in dogodki konstrurira znanje, izkušnje. Pomembno je torej okolje, v katerem se otrok uči ob aktivnem raziskovanju in v interakciji z odraslimi, vrstniki, različnimi materiali (Marjanovič Umek, 2001). Prav zato se tudi v našem vrtcu trudimo, da otroci dobijo raznovrstne izkušnje o predmetih, stvareh, pojavih, živalih in rastlinah ter o pojavih sveta okoli sebe.
Želimo si namreč, da bi skupaj s pedagoško teorijo in prakso ter iniciativnostjo, tudi v prihodnosti prispevali k srečnemu otroštvu in življenju otrok v našem vrtcu.
Simona Flisar, dipl. vzg. Vrtec pri OŠ Turnišče |