|
|
|
|
EKO VRTEC Avtohtona drevesa na našem dvorišču - mini sadovnjak Novica z dne: 6.4.2009 Imeti sadno drevo na dvorišču pomeni biti bogat. Bogat na vseh področjih. Že to, da lahko raste avtohtono drevo na dvorišču vrtca, je veliko bogastvo. Otrok je bil bogatejši z izkušnjo sajenja drevesa, opazovanja in slavnosti, kjer se nas je zbralo veliko, torej je to nekaj nevsakdanjega. Koliko opazovanj, ugotavljanj, zapisovanj, pričakovanj bo šele sedaj prineslo v naše oz. otrokovo razmišljanje. Kaj vse se bo dogajalo s tremi jablanami, dvema hruškama in češnjo.Moj oddelek se dnevno sprehodi med drevesi, kjer se že sedaj vidijo spremembe. Kako to, da je češnja že obogatena z večjimi popki, kot ostala drevesa? Kaj piše na drevesih? Tudi to, kdaj poženejo prvi popki? Kako pa to izvemo? Sem spraševala radovedne otroke, ki imajo že kar nekaj znanja o popkih, ker zasledujemo projekt POPEK. Tudi jablano, hruško in češnjo bomo vnesli vprojekt opažanja in beleženja. Program ob saditvi je bil pester. Povabljenih je bilo kar nekaj gostov. Sajenja so se vsi udeležili.Župan, predstavnik Mercatorja, štirje predstavniki krajevnih skupnosti, ravnatelj, cel učiteljski zbor z učenci in veliko povabljenih staršev.Dvaoddelka sta se predstavila z deklamacijama-Jabolko rdeče in Mi pa sejemo in se kar naprej smejemo, ter vsi oddelki z Ekohimno.DVORIŠČE NA SONČNI STRANI HIŠE, KJER SADNO DREVJE SONCE IN OBLAKE IŠČE, DA BO RASLO IN RODILO ZDRAVEGA SADJA OBILO.Po posaditvi sadnih dreves, smo izvedli še čistilno akcijo na dvorišču Zapisala ekokoordinatorka Vrtca Turnišče: Terezija VidovičProjektni mesec VELIKI NEMARNI ŠKORNJI Novica z dne: 3.3.2009
Novica z dne: 12.2.2009
Oddelek otrok od 5-6 let v okviru zasledovanja ciljev pridobitve ekozastave, se je vključil tudi v Eko bralno značko. Skupaj z otroki sem se odločila za tri knjige, ki jih je razpisal Pomurski ekološki center. PINTARIČ Simona, PINTERIČ Aleksandra: Zgodbice iz didaktične mape ''Smeti in odpadki'' –Smetiščno mesto VERDNIK Vladimir: Samotna jelka Gantchev Ivan: Zeleni otok in Sivi otok
Zgodbo SMETIŠČNO MESTO smo že obdelali. Najprej sem jim jo prebrala. Vsak je imel možnost povedati o prebrani zgodbi svoje mnenje. Sledilo je še branje in motivacijski razgovor , kako bi pa oni zaigrali zgodbo o smetiščnem mestu. Sledil je njihov sprehod po gozdu, kot je bilo v zgodbi. Na sprehodu stopi Joško Koško na razbito steklenico. Tudi oni uprizorijo prizor, kako je sleherni stopil na steklenico in vsak po svoje izrazil bolečino na nogi. Jok je slišala Cvetka Smetka, ki je pritekla pogledat, kaj se je zgodilo. Otroci se razdelijo v pare :Eden je Joško Koško, drugi Cvetka Smetka. Joško joka in si jemlje koščke stekla s podplata, Cvetka Smetka mu ponudi pomoč in ga odpelje k sebi v hišo . Joško Koško se ne more načuditi, kam je prišel. V vasi ni elektrike, smeti ležijo povsod. Pri Cvetki Smetki, je podobno. Njena postelja je iz odpadkov in trda, okoli postelje ležijo odpadki, nad čimer ni bil zadovoljen Joško Koško. Otrok nastavi okoli postelje odpadke in na trdi postelji zaspi. Ko se prebudi, ves začuden in presenečen zastrmi v prostor. Kako le more Cvetka živeti v takem. Na tak način smo Smetiščno mesto obdelali. Vsak otrok je dobil možnost interpretacije v igri.
Zgodbo SAMOTNA JELKA, sem začela brati že pred Novim letom, ker soupada z Božično-novoletno vsebino. Zgodba pripoveduje o jelki, ki si je želela imeti ob sebi majhno jelko, ki bi bila njena hčerka. Kljub temu, da so jo vsak dan obiskali otroci z doline, je bila osamljena. Neizmerno je bila srečna, ko se ji je želja uresničila. Še toliko bolj in raje so jo obiskovali otroci. Ob prihajajočih praznikih so hoteli malo jelko posekati za božično drevo. Odrasla jelka je jokala. Nikakor si tega ni želela. Otroci začutijo to žalost in vidijo smolne solze na jelki, zato se odločijo, da poiščejo staro suho vejo in jo okrasijo. Zgodbo smo tudi posredovali staršem ob prazničnem srečanju. Veliko smo se o njej pogovarjali in jo likovno obdelali. Otrok je zgodbo izrazil na papir. Posamezne črte je oblepil z vrvico. Na vse to je položil bel papirnati prtiček in z lepilom, kamor smo zmešali vodo, je premazal. Posamezne dele je, če je želel pobarval v različnih odtenkih. Risbe krasijo naš oddelek in avlo šole. Otrokom sem izdelala knjižico, kamor beležijo vsebino in ilustracije. Tu in tam kateri zapiše tudi sam kakšno misel ali pa jo prepiše. Zapisala vzgojiteljica: Terezija Vidovič
El. pošta:
vrtec.turnisce@guest.arnes.si STOPAMO V VELIKO
DRUŽINO SLOVENSKIH EKOVRTCEV Vrtec Turnišče je enota, ki spada k
OŠ Turnišče. Šola je že nekaj let ekošola. Tudi nam, strokovnim delavkam iz vrtca
in ostalim zaposlenim je dozorela ideja, da se vključimo v veliko družino
slovenskih ekovrtcev. S svojimi idejami, cilji in dejavnostmi smo že velikokrat
dokazali, da smo radi povezani z naravo. To prenašamo na otroke in s tem
ozaveščamo tudi starše. Vrtec ima letos ponovno pet oddelkov
otrok. V enem oddelku je polovično število otrok. V vsakem oddelku sta po dve
strokovni delavki, le v enem je ena strokovna
delavka. V pomoč nam je tudi delavka preko
javnih del, ki izvaja v sodelovanju s strokovnimi delavkami vrtca tudi program
za nevključene otroke v popoldanskem času enkrat na mesec. Zaposleno imamo tudi
specialno pedagoginjo, ki izvaja dodatno strokovno pomoč za otroke s posebnimi
potrebami. Imamo svojo kuhinjo in kuharico, ki
zelo dobro kuha in je dovzetna za zdravo hrano. Kuha okusno, tudi veliko jedi iz
naših krajev; dodoli, cvrtina in bujta repa. Veliko ustvarjamo in s tem tudi
zasmetimo. Čeprav za seboj pospravimo, dokončno pobriše in posesa
čistilka. Letos smo že vešči tudi ločevanja
odpadkov. Štirje koši nas čakajo dnevno, da jih polnimo: koš za papir,
plastiko, bio-odpadke in ostale odpadke. Pedagoško vodenje vodi ga. Danijela
Grof, ki je zelo tenkočutna oseba, dostopna in polna pozitivnih nasvetov. Vredno
je stopiti do nje in jo poprositi za nasvet. Naš ravnatelj g. Jožef Bence, nas
velikokrat obišče v vrtcu in po oddelkih. Veseli smo ga tako otroci, kot
zaposleni. Živimo skoraj na koncu vasi, v
skoraj idilično velikem dvorišču, katerega bi si marsikdo le želel. Brez napake
bi bilo, če bi bilo le malo več igral. Imamo pa ustvarjalnega hišnika, ki veliko
igral naredi iz lesa kar sam. Tem igralom bi lahko rekli ekoigrala. Saj so
naravna, nenevarna in dostopna vsem otrokom. Veliko možnosti za gibanje nam daje
naše veliko dvorišče. Zraven nas je veliko šolsko dvorišče in
igrišče s travnatimi in asfaltnimi površinami in hrib za sankanje, ki je edini
daleč naokoli. Imamo tudi dve veliki odprti terasi,
zato se strokovne delavke velikokrat potrudimo in otrokom ponudimo rekvizite in
materiale za igro tudi s koriščenjem le-teh. Letos sem dala idejo, da bi, ko
vstopamo v veliko družino ekovrtcev, terase dopolnili z
ekohišami. Vzpodbudila sem strokovne delavke po
oddelkih za zbiranje različnih škatel. Visoke, nizke, globoke, plitke, majhne in
velike so polnile naše hodnike. Starši skupaj z otroki so bili neutrudni
pri prinašanju različnih škatel. S škatlami smo se seveda najprej
igrali, jih spoznavali, prestavljali, dvigovali, se vanje skrivali, se z njimi
pokrivali in ugotavljali, kakšne so. Tudi zlezli so otroci vanje.
Strokovne delavke smo ugotovile, da je igra s škatlami pojenjavala, zato
smo se dogovorili, do otroci sestavijo hišo, ki so jo želeli skaširati. Vsak
oddelek je idejo realiziral po svojih močeh. Torej hišo, ki bo ustvarjalna,
funkcionalna, dovolj velika, da se otrok splazi tudi vanjo in skozi njo, da bo
imela police za shranjevanje in postavljanje rekvizitov nanje. Otrok je ob njej
doživljal veselje, ugodje in razvijal pestre igre. Kosi in koščki papirja so
bili dnevno na naših mizah in tleh. Prstki so se urili v trganju in mečkanju
papirja. Saj ga je bilo veliko, dobro je, da ga lahko še enkrat
uporabimo. Za vse oddelke sem dnevno skuhala
veliko količino lepilne mase. Ogromna velika skleda gladke kuhane mase je
komajda dnevno zadostovala. Tri dni sem kuhala lepilno maso, potem pa smo
ugotovili, da je delo končano. Hiše so se nato še konec tedna sušile. Dokončali
smo jih prav za teden otroka, ko je imel otrok veliko možnosti za igro tudi na
terasi. Vsaka hiša je bila neponovljiva, edinstvena, izdelek otrok po njihovi zamisli. Veliko truda in dela je bilo vloženega in veliko vztrajnosti. Letos praznujemo tudi 40-let vrtca in temu smo tudi posvetili ekohiše, ki so bile otrokom ponujene za igro.
V tednu otroka smo bili zaposleni našega vrtca skupaj z otroki organizatorji letošnje Vrtijade, prireditve sedmih vrtcev pri OŠ, kjer se zberejo otroci in starši, stari starši pri skupnih igrah, ki jih zabavajo, kjer imajo možnost po opravljenih nalogah pridobiti pečate in predstaviti svoj vrtec.
Naslednja naša akcija v okviru
ekovrtca, ki smo jo vodili dva dneva skupaj s šolo, je zbiranje časopisnega
papirja, revij, letakov in reklam. Vse starše sem obvestila pisno po
oddelkih. Vsaka stran dveh vhodov vrtca je
naredila svoj plakat, ki je tudi na hodniku starše obveščal o akciji. Pred vsak
oddelek sem nastavila velike lesene škatle, leseno samokolnico in veliko pleteno
košaro. Pomembno se mi je zdelo, da papir zbiramo v eko in estetskih škatlah.
Dva določena dneva, Veliko smo ga zbrali, glede na to,
da so bili starši le en teden prej obveščeni o akciji. Že sproti, ko so
prinašali, sem jih obveščala, da naj za naslednjo akcijo zbirajo in shranjujejo
papir doma, da ga naslednjič zberemo še več in s tem prispevamo veliko k
ohranjanju gozdov-dreves, da prispevamo tudi nekaj sredstev k fundaciji Pismo
srca –šolanje mladih in k projektu Šport Špas-televizijski
oddaji. Tudi po oddelkih imamo nastavljene
eko koše, kjer sproti zbiramo ostanke papirja, ki jih uporabljamo pri
dejavnostih. Zbiralno akcijo odpadnega papirja
smo uspešno zaključili s Za
Vrtec Turnišče zapisala eko koordinatorka Terezija Vidovič PREDSTAVILI SMO SE NA FESTIVALU MLADIH ZA NAPREDEK POMURJA Novica z dne: 16.12.2007 V Murski Soboti je v času od 28.11. 2007 in 29.11.2007 potekal festival MLADIH ZA NAPREDEK POMURJA. Ker smo ravno v času vstopa v veliko slovensko družino EKO-vrtcev, smo se predstavili otroci in zaposleni vrtca Turnišče. Vsak oddelek je prispeval k razstavi nekaj, kar je med šolskim letom ustvaril pri vodenih in pri jutranjih dejavnostih. Vsekakor ne bi šlo brez pomoči staršev v različnih oblikah. Pomagajo nam tako, da sodelujejo pri načrtovanih srečanjih, pa tudi tako, da prinašajo naravne in odpadne materiale za jutranje dejavnosti, dejavnosti v kotičkih, pri spontanih in načrtovanih igrah. Sama se že od nekdaj navdušujem nad naravo in naravnimi izdelki. V vsaki naravni stvari, ki jo vidim med sprehodom, ustvarim v domišljiji nekaj kar lahko ponudim otroku in kar lahko poizkuša tudi sam narediti-ustvariti. Tako jih tudi velikokrat popeljem v naravo in vzpodbujam k ustvarjalnemu ogledovanju in zbiranju naravnih materialov. Kaj vse smo ustvarili in razstavili? Kaširani izdelki, ki jih otrok najlažje naredi sam ali s pomočjo odraslega, se mi zdijo primerni za igro in razstavo. Zgodaj v jeseni smo kaširali hiše, ki so jih otroci s pridom uporabili za igro na terasah. Ohladilo se je in hiše smo preselili v oddelke, kjer poteka prav tako ustvarjalna igra.
Postopek kaširanja hiš sem že opisala v enem izmed prejšnjih prispevkov. Dodala bom samo fotografijo.
Podobno, kot smo kaširali hiše, smo izdelali s pomočjo tehnike kaširanja kužke. Otrok je s pomočjo starša iz časopisnega papirja mečkal in oblikoval obliko kužka. Pomagati sta si morala, ker je bilo potrebno sestaviti kužka v enem delu. Dodajala sta lepilo in istočasno kose časopisnega papirja, ki je oblikoval celoto kužka. Otrok je užival v mehkem mokastem lepilu, ga mazal in gladil po obliki. Nastajala je oblika, ki jo je dal potem čez konec tedna sušit. Dodati je bilo potrebno še ušesa, oči, smrček in kuža je bil gotov. To smo počeli v delavnicah skupaj s starši. Pravo veselje jih je bilo gledati v skupnem sodelovanju, ugotavljanju in komuniciranju.
Razstavili smo tudi izdelke iz kamna. Tudi kamen je otroku zelo blizu, rad se igra z njim, sestavlja, polaga in potem ustvari končni izdelek. Nastali so kužki, miške, stonoga, race. Tudi pri teh izdelkih so priskočili na pomoč starši.
V jeseni je v naši okolici veliko koruznih polj. Izdelki iz koruznega ličkanja so za naše področje prav posebni, nekaj posebnega. Otrok je prinesel ličkanje in skupaj z mano ustvarjal punčke. Ličkanje je potrebno najprej namočiti, da je mehko in voljno za obdelavo. Namakanje ličkanja je za otroka prav posebno privlačno, saj zelo rad namake roke v vodo. Ko je bilo ličkanje dovolj vlažno, mi je priskočil na pomoč. Za glavo mi je zmečkal kroglico papirja in ovil v ličkanje. Zavezala sem glavo, da je ostala čvrsta. Punčko je bilo potrebno obleči, zato je iskal ličkanje, ki je daljše in širše. Tako je z mojo pomočjo zvezal ličkanje za oblekco k vratu in zavihal navzdol. Spodaj smo oblekco odrezali, da je bila ravna in jo zalepili na podstavek, da je trdno in čvrsto stala. Da je zgledala kot punčka, je bilo potrebno oblikovati glavo, dodati lase, oči, usta in oblekci gumbe. Za lase smo uporabili posušene lase, ki zrastejo iz koruznega storža. Oči so bile iz različnih semen, ki jih imamo na razpolago, tako, da se je otrok sam odločil, kakšno oko in usta bo izbral in zalepil. Prav tako je vzdolž oblekce zalepil gumbe iz semen.
Recikliranje papirja, kot varčen način uporabe odpadnega papirja in njegova ponovna uporaba , je vzgoja otroka k varčnosti.Veliko časopisnega papirja ostaja po domovih. Kako vse ga uporabiti, sem jih hotela pokazati. Zbirali smo ga že in veliko zbrali za odvoz. Uporabimo ga pa lahko tudi tako, da ga natrgamo na majhne koščke, nanj nalijemo mlačno vodo in mečkamo, da se čimbolj topi, mehča. Masa je ostala v vodi čez noč. Naslednji dan smo pripravili preprosta cedila iz cvetličnih lončkov, ki so spodaj luknjičasti. Na vrh smo zvezali najlon nogavico, ki je predstavljala preprosto cedilo. Nanj je otrok vlil, zmehčano papirno kašo. Voda je stekla skozi nogavico, gosta masa pa je ostala na površini. Na to maso smo dodali vpojno krpo in stisnili vodo, da je stekla in položili maso na dodatno suho krpo in stisnili s steklenim pokrovim, ki ga je naredil hišnik. Tako sem otroke seznanjala s postopkom reciklaže. Seznanjala sem jih tudi s tem, da lahko prvotni masi dodajajo razna semena, barvne tekočine, da papir popestrijo. Ker je zdaj čas novoletnih praznikov, lahko reciklirani papir uporabimo za voščilnice. Mi ga bomo.
Nekaj posebnega so tudi tkaničeni izdelki. Za izdelavo le- teh potrebujemo lesen okvir. Tega seveda naredijo starši. Vedno so nam na voljo za pomoč. Saj vedo, da je otroku lepo in pestro v vrtcu. Ko je okvir narejen, na nasprotnih straneh zabijejo žeblje. Okoli žebljev že otrok sam navija, ovija volno ali kakršno koli vrvico. Ovita vrvica okoli žeblja je osnova za prepletanje in sestavljanje preproge ali prtička. Veliko vztrajnosti in poznavanju pravila, kako prepletati, da ne razpade, je potrebno. Ampak jim to ni odvzelo volje na poti do končnega izdelka. Jutranje dejavnosti so bile s tem zapolnjene. Dnevno je otrok prepletal-tkaničil, se igral z barvnimi vzorci in dvigovanjem vrvice po ena ali dva. Veliko matematike je vpleteno v to dejavnost, veliko umetnosti in vztrajnosti pri izvajanju dejavnosti. Ni bilo otroka, da si ne bi želel tega početi. Nastala je prava zbirka izdelkov, ki smo jih tudi razstavili po vrtčevem hodniku.
Oddelek mlajših otrok pa je razstavil kaširano sadje in skodelice. Sadje se oblikuje na osnovi mečkanja papirja v kroglico. Na koncu dodamo lepilno maso z manjšimi koščki papirja, ki dajo končno obliko sadju.
Želela sem vam vsaj malo približati otrokovo ustvarjalnost skozi izdelke, ki si jih je ogledalo veliko obiskovalcev iz Pomurja. Ekokoordinatorka vrtca Turnišče: Terezija Vidovič
Novica z dne: 17.12.2007 Moj oddelek od 3-6 let in sosednji oddelek od 4-6 let , sta se ob našem letošnjem vstopu v ekovrtec, prijavila k projektu ŽIVALI IN MI. Naš projekt smo poimenovali HIŠNI LJUBLJENČKI. Zanj smo se odločili za to, ker nas zanima, kako živijo hišni ljubljenčki v/na dvorišču in stanovanju. Zanima nas , kakšen odnos ima človek do njih, kako skrbi za njih .Sosednji oddelek pa se je odločil za spoznavanje DOMAČIH ŽIVALI, ki so tudi že velika redkost na dvoriščih. Nismo bili presenečeni, saj smo pričakovali in verjeli, da če se človek odloči za hišnega ljubljenčka, zna skrbeti zanj in ga negovati. Vsa opažanja in rezultate bomo objavili in napisali ob zaključku projekta. Nastal je poglobljen plakat, prav tako izdelki, ki so rezultat naše domišljije in naših staršev, ki so nam priskočili na pomoč. Bili smo že na domačijah veliko otrok, ki obiskujejo moj oddelek, kjer smo lahko na najbolj pristen način spoznali življenje hišnega ljubljenčka. Vsak otrok je povedal, kaj ima doma. Tako smo dobili seznam živali, ki živijo pri/v njihovih hišah: kuža je najpogostejši, potem sledi muca, akvariji v hiši in ribniki ob hiši, golobi, morski prašički. V zvezi s projektom, smo imeli možnost spoznati tudi poklic ŽIVINOZDRAVNIKA-VETERINARJA. Gospod Ivan Zver živinozdravnik z Lendavske postaje, je bil takoj pripravljen priti v vrtec predstavit svoje delo in povedat, kako skrbeti za živali, da ne zbolijo in kaj narediti, če zbolijo. Otroke je zelo navdušil s svojim pogovorim. Veliko so ga spraševali v zvezi z izkušnjami svojih ljubljenčkov in svojih izkušenj z njimi. Prinesel je poln kovček pripomočkov, zdravil za zdravljenje živali. Prav tako nam je prinesel kar nekaj plakatov o živalih, ki smo jih izobesili na stene. Otroci veliko prečepijo ob njih, tuhtajo in se pogovarjajo.
Za vrtec Turnišče ekokoordinatorka: Terezija Vidovič USTVARJANJE PRAZNIČNIH ARANŽMAJEV Novica z dne: 21.11.2007 Pred vsakimi priložnostmi delavnicami, vsaj en teden prej, seznanim starše z njimi. Seznanim jih z vsebino in materiali, ki jih bodo za ustvarjanje potrebovali. To naredim zato, da jih v tem času zberejo, posušijo in dodajo še materiale, katere sami najdejo. K zbiranju sem jih pozvala tudi tokrat z namenom, da okrasimo, popestrimo naše garderobe . Zbrali smo orehove lupinice, semena buč,sončnic, koruze. Sušili so sadje: rezine kivija,pomaranč, limone in jabolk. Poiskali so mah, storže, palčke različnih debelin in dolžin ter narezali kolobarje dreves in spletli venčke z vej s trsja. Delavnica je bila prav posebna. Izdelke smo razstavili v garderobi. Vsak, ki se ustavi jih občuduje. Ekokoordinatorka za vrtec Turnišče: Terezija Vidovič AKVARIJ Z RIBAMI V NAŠEM ODDELKU Novica z dne: 15.1.2008 V okviru projekta ŽIVALI IN MI sem v oddelek prinesla akvarij s štirimi ribicami. Akvarij ponazarja del narave, ki je zaprt v določeno količino vode. Vendar moramo v akvariju ribam vsaj približno zagotoviti enake pogoje, kot jih imajo v naravi. Želela sem otrokom približati lep in zdrav akvarij z ribami. Ne sme biti izpostavljen preveliki svetlobi in ne preveliki temi. Ribe lahko tudi zbolijo. Največkrat zaradi nevzdrževane vode, zaradi nepravilnega prilagajanja ali pa prevelike količine hrane. Kako opazimo, da je riba zbolela? Bolna riba navadno ne plava več v jati, ne je, se skriva, hitreje diha, riba se drgne ob trdi predmet in iztrebek vleče dalj časa za seboj. Glede na to, da sem jim o ribah to povedala, jih zdaj redno spremljajo in ugotavljajo, kako se počutijo. Zaenkrat nimajo teh znakov bolezni.
Tudi nekateri otroci jih imajo doma. Eni v stanovanju v akvariju, drugi pa zunaj v ribnikih. Sobne ribe je lažje negovati pa tudi bolj pristen stik ima otrok z njimi. Otrok jih neposredno opazuje, skrbi zanje in jih tudi neguje. Kupila sem dovolj veliko pravokotno posodo s travo. Kamne smo z otroki sami nabrali in jih tudi, preden smo jih dali v posodo, umili. S prodajalko sem se posvetovala glede nakupa ribic in njihovega sobivanja v akvariju. Svetovala mi je zlate ribice, teleskopko z izbuljenimi očmi in pajčolanko. Kupila sem tudi hrano. Akvarijske ribice je potrebno zelo malo hraniti, samo enkrat na dan. Ob preveliki količini vnosa hrane v akvarij, lahko riba zboli in se tudi voda hitreje onesnaži. Vse te napotke sem dobila od prodajalke s trgovine malih živali TUKANO-centra. Voda mora biti mlačna, menjavamo jo po potrebi, ko se skali-umaže. Vse skupaj sem prinesla v vrtec. Otroci so se jih zelo razveselili. Pokazali smo jih vsem otrokom v drugih oddelkih. Plavanje, gibanje, hranjenje jih zelo zaposli. Predvsem vsako dnevno hranjenje jih zelo prevzame. Naredili smo si urnik –simbolno sliko, da pride vsak otrok na vrsto. Otrok je napisal svoje ime in svoj znak v kolono na list papirja. Tak način hranjenja rib omogoča boljšo preglednost , skrb in odgovornost otroka. Prišel je tudi dan, ko se je voda skalila-umazala. Kako bomo očistili akvarij? Ugotovili smo, da potrebujemo nekaj v kar bomo in s čimer bomo ribice ujeli in je dali za kratek čas v drugo posodo. Ulovili s cedilom in dali v večjo posodo. Ribe so nas ob lovljenju s cedilom škropile, tako da je nastal pravi vrisk. Potem je sleherni otrok dobil delo. Eni so oprali kamne, drugi travo in spet naslednji posodo. Sama sem v posodo natočila dovolj vode in dala ribice nazaj v akvarij. Spet so bile živahne v lepo snažno urejenem akvariju. Ugotavljam, da pomirjujoče delujejo na otroke, da se velikokrat ustavijo pri akvariju in jih oponašajo, kako se hranijo. Lepo je gledat otroke, ki imajo radi živali. Tako sem tudi sama zadovoljna, da bom dala velik delež k temu.
Zapisala ekokoordinatorka: Terezija Vidovič
Ekokoordinatorka: Terezija Vidovič
V času praznovanja Dneva Zemlje, smo sestavili tudi eko himno. Otrok je imel možnost izvedeti kaj himna je, kdaj jo pojemo oz.predstavimo. Eko himno so ustvarili otroci oddelka od 3-6 let.
EKO-HIMNA VRTCA TURNIŠČE
NAŠ VRTEC JE NA SREDI VASI, V NJEM SMO OTROCI MODRIJANI VSI IMAMO VELIKO DVORIŠČE, IGRIŠČE, KJER SI LAHKO VSAK KOTIČEK POIŠČE.
REFREN: V našem vrtcu je lepo, naj le vedno bo tako. radi vanj zahajamo in skupaj vedno rajamo.
ŽELIMO SI VEČ EKO IGRAL, NA KATERIH BI SE LAHKO VSAK OTROK IGRAL. IN ŠE ZELIŠČNA GREDICA BO NAŠA , DIŠAVE ZA ZDRAVO PREHRANO DODALA.
REFREN: V našem vrtcu je lepo, naj le vedno bo tako. radi vanj zahajamo in skupaj vedno rajamo
V ČISTI NARAVI RADI ŽIVIMO, V NJEJ SE VELIKO KORISTNEGA NAUČIMO, LEPOTO NJENO ČASTIMO, ČE JE NI PA ZANJO POSKRBIMO.
REFREN: V našem vrtcu je lepo, naj le vedno bo tako. radi vanj zahajamo in skupaj vedno rajamo.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||