| |||||
|
Števec obiskov:
|
RAZISKOVALNO
DELO IN INOVATIVNE DEJAVNOSTI NOVOSTI
PRI POUKU IN DRUGIIH DEJAVNOSTIH –
LASTNA RAZISKOVALNA DEJAVNOST - Pri pouku in drugih dejavnostih bomo
pozornost, strokovne razprave in izmenjavali si izkušnje o
uvajanju sodobnih oblik in metod učenja in poučevanja. 1./8, 1./9r. Timsko delo učiteljice in vzgojiteljice, pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji vzgojno izobraževalnega dela. Timsko načrtovanje - določitev vsebin - načrtovanje in izbor dejavnosti - načrtovanje vloge ene in druge v tandemu - načrtovanje didaktičnih pripomočkov - načrtovanje organizacije pouka Timsko izvajanje - izvajanje dejavnosti - spremljanje in opazovanje učencev Evalvacija dela - skupne ugotovitve o realizaciji načrtovanih dejavnostih - vtisi o odzivih učencev - individualni zapisi o realizaciji - spremljanje in dopolnjevane načrtovanih dejavnosti Delo v timu zahteva medsebojno sodelovanje, zaupanje in ohranjanje stopnje individualnosti. NARAVOSLOVNO PODROČJE O Raziskovalne naloge učencev 8.r pri biologiji. O Vključevanje multimedijske tehnologije v povezavi s sodobnimi metodami poučevanja. O Izvajanje oblik terenskega dela pri naravaslovju v 7./9. O Izvajanje programa Eko šola O Zasnova medpredmetnega načrtovanja pouka O Raziskovanje biotskih pestrosti v izbranih habitatih v 7./9 in 8.r. GLASBENO PODROČJE O uvajanje računalniških programov pri pouku glasbe in iskanje ter preučevanje glasbenih programov KNJIŽNIČNA VZGOJA O Vsi razredi bodo v aprilu in v maju v knjižnici s pomočjo CD-ja reševali Uganke za knjižne molje, primerne starostni stopnji. O Priprava glasila na računalniku v knjižnici. O Košarica s predlogi: pripombe, predlogi, mnenja, kakšne, katere knjige bi radi brali O Udeležba knjižnega kviza, ki ga organizirajo centralne knjižnice, ločeno za razredno in predmetno stopnjo BRALNE STRATEGIJE – bralni projekt za
vse učence od 1. do 8.r. in vse strokovne delavce Vzemimo si čas in berimo z otrokom vsaj nekaj minut na dan – tako starši kot otroci! Pogovarjajmo se z njim o prebranem! Bodimo učencem zgled in berimo tudi sami! Naučimo jih, da bo znal, kaj in kako brati! Naučimo jih bralnih strategij! V devetletki je sodobni bralni pouk umeščen v t.i. komunikacijski model učenja jezika in je branje ena izmed temeljnih komunikacijskih dejavnosti (poleg poslušanja, govorjenja in pisanja). Skozi dejavnosti, ki bodo potekale skozi celo šolsko leto, želimo, da bi se učenci postali bralno pismeni, kar pomeni, da ne bi znali samo tekoče brati, ampak bi prebrano tudi razumeli in bi informacije, pridobljene z branjem, znali uporabljati pri reševanju učnih in življenjskih problemov. Učenci se bodo učili različnih tehnik branja glede na vrsto bralnega gradiva in cilj branja. Ob sredah bomo v odmoru do malice namenili 10 minut za branje svoje knjige. ODKRIVANJE IN DELO Z NADARJENIMI UČENCI
V 9-LETNI OŠ 1.
Pri odkrivanju nadarjenih sodelujejo vsi pedagoški delavci in
šolska svetovalna služba. Po potrebi se šole povezujejo
med seboj. 2.
Odkrivanje pomeni: O
evidentiranje (v prvi in drugi triadi), O
identifikacijo in O
pridobitev mnenja staršev. + kontinuirano
spremljanje 3.
Zahteva: ustrezne materialne in kadrovske pogoje ter stalno spopolnjevanje
na področju dela z nadarjenimi. 4.
Skrb za nadarjene učence je del programa šole in njene vizije
in pomembna naloga vodstva šole. Odkrivanje
nadarjenih Učitelji,
svetovalna služba, starši, zunanji strokovnjaki Poteka v treh
stopnjah: 1)
Evidentiranje (novembra) -posebni
ocenjevalni pripomočki z naslednjimi kriteriji: učni uspeh,
dosežki, učiteljevo mnenje, tekmovanja, hobiji, mnenje šolske
svetovalne službe -vprašalnik rešuje
razrednik ali učitelj, ki je prejšnje leto poučeval v oddelku, -evidentirani
nadarjeni so tisti, ki izpolnjujejo vsaj enega od navedenih
kriterijev, -razrednik
evidentira in poda svoje mnenje o posameznem učencu, predstavi
ga na aktivu razrednih učiteljev; potrditev na učiteljskem
zboru, -predstavitev
koncepta staršem (november, sestanek v 5.r za 9-letni program +
2. skupni roditeljski sestanek), -POSNETEK STANJA
(vprašalnik za starše in učence). O
Po evidentiranju (november december): -razgovor s starši
(razrednik + pedagog): Povemo, da je njihov otrok možni
nadarjeni po naših kriterijih, kar še ne pomeni da je.
Razrednik pove svoje mnenje, starši tudi podajo svoje mnenje o
otroku. Pridobimo soglasje staršev za identifikacijo. O
Sestava strokovnega tima: -predstavnik
razredne stopnje, -šolska
svetovalna služba, -predstavnik
kulturno umetniškega področja, -predstavnik
naravoslovno matematičnega področja, -ravnateljica. O
Informacije staršem in predstavitev dela z nadarjenimi. O
Oblikovanje vizije in ciljev šole. 2)
identifikacija -
Reševanje ocenjevalne lestvice nadarjenosti učencev: Učitelji,
ki poučujejo v razredu podajo oceno s pomočjo posebnega vprašalnika
(decembra), -
Psihološko testiranje (testi sposobnosti in ustvarjalnosti):
zunanji psiholog (januar), -
Po testiranju: pogovor psihologinje s timom + pogovor s starši o
(razrednik, svetovalna služba, psihologinja - individualni
razgovori) -
ugotovitev, da je učenec nadarjen, se sprejme na sestanku učiteljskega
zbora. 3) DELO Z
NADARJENIMI: vsi učitelji po področjih dela - načrt dela z
nadarjenimi Za vsakega
nadarjenega učenca se napiše individualiziran program (razrednik). PROJEKTI
Z ZUNANJO KOORDINACIJO O Učenci 4.r. in mentorici Leonida Kolman in Bernarda Vitez bodo sodelovali v projektu o prometu Varnost za vse ki ga je razpisala tovarna avtomobilov Renault in Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu. O Sodelovanje učencev vseh oddelkov na raznih likovnih natečajih, ki so objavljeni med šolskim letom. O Sodelovanje učencev vseh oddelkov na raznih literarnih natečajih, ki so objavljeni med šolskim letom. O Nadaljevanje projekta Portfolijo pri pouku tujega jezika nemščine v 7./9. Nadaljevanje
projekta PROJEKT DEDIŠČINA V
ROKAH MLADIH – MLADI POSVOJIJO SPOMENIK UNESCO ASP-net Že drugo leto sodelujemo v projektu Mladi posvojijo spomenik in prav v tem šolskem letu nas čaka največ dela. Izvedli bomo žetev ajde na tradicionalen način (sodelovanje s občani, ki vsa ta opravila še poznajo): O Žetev s kombajnom O Spravilo O Predelava s stopo O Predelava na domačiji Kavaševih O Pakiranje O Pošiljanje kaše na Unescove šole, ki sodelujejo v projektu O Dediščina O Priprava jedi iz ajde, ajdove moke … O
Postavitev muzeja na prostem - stopa opremljena z napisom … O
V videokaseti prijateljstva v 5 minutah predstavimo posvojeni
spomenik. Kaseta kroži med Unesco šolami, vsaka šola pa doda
predstavitev svojega spomenika. O
Preko E-maila učenci lahko predstavijo našo stopo tudi drugim. Skrbeli bomo za ureditev zbirke v Unescovi utici. OBELEŽILI BOMO MEDNARODNE DNEVE O 8. 9. Mednarodni dan pismenosti (Unesco) O 19. 9. Mednarodni dan miru O 27. 9. Svetovni dan turizma O 4. 10. Svetovi dan varstva živali O 5.10. Mednarodni dan učiteljev O 6.10. Mednarodni dan otroka O 16. 10 Svetovni dan hrane O 24. 10 Dan OZN O 1.10. Mednarodni dan starejših oseb O 31.10 Dan refomracije O 16.11. Mednarodni dan strpnosti O 21.11. Svetovni dan pozdrava O 1.12. Dan boja proti Aids-u O 10. 12 Dan človekovih pravic O 21.12. Mednarodni dan maternega jezika O 8. 2. Slovenski kulturni praznik O 21.3. Mednarodni dan poezije O 22. 3 Svetovni dan voda O 2. 4. Mednarodni dan knjig za otroke O 7.4. Svetovni dan zdravja O 22. 4. Dan Zemlje O 23.4. Mednarodni dan knjige in založništva O 27. 4. Dan upora proti okupatorju O 8. 5. Mednarodni dan rdečega križa O 31. 5.Svetovni dan boja proti kajenju Prijava
na PROJEKT »EKO ŠOLA KOT NAČIN ŽIVLJENJA« V hotenju in boju za ugodnejše življenje na Zemlji se bo naša šola vključila projekt Eko šola kot način življenja, saj želimo prisluhniti in se pridružiti tistim mladim, ki ustvarjajo in živijo z in v Ekošoli, ki bogati človeka za človeka in človeka za okolje in naravo. Cilji: O Načrtno okoljsko osveščanje O Povečanje zavesti in skrbi za človeka, vključno z varovanjem zdravja, graditvijo medsebojnih odnosov in skrbi za okolje O Spreminjanje miselnosti in odnosa do narave Za dosego teh ciljev moramo izpeljati 7 korakov: 1. Ustanovitev eko programskega sveta 2. Analiza stanja v okolju 3. Priprava načrta delovanja eko šole 4. Priprava tematskih sklopov za delo v šoli in izven nje 5. Sprotno spremljanje in vrednotenje projekta na šoli 6. Obveščanje in sodelovanje z mediji 7. Eko listina: zaobljuba učencev, delavcev šole in lokalnih oblasti o sodelovanju in medsebojni pomoči pri reševanju okoljevarstvenih problemov in pri izvajanju okoljske vzgoje. Ob načrtovanju in izvajanju dejavnosti rednega pouka in razširjenega programa bomo skušali realizirati tudi dejavnosti vezane na ta projekt. Želimo si strokovne pomoči, sodelovanja in posluha staršev, občanov, in občine. Vsi želimo živeti v čisti in
neokrnjeni naravi in jo tako zapustiti bodočim rodovom. Vključitev
v veliko družino eko šol je prvi korak, pred nami pa je še
dolga pot. Le skupaj jo bomo uspešno prehodili. Ta stran je obnovljena 07-12-2005 |