MLADEN STROPNIK
V svojem delu Stropnik obravnava
sodobne načine bivanja, raziskuje nekatere zakonitosti življenja sodobnih
ljudi. V posebni ikonografiji daje svojemu delu znanstvenofantastični izgled. S
tem ko zamegli filmsko pripoved, jo tudi zaradi namerne uporabe nenavadnih
kostumov še bolj odmakne današnji resničnosti.
Položaj neke družbe, stanja v družbi, je vedno lažje določati
retrospektivno iz časovne distance, razdalje, ki jo dopušča čas. V času se
nekatere stvari pozabijo in druge izstopijo, opisovanje trenutka retrospektivno
daje sodbi zaradi časovne distance težo, čeprav je lahko ta distanca izmišljena
in navidezna, gledalca kljub temu zavede in celo prepriča.
Stropnik uporablja širok spekter zgodovinskih in kulturnih
referenc – znanstvena fantastika, rumeni tisk, reklamna industrija – in
raziskuje napetosti med nastopajočim, njegovo vlogo in gledalci. Nenavadne
osebe v njegovih videih so utelešenje nasilne razdružitve med potrošniško
kulturo in večino, ki se bori za preživetje.
Pogost motiv v njegovih delih so nenavadni kostumi in rekviziti, ki
izzivajo sodobne obsesije z videzom in lepoto.
V delu Persone prikazuje Stropnik nekaj minutne videe in
risbe. V videih nastopa oblečen v nenavadne kostume, s katerimi nagovarja
stereotipe sodobne družbe. Nekateri teh kratkih prizorov so samo vedenjski
vzorci zavrteni zaporedoma tako, da se nek gib lahko ponavlja in postane
ironičen in globoko izpoveden takoj zatem, ko preneha biti banalen. Nekatere
teh gibov je izvedel iz čustvenih reakcij nekaterih situacij, medtem ko so
drugi formalni obrazci. Vsak izmed teh kratkih videov ne traja več kot nekaj
minut in s tem povzema sodoben način življenja, ko konzumacija poteka hitro, za
globoke meditacije zmanjkuje časa. Persone, torej osebe, dopolnjuje serija risb,
na katerih nadaljuje zgoraj omenjene raziskave. Kombinacija obeh likovnih
tehnik, daje celoti poseben značaj in nas spodbuja, da opustimo delitev na
stare in nove medije.
V seriji videov Persone
predstavlja nekatera početja sodobnega človeka v aktualni potrošniški
ikonografiji in ironizira sodobno življenje. V teh delih spoznamo sodobno
utopijo in nasilje potrošniške družbe, ki sili človeka v nenehen lov za srečo,
ki je navadno v posodi makaronov. Ti kratki videi uporabljajo formo, kakršno
ima video na internetu in zaradi svoje majhnosti in slabše ločljivosti
spominjajo na amaterske videe, ki jih pošiljajo islamski skrajneži kot dokaz,
da so zares ujeli nesrečne talce ali da so jih usmrtili. Ta formalna dvojnost
omogoča gledalcu, da v teh videih ne vidi samo umetniškega dela, temveč tudi
dokumentarni posnetek nekega dogodka. Dokumentaren značaj odpira tem videom
novo dimenzijo in s kratkimi izjavami ponuja nov način kartografiranja časa in
temporalizacije prostora.