Veliko pričakovanje / The Great Expectation


 


Nadela Vuković
Pasji dnevi lepih pričakovanj
Slikar Sašo Vrabič na povabilo MGLC razstavlja serijo veleplakatov na sto krajih po Sloveniji

Če ste se te dni vozili po Ljubljani ali drugih slovenskih mestih, kjer ob cesti kraljujejo veleplakati, ste gotovo na enem izmed njih opazili tudi prikupen pasji pogled, ki s pripisanim sporočilom "Veliko pričakovanje" zre v vas. To ni reklamni plakat, temveč projekt slikarja Saša Vrabiča, ki s tako imenovano umetnostjo javnega prostora (public art) pritegne najširši krog gledalcev in jih povabi k premisleku o temi pričakovanja.Najverjetneje je prvo vprašanje, na katero pomisli naključni mimoidoči ob pogledu na veleplakat, kaj, za vraga, ta oglašuje. Ko pozorneje prečeše površino plakata (če pri tem ne ogroža varnosti drugih udeležencev v prometu), opazi v desnem spodnjem kotu logotip podjetja Prevent in ponudi se mu odgovor na vprašanje: torej gre za sila nenavadno oglaševanje slovenjegraškega podjetja. In-zodovoljen z rešitvijo trenutne dileme- spelje. Seveda pa se najde tudi kdo, ki si plakat ogleda bolj pozorno in na njem opazi tudi napis MGLC, kar mu da misliti, da gre za domiseln oglas prihajajoče razstave v ljubljanskem Mednarodnem grafičnem likovnem centru. Po svoje se ne bi nihče zmotil. Podjetje Prevent je res pokrovitelj serije plakatov, ki bodo predvidoma postavljeni na sto krajih po Sloveniji do 16.avgusta, namen plakatov, ki so jih zasnovali v MGLC s pomočjo podjetja Proreklam Europlakat, pa je predstaviti projekt z naslovom Veliko pričakovanje slovenjegraškega slikarja Saša Vrabiča.
"To je projekt v nadaljevanju," pojasnjuje Vrabič, "kar pomeni, da se pri prvem projektu - plakatu - lotevam teme pričakovanja oblikovalsko, grafično in trženjsko. Z njim v teh (pasjih) poletnih dneh ponujam dokaj razbremenilno sporočilo: govorim o pričakovanju, denimo, bližajočih se počitnic in upanju na oddih v prijetnih krajih, skratka, o čemerkoli, na kar pomisli človek ob pojmu pričakovanje." Ta zgodba o "vsakdanjih človeških željah", ki se tematsko deloma naslanja na istoimenski roman Charlesa Dickensa, se bo nadaljevala z Vrabičevim dokumentarnim filmom, ki je še v pripravi, zgoščenko in serijo multimedijskih podob. Torej, domiselno in vsem dostopno umetniško izražanje, preoblečeno v navidezno oglaševalsko podobo.

Finance, št.150, kultura, sreda 7.8.2002, str.15


<
nazaj na prvo stran