Nadela
Vuković
Pasji dnevi lepih pričakovanj
Slikar
Sašo Vrabič na povabilo MGLC razstavlja serijo veleplakatov na
sto krajih po Sloveniji
Če
ste se te dni vozili po Ljubljani ali drugih slovenskih mestih,
kjer ob cesti kraljujejo veleplakati, ste gotovo na enem izmed
njih opazili tudi prikupen pasji pogled, ki s pripisanim sporočilom
"Veliko pričakovanje" zre v vas. To ni reklamni plakat,
temveč projekt slikarja Saša Vrabiča, ki s tako imenovano umetnostjo
javnega prostora (public art) pritegne najširši krog gledalcev
in jih povabi k premisleku o temi pričakovanja.Najverjetneje
je prvo vprašanje, na katero pomisli naključni mimoidoči ob pogledu
na veleplakat, kaj, za vraga, ta oglašuje. Ko pozorneje prečeše
površino plakata (če pri tem ne ogroža varnosti drugih udeležencev
v prometu), opazi v desnem spodnjem kotu logotip podjetja Prevent
in ponudi se mu odgovor na vprašanje: torej gre za sila nenavadno
oglaševanje slovenjegraškega podjetja. In-zodovoljen z rešitvijo
trenutne dileme- spelje. Seveda pa se najde tudi kdo, ki si plakat
ogleda bolj pozorno in na njem opazi tudi napis MGLC, kar mu da
misliti, da gre za domiseln oglas prihajajoče razstave v ljubljanskem
Mednarodnem grafičnem likovnem centru. Po svoje se ne bi nihče
zmotil. Podjetje Prevent je res pokrovitelj serije plakatov, ki
bodo predvidoma postavljeni na sto krajih po Sloveniji do 16.avgusta,
namen plakatov, ki so jih zasnovali v MGLC s pomočjo podjetja
Proreklam Europlakat, pa je predstaviti projekt z naslovom Veliko
pričakovanje slovenjegraškega slikarja Saša Vrabiča.
"To je projekt v nadaljevanju," pojasnjuje Vrabič, "kar
pomeni, da se pri prvem projektu - plakatu - lotevam teme pričakovanja
oblikovalsko, grafično in trženjsko. Z njim v teh (pasjih) poletnih
dneh ponujam dokaj razbremenilno sporočilo: govorim o pričakovanju,
denimo, bližajočih se počitnic in upanju na oddih v prijetnih
krajih, skratka, o čemerkoli, na kar pomisli človek ob pojmu pričakovanje."
Ta zgodba o "vsakdanjih človeških željah", ki se tematsko
deloma naslanja na istoimenski roman Charlesa Dickensa, se bo
nadaljevala z Vrabičevim dokumentarnim filmom, ki je še v pripravi,
zgoščenko in serijo multimedijskih podob. Torej, domiselno in
vsem dostopno umetniško izražanje, preoblečeno v navidezno oglaševalsko
podobo.
Finance,
št.150, kultura, sreda 7.8.2002, str.15