On Sunday at Bežigrad | V nedeljo za Bežigradom


 

 


Urša Dolinšek
Slika gre naprej


Nenehno menjavanje brezštevilnih vizualnih sporočil, ki gledalcu dopušča le površinsko percepcijo podob, vzporedni svet virtualne realnosti in komunikacija prek elektronskih medijev, ki je svet združila v globalno vas, so tri poglavitne značilnosti, ki določajo družbo na prelomu tisočletij.
Te spremembe so viden tudi v likovni razstavi oziroma vizualni umetnosti, saj (predvsem) mlajša generacija umetnikov suvereno prepleta tradicionalne medije z novimi ter se motivno napaja (podobno kot pop art v šestdesetih) v sodobni ikonografiji, ki jo propagirajo televizija, tiskani mediji in svetovni splet.
Slikar Sašo Vrabič, eden najbolj profiliranih predstavnikov najmlajše generacija, ki se predstavlja ljubljanskemu občinstvu s projektom Nedelja za Bežigradom v Bežigrajski galeriji, je že s slikami, ki jih je razstavil na U3 leta 1997, nakazal svoj umetniški razvoj. Na platna je preslikal podobe s televizijskih zaslonov, njihova fragmentiranost in kombiniranje pa sta oblikovala nova vizualna sporočila. Tokrat je v množici vizualnih podob izbral tri - mobilni telefon, o katerega prednostih nas nenehno opozarjajo oglasna sporočila, prizore z nogometne tekme za Bežigradom ter dekle, ki ponuja spolne usluge na svetovnem spletu; po njegovem mnenju determinirajo stereotipno podobo današnjega mačo moškega. Kot nosilec - zaslon je ponovno uporabil slikarsko platno, čeprav ga formalni slikarski problemi ne zanimajo (to ga povezuje z nekaterimi kolegi, predvsem z Žigo Karižem, s katerim tudi večkrat sodelujeta). Slika v maniri tako imenovanega hitrega realizma (v nedavnem intervjuju je prostodušno izjavil, da je štiri slike za razstavo v naglici naslikal v tednu dni), delna zabrisanost podob in odsotnost detajlov pa simbolizirajo hitrost, s katero teče naše vsakdanje življenje. Konceptualno naravnan slikarski del je Vrabič vsebinsko nadgradil s CD-romom, ki projekt umešča v lokalni kontekst. Interaktivni film je delo v nastajanju, k njegovemu sooblikovanju so namreč vabljeni tudi obiskovalci, ki ponuja informacije o življenju za Bežigradom, obenem pa izbrani del mesta predstavlja mikroenoto, katere značilnosti so aplicirane na globalno raven.
Obvladovanje in uporaba sodobnih elektronskih medijev ter aktualiziranje in nadgradnja tradicionalnih slikarskih prijemov, ki slikarstvo postavljata v enakovreden položaj z najnovejšimi smernicami, Vrabiča uvrščajo med umetnike, ki se suvereno gibljejo znotraj sodobne multimedijske družbe.
Vrabič se zaveda moči medijev in komunikacije ter jih uspešno uporablja za lastno promocijo (je eden redki umetnikov, ki ima svojo predstavitveno spletno stran), hkrati pa je tudi kritični opazovalec, ki gledalca opozarja na posamezne probleme okolja, ki nas obkroža.


 




Urša Dolinšek
Slika gre naprej

Dnevnik, 11.9.2001, str.22.


 

go to s-elected topic