|
|
Urša
Dolinšek
Slika gre naprej
Nenehno menjavanje brezštevilnih vizualnih sporočil, ki gledalcu
dopušča le površinsko percepcijo podob, vzporedni svet virtualne
realnosti in komunikacija prek elektronskih medijev, ki je svet
združila v globalno vas, so tri poglavitne značilnosti, ki določajo
družbo na prelomu tisočletij.
Te spremembe so viden tudi v likovni razstavi oziroma vizualni
umetnosti, saj (predvsem) mlajša generacija umetnikov suvereno prepleta
tradicionalne medije z novimi ter se motivno napaja (podobno kot
pop art v šestdesetih) v sodobni ikonografiji, ki jo propagirajo
televizija, tiskani mediji in svetovni splet.
Slikar Sašo Vrabič, eden najbolj profiliranih predstavnikov najmlajše
generacija, ki se predstavlja ljubljanskemu občinstvu s projektom
Nedelja za Bežigradom v Bežigrajski galeriji, je že s slikami, ki
jih je razstavil na U3 leta 1997, nakazal svoj umetniški razvoj.
Na platna je preslikal podobe s televizijskih zaslonov, njihova
fragmentiranost in kombiniranje pa sta oblikovala nova vizualna
sporočila. Tokrat je v množici vizualnih podob izbral tri - mobilni
telefon, o katerega prednostih nas nenehno opozarjajo oglasna sporočila,
prizore z nogometne tekme za Bežigradom ter dekle, ki ponuja spolne
usluge na svetovnem spletu; po njegovem mnenju determinirajo stereotipno
podobo današnjega mačo moškega. Kot nosilec - zaslon je ponovno
uporabil slikarsko platno, čeprav ga formalni slikarski problemi
ne zanimajo (to ga povezuje z nekaterimi kolegi, predvsem z Žigo
Karižem, s katerim tudi večkrat sodelujeta). Slika v maniri tako
imenovanega hitrega realizma (v nedavnem intervjuju je prostodušno
izjavil, da je štiri slike za razstavo v naglici naslikal v tednu
dni), delna zabrisanost podob in odsotnost detajlov pa simbolizirajo
hitrost, s katero teče naše vsakdanje življenje. Konceptualno naravnan
slikarski del je Vrabič vsebinsko nadgradil s CD-romom, ki projekt
umešča v lokalni kontekst. Interaktivni film je delo v nastajanju,
k njegovemu sooblikovanju so namreč vabljeni tudi obiskovalci, ki
ponuja informacije o življenju za Bežigradom, obenem pa izbrani
del mesta predstavlja mikroenoto, katere značilnosti so aplicirane
na globalno raven.
Obvladovanje in uporaba sodobnih elektronskih medijev ter aktualiziranje
in nadgradnja tradicionalnih slikarskih prijemov, ki slikarstvo
postavljata v enakovreden položaj z najnovejšimi smernicami, Vrabiča
uvrščajo med umetnike, ki se suvereno gibljejo znotraj sodobne multimedijske
družbe.
Vrabič se zaveda moči medijev in komunikacije ter jih uspešno uporablja
za lastno promocijo (je eden redki umetnikov, ki ima svojo predstavitveno
spletno stran), hkrati pa je tudi kritični opazovalec, ki gledalca
opozarja na posamezne probleme okolja, ki nas obkroža.
|
|
Urša
Dolinšek
Slika gre naprej
Dnevnik,
11.9.2001, str.22.
|
|