Številka:
900-168/2011-2
Datum:14.6.2011
ZABELEŽKA
delovnega razgovora z gostinci, ki je bil dne 13.6.2011 ob 17. 00 uri v prostorih SLS, MOL, Štefanova 11.
Na naslove je bilo poslanih 60 vabil, sestanka pa so se udeležili tudi gostinci, ki vabila iz različnih vzrokov niso dobili.
Prisotni predstavniki: kavarna Hugo Barrera, Okrepčevalnica Ajda, Bar Kolovrat, Kavarna Pod skalco, Okrepčevalnica Roxly, Restavracija Tartuf, Kavarna Čupiterija, bar cafe Galerija, Kavarna Cacao, Kavarna Tromostovje, Bar Gušt caffe, Okrepčevalnica Apetit, Gostilna s prenočišči pri Mraku,Okrepčevalnica Od Žmavca sosed pa od brata prjatu, Okrepčevalnica Pri zelenem zajcu, Restavracija Cantina Meksicana, River haus, Romeo plus, Restavracija salon, La petitt cafe, Randevu cafe, Kavarna Rog, Vinoteka Movia.
Ostali prisotni: Meta Verbič, predsednica Sveta ČS Center, Goran Iskrić, predsednik Sosveta za varnost prebivalcev pri Svetu ČS Center, Peter Kaučič, predsednik Komisije za promet, komunalne dejavnosti, urejanje prostora in varstvo okolja pri Svetu ČS Center, Jožica Sevčnikar Skorupan in Vesna Tonkovič, obe javni uslužbenki SLS,MU, MOL.
Predsednica Sveta ČS Center, Meta Verbič, je pozdravila vse prisotne in se jim zahvalila, ker so se odzvali povabilu na razgovor. Sklic delovnega razgovora je pojasnila z dejstvom, da na ČS Center prihajajo pritožbe prebivalcev, ki živijo v bližini gostinskih lokalov in so pogosto izpostavljeni glasni glasbi, hrupu, kaljenju nočnega reda in miru s strani obiskovalcev lokalov oziroma zaposlenih pri nočnem pospravljanju inventarja. Srečanje naj bi bilo zato namenjeno pogovoru, izmenjavi stališč in iskanju rešitev, ki bi vodile k zmanjšanju nezadovoljstva med prebivalci in uspešnemu delu gostincev.
Verbičeva je menila, da gostinci in zaposleni lahko z nekaj dobre volje veliko naredijo za boljše sobivanje in navedla nekaj predlogov:
stiki s stanovalci v hiši pred odprtjem lokala,
obveščanje stanovalcev o izrednih podaljšanjih obratovalnega časa z vljudnim opravičilom,
upoštevanje vseh predpisov in uredb glede hrupa, jakosti glasbe, površine letnih in zimskih vrtov,
upoštevanje dovoljenj glede obratovalnega časa in imeti kopije dokumentov na razpolago;
pospravljanje ponoči naj poteka brez nepotrebnega hrupa (npr.: verige obleči v plastiko, na noge kovinskih stolov nalepiti dušilce zvoka),
zagotavljanje varnostnika ob večjih dogodkih v lokalu ali pred njim.
V nadaljevanju je predsedujoča besedo predala Goranu Iskriću, predsedniku Sosveta za varnost prebivalcev, ki je povedal, da je na četrtno skupnost v predhodnem obdobju prispelo veliko pritožb stanovalcev, vendar je tudi on menil, da lahko na osnovi pogovora, izmenjavi izkušenj in prizadevanj za izboljšanje sedanjega stanja dolgoročneje in uspešneje dosežemo pozitivne rezultate. Prisotne je opozoril na sprejem novega Pravilnika o podrejeni rabi javnih površin, ( trenutno v fazi sprejema osnutka), ki bo urejal tudi področje gostinskih vrtov in menil, da je poznavanje predpisov osnova za uspešno obratovanje lokalov.
Peter Kaučič, predsednik Komisije za promet, komunalne dejavnosti, urejanje prostora in varstvo okolja, je povedal, da je pri svojem terenskem delu pogosto v stiku z gostinci, oziroma njihovimi zaposlenimi, zato pozna marsikateri problem. Poudaril je pomembnost spoštovanja predpisov in v dovoljenju zapisanega obratovalnega časa ter dobro navado, da so kopije dokumentov vedno pri roki.
Predsedujoča je po uvodnem delu pozvala vse prisotne k razpravi. Sodelujoči gostinci v razpravi so srečanje ocenili kot dobrodošlo obliko sodelovanja in prostor, kjer bi bilo možno razreševati morebitne konflikte s stanovalci. V razpravi so sodelujoči izpostavili probleme in predloge:
nikjer niso striktno določeni kriteriji, kaj je preglasna glasba, zato so možne zelo nestrokovne in subjektivne ocene;
pooblaščena podjetja, ki opravljajo meritve zvoka, so v službi tistega, ki jih plača in jim določi lokacijo meritev (odboj zvoka ni povsod enak),
stanovalci se pogosto ne odzovejo z razumevanjem na odpiranje lokalov in spoznavanje z gostinci, so primeri, ko posamezniki ne upoštevajo niti osnovne tolerance;
policija se mora odzvati na vsako prijavo glede kršitev javnega reda in miru ali preglasne glasbe, kadar je prijavitelj znan, tudi če kršitve ni bilo, in kršitelja običajno tudi oglobi, kar ni sprejemljivo,
pritožbe gostincev na prijavo so le redko uspešne,
da bi zmanjšali trenja s stanovalci in število prijav, so posamezni gostinci zvočno izolirali svoje lokale, pri tem pa pogosto naletijo na ovire zaradi zahtev spomeniškega varstva, tudi cena ni zanemarljiva,
ČS Center naj bo pobudnica za dosego dogovora o sprejemljivi jakosti glasbe v gostinskih lokalih v dnevnem in nočnem času, ki bi ga spoštovali gostinci, stanovalci in policija.
Po končani razpravi se je predsedujoča zahvalila za aktivno sodelovanje in predlagala sprejetje skupnih zaključkov:
Delovni sestanki z izmenjavo stališč in izkušenj so pot tudi za bodoče pozitivno sodelovanje.
Četrtna skupnost Center se zavzema za strpno sobivanje prebivalcev, nosilcev gostinske dejavnosti in njihovih obiskovalcev, zato se bo v okviru svojih pristojnosti vključevala v razreševanje nesoglasij in si prizadevala za kulturni dialog med njimi.
Pristojne službe (inšpekcija, policija) bo zaprosila za sestanek z namenom, da pridobi verodostojna tolmačenja predpisov in zakonov, ki so podlaga za sankcije pri kršitvah glede jakosti glasbe oziroma hrupa.
Pripravila:
Skorupanm
Sevčnikar Jožica
koordinator
VI
Predsednica Sveta Četrtne
skupnosti Center
Mestne občine
Ljubljana
Meta
Verbič