MESTNA OBČINA LJUBLJANAKomisija za promet, komunalne dejavnosti, urejanje prostora in varstvo okolja
Številka: 900-215/2011
Datum: 20.9.2011
POROČILO
2. seje Komisije za promet, komunalne dejavnosti, urejanje prostora in varstvo okolja, ki je bila v sredo, 28.9.2011, ob 17.00 uri, v prostorih SLS, MOL, Grablovičeva 28. Sejo je vodil predsednik Peter Kaučič, ki je na sejo povabil predstavnika Odseka za promet, OGDP, MOL, g. Petra Skuška in ga Tatjano Piškur.
Komisija je pod 2. točko obravnavala prometno študijo za območje Vodmata. Predsedujoči Peter Kaučič je uvodoma je povedal, da je ČS Center na pritožbe stanovalcev območja Vodmata glede problemov s parkiranjem predlagala pristojnim službam MOL-a, da se k reševanju prometnih zagat pristopi celovito in rezultat tega je obravnavana prometna študija. V nadaljevanju je besedo predal g. Skušku, ki je povedal, da je namen prometne študije rešiti težave mirujočega prometa na območju Vodmata, del katerega je tudi bolnišnično območje. Z novo prometno ureditvijo se nekatere ulice opredelijo kot enosmerne, pridobijo se dodatna parkirna mesta, z omejitvijo hitrosti in hitrostnimi ovirami na treh križiščih pa se poveča tudi prometna varnost. Grablovičeva ulica ostane dvosmerna in večina enosmernega prometa gravitira nanjo. Največ usklajevanja sta zahtevali Japljeva in Bolgarska ulica. Peter Skušek je poudaril, da predlagane rešitve v prometni študiji niso nujno idealne in so kompromis med zatečenim stanjem na terenu in optimalnimi možnostmi. Predsedujoči se je zahvalil za predstavitev in odprl razpravo.
Marta Korošec, Vrtec Vodmat – v študiji je predvidena postavitev zapornice v delu Bolgarske ulice, ki bo motila ustaljen potek dela in ne bo zagotavljala varnega ustavljanja in dostopa staršev otrok do vrtca, zato bodo nasprotovali postavitvi zapornice. (dopis vrtca v prilogi)
Skušek – z vsemi institucijami in zavodi se bodo pred vzpostavitvijo novega prometnega režima še dodatno individualno posvetovali.
Tanasič – ali bo na Močnikovi omogočeno levo in desno parkiranje?
Skušek – parkiranje bo enostransko, kar je razvidno iz presekov, vendar bo šele teren pokazal smer parkiranja
Jevnikar- koliko od 400 parkirnih mest bo namenjenih stanovalcem Vodmata?
Skušek – vsa mesta bodo z nakupom dovolilnice ali plačilom preko parkomata namenjena stanovalcem.
Bonač- koliko dovolilnic je možno pridobiti na stanovanje, kako je to urejeno za podjetja ?
Skušek – možna je pridobitev ene dovolilnice na gospodinjstvo, podjetja parkiranje plačujejo.
Hrenko- kakšna je cena parkiranja ? Zakaj se troši denar za označevanje in prometno signalizacijo, če promet trenutno teče nemoteno in stanovalci doslej niso imeli problemov? Ali je možna poskusna uporaba brezplačnih dovolilnic npr. za eno leto ?
Skušek – cena dovolilnice je enotna, cena urnega parkiranja je določeno v odloku. Cesta je javna površina, namenjena vsem uporabnikom. Če prometne signalizacije ni, tudi ni možno sankcioniranje. Parkiranje bo plačljivo šele z postavitvijo parkomatov, ocena je, da bo to realizirano v dveh letih.
UKC – cesta ob Ljubljanici je javna površina, čeprav jo trenutno vzdržuje UKC in imajo postavljeno zapornico, jo želijo predati nazaj v vzdrževanje MOL-u, ker se spopadajo s samovoljo voznikov, nimajo pa možnosti kaznovanja.
Skušek – situacijo na omenjeni površini bodo reševali sproti, predvidenih je 5 parkirnih mest.
Zwitter – stanovalci Bolgarske ulice se ves čas zavzemajo, da bi bila ta enosmerna, ob srečanju s podžupanom Janezom Koželjem se je tudi on zavzemal za ohranitev zelenih površin in enostransko parkiranje, v študiji pa je vse ravno obratno! Bolgarska bi morala biti od Šmartinske navzdol enosmerna.
Maček – enosmerna Bolgarska ulica pridobi 10 parkirnih mest, drugače samo 7. Obljubljeni so bili elementi umirjanja prometa na Bolgarski, v študiji tega ne zasledimo, jih pa zahtevamo.
Skušek – ni dvoma, da bi bila enosmerna ulica idealna rešitev, vendar je treba gledati celoto in posledice takšne prometne ureditve na ostale ulice. Zelene površine se skoraj v celoti ohranjajo, možne so tudi zasaditve dreves v korita, ali druge ozelenitve, ki jih srečujemo v središču mesta. Dokončne rešitve glede števila parkirnih mest in usmerjenost pa se bodo pokazale šele z izvedbo na terenu, tudi elementi umirjanja prometa niso izključeni.
Velkavrh – moti ga, da je predstavljena samo ena rešitev in ni alternativnih predlogov, očitno se stvari še vedno urejajo od »zgoraj«. Dnevno UKC obremeni bližnjo okolico s prihodom cca 3000 zaposlenih, ter obiskovalci in pacienti. Zaradi prometa bodo zadušili še tisto malo zelenja, ki ga je ostalo, pogreša pa tudi študijo vpliva na okolje zaradi nove prometne ureditve. Študija je pripravljena nestrokovno in pomanjkljivo, na ta način se samo izgubljajo delovne ure. Spomni se enega izmed nekdanjih načrtov, ki je bil popolnoma nasproten današnjemu, tudi strokovne utemeljitve. Zakaj do sedaj ni bila izpeljana nobena rešitev? Obravnavana študija bi morala obvezno vsebovati predvidene izmere izpušnih plinov glede na predpise o dovoljenih emisijah.
Skušek – res so bile v preteklosti izdelane tudi druge študije, vendar mora današnja študija upoštevati sedanje stanje prometa in načrte za prihodnost. Treba je dopustiti možnost, da tudi strokovne službe MOL- a vedo kaj delajo in načrtujejo. Kritiziranje ni produktivno, dobrodošla pa je konstruktivna kritika in konkretni predlogi.
Drussany – ali bodo stanovalci dobili ključe od zapornice na Bolgarski?
Skušek – verjetno bodo razdeljeni daljinci.
Verbič – predsednica sveta se je zahvalila vsem sodelujočim v razpravi in predstavnikoma Odseka za promet za izčrpne odgovore. Izrazila je upanje, da so prebivalci dobili osnovne informacije in odgovore na svoja vprašanja. Izkušnje so pokazale, da vsaka nova prometna ureditev nekega območja zahteva nekaj časa, prilagajanja in tudi odpravljanja pomanjkljivosti. Vsaka sprememba prinese nekaj dobrega in nekaj drugačnega, na to se je treba privaditi in sprejeti. Razumno je sprejeti dejstvo, da se rešitve ne morejo prilagajati posamezniku, kot tudi, da se sčasoma vedno lahko poišče boljša rešitev. Četrtna skupnost Center podpira zahtevo prebivalcev po čim manjši okrnitvi zelenih površin, oziroma vzpostavitvi novih ozelenitev. Komisija za promet bo tudi spremljala vzpostavljanje enosmernega prometa na območju Vodmata, sodelovala pri iskanju optimalnih rešitev ter informiranju prebivalcev. Predsednica sveta je predlagala, da z realizacijo prometne ureditve ne odlašamo.
Na predstavnika UKC je predsednica naslovila prošnjo, da svoje obiskovalce, paciente in zaposlene s primernim obvestilom v prostorih bolnišnice spodbudijo k uporabi P+R sistema, oziroma prevozu z javnimi prevoznimi sredstvi.
Predsednik Komisije za promet,
komunalne
dejavnosti, urejanje prostora
in
varstvo okolja pri Svetu ČS Center
Peter Kaučič