MESTNA OBČINA LJUBLJANA
ČETRTNA SKUPNOST CENTER
Štefanova 9
, 1000 Ljubljana

tel: 01 25 27 507, fax: 01 25 27 508
e-pošta:
mol.center@ljubljana.si

Številka: 371-452/2010-5
Datum: 1.6. 2010

ZABELEŽKA

uskladitvenega sestanka z predstavniki MOL, MU OGDP, Odseka za promet,

ki je bil v ponedeljek, 24.5.2010 ob 9. uri, v prostorih MOL, SLS, Štefanova 11

Prisotni: Irena Razpotnik, načelnica Oddelka za gospodarske dejavnosti in promet, Peter Skušek, vodja Odseka za promet, Tatjana Piškur iz Odseka za promet, Goran Iskrić, predsednik Sveta ČS Center, Peter Kaučič, član Sveta ČS Center in vodja komisije za promet in komunalna vprašanja, Marta Korošec, ravnateljica Vrtca Vodmat, Hočevar Borut, Miha Maček, Jure Drusany, Neta Zwitter, Mateja Klarič, predstavniki Bolgarske ulice, Apolonija Simon, Milan Lapajne, Davor Grgičevič, predstavniki Prul.

Opravičili: Mateja Klarič, Janja Korošec,

Ostali prisotni: Jožica Sevčnikar Skorupan, javna uslužbenka SLS, MOL.

Predsednik Sveta ČS Center, g. Goran Iskrić je pozdravil prisotne in predlagal sledeče teme usklajevalnega sestanka:

  1. prometna problematika Prul

  2. predstavitev študije prometne ureditve Vodmata (Bolgarska ulica)

  3. pregled tekoče prometne problematike

  1. Prometna problematika Prul

G. Skušek je predstavil študijo o štetju prometa, ki je pokazala, da dnevno povprečno prevozi enosmerno Prijateljevo ulico v smeri proti zahodu 4028 in enosmerno ulico Prule v nasprotni smeri 13779 vozil. Predstavniki Prul so podatkom iz študije oporekali, ker menijo, da so številke večje ter, da je radar neustrezna aparatura za štetje prometa, zato jim bo OGDP poslal celotno študijo. Gospa Simon je prebrala dopis z dne 11.4.2010, (priloga), ki je bil posredovan v na OGDP, MOL, ter poslan v vednost županu, g. Zoranu Jankoviču. Gospa Simon je povedala, da območje Prul nima ustreznih prometnic za tranzitni promet, ki je v porastu, temveč je prvenstveno namenjen lokalnemu prometu. Danes se zaradi zastojev in slabe pretočnosti stanovalci srečujejo s tudi problemom vključevana v promet. G. Lapajne je menil, da je najbolj problematična Prijateljeva ulica od Privoza do Janežičeve, ker nastaja problem dostopa urgentnih vozil, pozimi je oteženo čiščenje cest.

V odgovoru je g. Skušek povzel, da je do spremembe prometnega režima prišlo na pobudo stanovalcev Prul ter zaprtja mestnega jedra. Štetje prometa je trajalo šest tednov, da so seveda možna odstopanja 10-15 %, ne pa 300%, kot navajajo stanovalci. Glede na študijo se promet zmanjšuje, se pa zavedajo problema tranzitnega prometa in ga bodo skušali omejiti. Ulica Prule se bo po prenovi Špice uredila s kolesarsko stezo in promenado.

Na problem prometne ureditve območja Prul je pripombo po telefonu na ČS Center posredoval tudi g. Novinec Tomaž in opozoril, da so parkirna mesta na Grubarjevem nabrežju označena preveč »v križišče«, zato udeleženci v prometu nimajo varnega voznega pasu in preglednosti, pozimi je to še potencirano.

G. Goran Iskrić, predsednik Sveta ČS Center je prisotne prebivalce Prul in predstavnike Odseka za promet, OGDP, MOL pozval k nadaljnjemu strpnemu dialogu pri reševanju prometne problematike in poudaril, da je potrebno poiskati načine in metode za omejitev tranzitnega prometa preko območja Prul. Dogovorjeno je bilo, da se pozove redarsko službo, da poostri nadzor nad napačno parkiranimi vozili, predvsem pred prehodi za pešce ter policijo, da poostri nadzor nad prometom, predvsem večjih vozil (avtodomi, tovorna vozila, avtobusi).

Dogovorjeno je bilo, da bo Apolonija Simon po elektronski pošti na ČS Center posredovala predlog stanovalcev Prijateljeve ulice glede ureditve prometa, da ne bi prišlo v zabeležki do napačnih zapisov, zato je bil 2. 6. 2010 posredovan dopis (tudi v prilogi):

Predlog stanovalcev Prijateljeve ulice

Glede na to, da je bila prioritetno zastavljena enosmerna cesta ob Ljubljanice, od Karlovške proti Špici, je to močno preobremenilo Prijateljevo ulico. Ves promet, ki se pripelje iz smeri Roška cesta, iz smeri Hradeckega in ulice Privoz je sedaj usmerjen v omenjeno ulico, ki kot cesta, ki je v 80% namenjena dovozu tamkajšnjega prebivalstva in le preostanek prevozu, te obremenitve ne more sprejemati. Ker oddelek za promet vztraja pri izhodiščni zasnovi, smo prebivalci Prijateljeve to pripravljeni sprejeti le v primeru razbremenitve Prijateljeve ulice. Torej le v primeru, da se upoštevajo vse tri točke predloga:

  1. Janežičeva se mora usmeriti enosmerno od mostu proti Karlovški cesti, hkrati se na tej cesti dodajo parkirišča

  2. Ulica Privoz postane enosmerna do križišča s Karlovško in Roško cesto

  3. Prijateljeva ostane enosmerna in razbremenjena, ker tranzitni promet nima možnosti zavoja na Janežičevo proti mostu

S tovrstno ureditvijo vsak stanovalec pride do svojega bivališča, ustvarimo pa zanko, ki bo onemogočala tranzitu iz smeri Roška cesta in iz smeri Hradeckega. Ves promet, ki pride iz nasprotne smeri pa se razdeli na Janežičevo, ulico Prule, kjer lahko vozniki zapeljejo na Privoz ali pa nadaljujejo proti Špici ter naprej v smeri Hradeckega.

2. Predstavitev študije prometne ureditve Vodmata (Bolgarska ulica)

Glede urejanja prometa na območju Vodmata, predvsem na Bolgarski ulici, je g. Skušek pojasnil, da dogovorjena študija o enosmernem prometu žal še ni narejena in jo pričakuje jeseni, ko jo bomo obravnavali v četrtni skupnosti, nato pa bo šla v realizacijo. Stanje si je ogledal tudi podžupan g. Janez Koželj in predlagal rešitve, ki bodo predstavljene v študiji. Trenutno so v fazi dogovarjanja z železnico, in v kratkem bodo začeli urejati parkirna mesta na Grablovičevi ulici ob železnici. Možno bo parkirati od Očesne klinike do Orto bara, zaenkrat so problem še nekatere garaže. Po uvedbi enosmernega prometa in postavitvi parkomatov bodo prebivalci lahko pridobili dovolilnice za parkiranje.

Problem kratkotrajnega parkiranja pred vrtcem Vodmat je izpostavila ravnateljica, ga. Korošec in dobila zagotovilo, da bodo znak postavili takoj, kasneje pa še količke ob Šlajmerjevi.

Predlog stanovalcev Bolgarske, da se na znake dodajo table z napisom - dovoljeno za stanovalce- ni moč realizirati, saj ni službe, ki bi ugotavljala, kdo je dejansko stanovalec.

Stanovalci Bolgarske so ponovno izpostavili dejstvo, da je trenutna prometna ureditev na Bolgarski ulici zmaga posameznika nad večino, posledično so tam zato pogosto prisotni redarji.

Pripombe na zabeležko je po e-pošti 14.6.2010 posredovala tudi gospa Mateja Klarič, ki se je za sestanek opravičila.

Prosim, da se v zapisnik dopiše in se to posreduje tudi tistim, ki so to izjavili, da nikakor ni dejstvo, da je stanje na Bolgarski zmaga posameznika nad večino, kot je zapisano zdaj. Najmanj ravnateljica vrtca je že na zadnjem sestanku povedala, da do vrtca ob stanju, kakršno je vladalo na Bolgarski, ni mogel pripeljati niti avtobus, da bi se lahko otroci odpeljali na ekskurzijo. Že to pove, da to ni nikakršna zmaga posameznika nad večino.
Prav tako stanovalci ignorirajo dejstvo, da je bilo stanje katastrofalno in da so na ulici parkirali vsi, ki so hodili v mesto ali na obiske v bolnišnice in pediatrično kliniko, kar je postalo nevzdržno.
Prosim in zahtevam, da se v študijo vključi pregled obsega zemljišč, ki pripadajo k hišam stanovalcev, ki se pritožujejo in se pogleda zakaj si na tem zemljišču ne uredijo parkirnih mest tako, kot smo to storili vsi drugi. Prosim in zahtevam, da se tudi to vnese v zapisnik.

Mateja Klarić

3. Pregled tekoče prometne problematike

Nevzdržne parkirne razmer na območju Bohoričeve in Masarykove, ki so nastale kot  posledica vsakodnevnih lisičenj v okolici in zaenkrat brezplačnega parkiranja, se bodo reševale z ureditvijo Njegoševe ulice.(pobuda Vande Golob)

Park med Streliško in Kristanovo – s postavitvijo količkov se bo onemogočilo parkiranje na zelenicah (pobuda ELPRIN)

Postavitev količkov na Gregorčičevi – po ogledu ugotovljeno, da je dovolj ovir, postavljen bo samo dodatni znak- Prepovedano ustavljanje in parkiranje (pobuda Janje Korošec).

Postavitev količkov na Grablovičevi v soseski na Novih Poljanah - se strinjamo s pobudo občanke (posredoval MOL, OGDP, Odsek za promet).

Parkiranje pred Osnovno šolo Majde Vrhovnik – označena bodo dodatna parkirna mesta za kratkotrajno parkiranje in ustrezne oznake.

Oznaka parkirnega mesta za invalide na parkirišču nasproti Brejčeve 4 – preveri se možnost zarisa oznake.

Asfaltiranje močno poškodovanega cestišča Pražakove ulice med Cigaletovo in Slovensko cesto – območje se ureja v sklopu ploščadi (KO-RA bar) kot prostora za druženje in brez parkirišč, začasna preplastitev

Popravilo zapornic za preprečitev prehoda vozil po Petkovškovem nabrežju na Prešernov trg – stanje se preveri, zapornica se popravi in ponovno namesti ovira - stebriček

Odstranitev zapornice ob domu Ivana Cankarja na Erjavčevi -

Svet Četrtne skupnosti Center podpira pobudo občanke, da se odstrani zapornica za zgradbo Ljubljanske banke na Trgu republike, ki preprečuje dostop po klančini z Erjavčeve ulice do Doma Ivana Cankarja, oziroma se jo skrajša za toliko, da bo možen prehod z vozičkom in kolesom po klančini mimo nje.

postajališča LPP Turist, Sodišče in Kolizej -

Svet Četrtne skupnosti Center je ponovno obravnaval začasno ukinitev postajališča LPP pred hotelom City in ponovno predlaga, da se ga med gradnjo sosednjega objekta ne ukine, saj je prostora več kot 30 m, kar je več, kot na nekaterih drugih postajališčih (npr. na Krekovem trgu). Tudi postajališča za taksi vozila so sedaj ostala pred hotelom na drugi strani ceste in ni potrebe, da bi bili tudi nasproti hotela.

Svet nadalje ugotavlja, da se je ob prestavitvi postajališča na Tavčarjevi ulici izpred Radia pred Sodišče, pozabilo predstaviti tudi prometni znak za prepoved ustavljanja na postajališču.

Svet ponovno opozarja na neprimernost reklamnih vitrin na postajališču pred Kolizejem, ki preprečujejo pregled nad prihajajočimi vozili LPP. Zato ponovno predlaga, da se reklamna vitrina na srednjem nadstrešku od treh odstrani.

Zapisala:
Jožica Sevčnikar Skorupan
Koordinator IV

Goran Iskrić
Predsednik Sveta Četrtne skupnosti Center
Mestne občine Ljubljana