Zabeležka sestanka predsednikov svetov četrtnih skupnosti mestne občine Ljubljana

 

            Ob obravnavi osnutka sprememb in dopolnitev Statuta mestne občine Ljubljana v delu, ki se tičejo četrtnih skupnosti, je svet četrtne skupnosti Center mestne občine Ljubljana sprejel sklep, da jih zavrača in pooblastil predsednika, da s tem v zvezi skliče vse predsednike svetov četrtnih skupnosti MOL. Tudi z namenom medsebojnega spoznavanja in usklajevanja stališč, je predsednik sveta četrtne skupnosti Center sklical sestanek 19. februarja ob 17h v prostorih četrtne skupnosti Center, pred sejo Odbora za lokalno samoupravo MOL. Sestanka se je žal udeležila le polovica predsednikov svetov oz. njihovih namestnikov.

V razpravi so bili poudarjeni nekateri dobri predlogi kot npr. oblikovanje programa manjših komunalnih del na območju četrtne skupnosti, obvezna obravnava mnenja četrtne skupnosti v mestnem svetu in oblikovanje odbora predsednikov svetov četrtnih skupnosti. Največ časa pa smo namenili že nič kolikokrat ponovljenim pripombam. Še vedno je preveč neobvezujočih dikcij kot na primer: „lahko ustanovi, četrtna skupnost daje mnenje, sodeluje, daje predloge, opozarja, posreduje, daje pobude, spremlja, oblikuje stališča, obravnava,...“

            Ni povsem jasno, zakaj se sploh naloge četrtnih skupnosti iz Odloka prenašajo v Statut in če se že zakaj se ne vseh kot npr. dajanje mnenja k podaljšanemu obratovalnemu času gostinskih lokalov. Mogoče zato, ker četrtne skupnosti sploh nikoli niso bile zaprošene za mnenje. Zakaj je potrebno ukiniti pravila četrtnih skupnosti, edini akt, ki ga je sprejemala četrtna skupnost in z njim urejala statusna določila?

            Z delovnim osnutkom sprememb in dopolnitev poslovnika mestnega sveta, ki naj bi smiselno veljal tudi za četrtne skupnosti, se vse postopke še dodatno zbirokratizira. Odločno smo proti sprejemanju prostorskih aktov po enofaznem postopku. Četrtne skupnosti tudi za druge točke dnevnega reda ne morejo v tednu dni, ko dobijo gradivo za sejo mestnega sveta, sklicati odbore in svet četrtne skupnosti in izoblikovati mnenje.

            Četrtne skupnosti naj ne bi bile samo poštar pobud in predlogov, pač pa jih je potrebno v zadovoljstvo vseh občanov kdaj tudi uresničevati. Ključen je odnos mestnih upravnih organov do četrtnih skupnosti, ki so jim lahko tudi v pomoč pri nadzoru neposredno na terenu. Sicer pa glede na izjave predstavnikov MOL pričakujemo, da se bodo razmere izboljšale.

            Ob koncu smo sklenili, da se v prihodnje sestanemo v drugi četrtni skupnosti npr. ob sprejemanju predloga proračuna, ki bi moral investicije navajati po četrtnih skupnostih in bolj upoštevati naše predloge.

 

Goran ISKRIĆ

Predsednik sveta četrtne skupnosti Center

mestne občine Ljubljana