V
okviru izobraževalnega programa mizar-tapetnik in potem naprej
lesarski tehnik imamo predmet, ki se imenuje praktični pouk. Ta predmet
je zelo pomemben za nas dijake, saj si z njim zelo izboljšujemo ročne
spretnosti, poleg dela, ki zdaleč ni enolično, pa si izpopolnjujemo
tudi našo smiselno logiko, ki nam pride zelo prav pri zahtevnih
izdelkih, ko samo surova moč ni dovolj. Seveda pa, ker se mi šele
učimo mizarskega poklica ne moremo vedno sami najti rešitve pri delu,
zato pa so tukaj naši profesorji, ki so z znanjem že do dobra podkovani
in nam z veseljem pomagajo urediti težave, ki so se nam zdijo
nemogoče. Zelo dobro in dobrodošlo pa je to, če se kateri izmed dijakov
spomni kakšne dobre rešitve pri nekem delu in ga nato posreduje naprej
profesorju, ga le-ta, v primeru da je zamisel možna, potem tudi
vključi v pouk.
Profesorji nam veliko zaupajo, kar je tudi
ključ do dobrega uspeha, vendar pa mora biti obojestransko enako, za kar
menim da nam dijakom zelo dobro uspeva. Kot sem prej omenil zaupanje
profesorjev, se to dobro vidi, ko nas pustijo, da lahko
razmišljamo po svoje, dajo nam prosto pot pri ustvarjanju, pri delu,
vendar pa ta ustvarjalna pot ne sme presegati meje varnega dela in
podobno, kar pa je tudi razumljivo in prav. Potem v višjih letniki, ko
iz ročnih del prestopimo na dela s stroji, pa je to še kako pomembno,
vendar se da varno delo dobro naučiti, za to pa skrbijo naši
profesorji, ki nas točno podučijo kako se pravilno uporablja določen
stroj in kako z njim varno delamo. Od začetka se zdi dijakom, da
profesorji že pretiravajo z varnim delom, vendar potem z izkušnjami in
delu na določenih strojih vidiš, da nič ni bilo zastonj in da je treba
dobljeno znanje tudi uporabiti, s tem pa se tudi delo mizarja prelevi
iz straha vrednega v zabavno in zanimivo delo.
Kot je znano se moraš na delovnem mestu
dobro razumeti s sodelavci, da je tvoje delo dobro in kvalitetno
opravljeno. Seveda se naša »delovna mesta«, pri praktičnem pouku, malo
razlikujejo, vendar pa drži, da se moramo razumeti med sabo, tako med
dijaki, kot med profesorji, saj le tako lahko dosežemo dober učinek pri
delu in delujemo kot ena celota.
Miha ROŽEN, 1.a LT
Spletne strani se še oblikujejo, zato vabim dijake, ki
imajo ideje in voljo sodelovati, naj se oglasijo mentorju v šolski
delavnici ali pišejo na mail:
les-delavnica.pgls@guest.arnes.si

Ekipa najboljših tekmovalcev naše šole z
mentorji na lesariadi in prvi olimpijadi poklicev za lesarje v Sloveniji.

Evropski podprvaki na Euroskills v Lisboni na Portugalskem
Pripravil Andrej OTTO, uč. PP |