•  
        •   ZEVS KOT  DIONIZ IN HERMAFRODIT (4. st. pr.n.š.)
 

 REŠITEV
 
 
VIZUALIZACIJA: 

ZEVS

»Odmikam ti slasti, pošast brez spola 
prišla si iz teme, iz preteklosti.
Ne zmoreš blizu več slastem, 
ki te mamijo... 
In tvoj napuh in nemoč da bi šel naprej".
 

DVOSPOLNIK

"Rad bi sklonil se k svetlobi tvoji
odgrnil liste in odtrgal sad, .
a noge telo nemočno naprej ne morejo. Kaznovan med nebom in
zemljo...
Kje skrivaš ti svoj pravi brst?"

 
 
 
.

OBRAZLOŽITEV VIZUALIZACIJE
Desna roka Zevsa je v položaju dajanja in odmikanja. Na glavi ima s trakom privezana rožička. Trak govori o tem, da sta rožička Zevsova maska (nujna igra), rožička sama pa, da si Zevs v tej igri želi razdvajanja. Položaj Zevsa je eleganten in mogočen. Njegovi iztegnjeni nogi spodmikata življenski prostor Dvospolniku, ke se je zato znašel v polložaju nestabilnosti nezmožnostjo udejanjanja hrepenenja (trganje rajskega jaboljka).V višini Zevsovih rožičkov je na tako imenovanem. drevesu življenja in spoznanja pognal brst. Brst naznanja »nastanek« nove veje na tem drevesu. Drevo je v sredini krožne upodobitve, tako kot je tudi drevo spoznanja starega krščanstva v središču Raja. Brst je znanilec novega razvoja (zamisli, kreacije Zevsa) Brst torej simbolizira zametek novih - dvospolnih  ljudi.

Dvospolnik združuje tako ženski kot moški spol v enem telesu (na upodobitvi vidimo združene moške in ženske atribute ter rep, simbol primitivnega, zgodovinsko izvornega). Dvospolnik steguje roki k drevesu življenja in spoznanja. Z levico gladi krošnjo s svojo ženskostjo in jo občuduje, desnica pa je v položaju aktivnosti želji po trganju rajskega sadeža. Rep, ki krasi telo Dvospolnika oziroma Hermafrodita, govori o njegovem živalskem izvoru in zakrnelosti. Telo je usločeno, kar govori o njegovem izjemnem naporu, saj vstraja v nenaravni, problematični pozi. Želje, posega v rajsko drevo, ne more uresničiti, razadi nestabilnosti. V nogag torej izgublja ravnotežje, ki se stopnjuje z njegovim naprezanjem. Zevs mu namreč pod nogami spodnmika prostor Podobi Zevsa na eni in Dvospolnika na drugi strani sta zamejeni v krožni prostor. »Krožnik«  in neosrazmerni teži likov na njem zahtevajo vrtenje ter dinamiko podob na umetnini.  Sedeči Zevs ter lovljenje nasprotnega lika pa pričajo o nedinamičnosti likov. Razvijajoči brst na drevesu bo dal v bodočnosti bistveno prednost Zevsovi zamisli, razmerje sil se bo spremenilo v njegovo korist. Hermafroditu se bo lahko v bodočnosti  odrekel. Vrtilni moment, ki se skriva v krožni zamejenosti prostora bo Zevsa razbremenil, ko Dvospolnik dokončno pade, Zevs pa bo vstal iz prestola, ki ga bo tako simbolično prepustil svojemu nasledniku enospolnim ljudem (hčeri in sinu). Ljudje kot nova veja razvoja, ki jih simbolizira brst, so del drevesa, s tem pa samo drevo izgubi svoj smisel nedotakljivosti. Nova Eva in nov Adam tako lahko jesta z drevesa spoznanja, ker sta del drevesa samega imata tako visoko moralna načela, da ne bosta teh svojih pravic kršila. Ornament okrog upodobitve govori o petih razdobjih ter labirintih, ki so pred ljudmi, da dozorijo po Zevsovi zamisli

 .

avtor vizualizacije: Vladislav Stres