|
![]() |
VIZUALIZACIJA:
ZEVS »Odmikam ti slasti, pošast brez spola
DVOSPOLNIK "Rad bi sklonil se k svetlobi tvoji
|
|
| . | ||
Dvospolnik združuje tako ženski kot moški spol v enem telesu (na upodobitvi vidimo združene moške in ženske atribute ter rep, simbol primitivnega, zgodovinsko izvornega). Dvospolnik steguje roki k drevesu življenja in spoznanja. Z levico gladi krošnjo s svojo ženskostjo in jo občuduje, desnica pa je v položaju aktivnosti želji po trganju rajskega sadeža. Rep, ki krasi telo Dvospolnika oziroma Hermafrodita, govori o njegovem živalskem izvoru in zakrnelosti. Telo je usločeno, kar govori o njegovem izjemnem naporu, saj vstraja v nenaravni, problematični pozi. Želje, posega v rajsko drevo, ne more uresničiti, razadi nestabilnosti. V nogag torej izgublja ravnotežje, ki se stopnjuje z njegovim naprezanjem. Zevs mu namreč pod nogami spodnmika prostor Podobi Zevsa na eni in Dvospolnika na drugi strani sta zamejeni v krožni prostor. »Krožnik« in neosrazmerni teži likov na njem zahtevajo vrtenje ter dinamiko podob na umetnini. Sedeči Zevs ter lovljenje nasprotnega lika pa pričajo o nedinamičnosti likov. Razvijajoči brst na drevesu bo dal v bodočnosti bistveno prednost Zevsovi zamisli, razmerje sil se bo spremenilo v njegovo korist. Hermafroditu se bo lahko v bodočnosti odrekel. Vrtilni moment, ki se skriva v krožni zamejenosti prostora bo Zevsa razbremenil, ko Dvospolnik dokončno pade, Zevs pa bo vstal iz prestola, ki ga bo tako simbolično prepustil svojemu nasledniku enospolnim ljudem (hčeri in sinu). Ljudje kot nova veja razvoja, ki jih simbolizira brst, so del drevesa, s tem pa samo drevo izgubi svoj smisel nedotakljivosti. Nova Eva in nov Adam tako lahko jesta z drevesa spoznanja, ker sta del drevesa samega imata tako visoko moralna načela, da ne bosta teh svojih pravic kršila. Ornament okrog upodobitve govori o petih razdobjih ter labirintih, ki so pred ljudmi, da dozorijo po Zevsovi zamisli
.
avtor vizualizacije: Vladislav Stres