Barva naj bo vodilo in vizualni ter čustveni kažipot uporabniku. Včasih z dvema barvama lahko dosežete več kot s celo paleto.

Črno in rdeče ali v barvah?

Barve so nepogrešljiv sopotnik publikacij, vendar lahko predstavljajo vidni strošek pri izdelavi tiskane publikacije. Premišljeno delo z barvo pa narekuje tudi poznavanje zakonitosti barvne teorije same.

 

Barva je likovni element, ki ima svoje stroge, a hkrati zgovorne zakonitosti. Pri današnjih tehnologijah je zanimivo to, da barvo koncipiramo najprej z aditivnim mešanjem svetlob na zaslonu RGB in jih nato natisnemo s subtraktivnim mešanjem separiranih barv na podlago, ki je običajno papir, z barvnim modelom, npr. CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, BlacK). Barva pa poleg vizualnega učinka deluje tudi psihološko, kar v povezavi s fotografijo daje publikaciji poseben pomen.

barva

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18

Text Box: Tipičen primer je raba črne in rdeče barve. Pretirana uporaba kaj hitro ustvari preveč kontrasta, ki bralca lahko zmede. Ne smemo pozabiti tudi na moč črno-belih kombinacij, kombinacij posebnih barv (zelena, modra, viola) ali katere koli druge barve v kombinaciji s črno in tistih v ozadju, npr. kot podlaga za besedilo v odstavkih.

naprej

nazaj

    I Z D E L A V A   Š O L S K I H   P U B L I K A C I J