-
Napišite si naslov spletne
strani z navodili in preverite, če znate sami priti do teh podatkov (tudi
od doma).
-
Poskušajte zbrati čim več
gradiva iz različnih virov (Internet, knjige, revije, ...) in informacij,
da se boste lažje odločili, kaj bo naloga vsebovala. Pri zbiranju gradiva
si ne pozabite napisati natančnih podatkov o gradivu.
-
Razmislite o zanimivih vsebinah
in si jih zapisujte v datoteko (če doma nimate računalnika pa tudi na papir).
-
Naredite si miselni vzorec
o zgradbi naloge, saj dobro načrtovano delo velikokrat pomeni velik prihranek
časa. Upoštevajte tudi časovni razpored posameznih faz.
-
Odločite se za vsebine in
poskušajte napisati UVOD, da boste lažje presodili, če je ste se prav odločili.
Prepričajte se tudi, če imate res dovolj pravih virov na razpolago.
-
Napišite UVOD z urejevalnikom besedila WORD (seveda ga boste po potrebi
še spreminjali).
|
Zberite gradivo in preglejte, če ste na kateri vir informacij pozabili
ali pa si označite, če ga boste uporabili kasneje.
Odločite se za vrstni red vnašanja glede na aktualnost podatkov.
Predlagam, da besedilo najprej vnesete in ga šele kasneje oblikujete. Zgodi
se vam lahko, da boste za določeno oblikovanje porabili preveč časa, na
koncu pa se boste odločili za drugačno obliko. Oblikujete le toliko, da
bo vneseno besedilo pregledno in da ga boste lažje oblikovali kasneje.
Odločite se lahko tudi za kakšno nestandardno obliko (drug format, zgibanka,
priročnik, …).
Sproti si delajte varnostno kopijo podatkov (n.pr: na računalnik in na
disketo, 2 disketi, če delate kje drugje, …).
Posvetujte se s sošolci o težavah, idejah, … .
V tem koraku ne pričakujem, da bo vneseno celotno besedilo, saj bo marsikdo
našel še kaj gradiva med urejanjem naloge. Tako bo do sprememb prihajalo
skoraj do konca. Pričakujem vsaj uvod iz prejšnjega koraka, natančen
seznam gradiva in vsaj grobi oris naloge (kazalo z naslovi ali miselni
vzorec-pri povezavah imate odličen program za risanje miselnih vzorcev).
|
Besedilo mora biti vnešeno (samo vnešeno) v celoti do 18.02.2001)!!!
Preverite, če znate vse, kar
sem razložil v poglavju " WORD - uvod v delo z Word-om", kjer sem opisal
delovno okolje in nekaj ukazov oz. nastavitev za lažje delo. Prihranili
boste na času, ker si boste Word nastavili tako, da bo delo lažje in hitrejše.
Prekopirajte (ali natisnite)
si "Elemente projektne naloge", da boste lažje preverjali, kaj ste že naredili
in kaj še morate.
Poskušajte najprej vse narediti samostojno oz.
s pomočjo, ki vam jo ponudi urejevalnik Word. Če problema ne znate rešiti,
preverite, če sem rešitev morda že objavil na spletni strani. Če ne, vprašajte
sošolce in če problema ne znate rešiti, ga posredujte meni.
Ker obstaja možnost, da s
prenašanjem datotek iz domačega na šolski računalnik in obratno okužite
kak računalnik z virusom, si doma že pred pričetkom dela namestite antivirusni
program. Navodila za namestitev programa (in kje ga lahko dobite) sem opisal
na spletni strani.
Ne pozabite na pretvorbe med verzijami Worda,
če delate na večih računalnikih, kjer so nameščene razčne verzije. Upoštevajte
tudi dejstvo, da Word ne zna pretvoriti vsega iz višje v nižjo verzijo
oz. da bodo nekateri elementi "popačeni" in jih boste morali ponovno narediti
v nižji verziji.
Potrudite se, da si boste vedno naredili še rezervno kopijo,
ker obstaja možnost, da je del diskete slab in bo do podatkov priti težje
ali pa sploh ne bo mogoče. Ne pozabite tudi na sprotno shranjevanje dokumenta
(med delom), saj lahko računalnik preneha nekontrolirano delovati (zmanjka
elektrike, se zazanka, …). Pomagate si lahko tudi s shranjevanjem na kak
strežnik v omrežju Internet (navodila najdete pri vajah za 2. letnik).
Priporočam, da slik ne vnašate
sproti v dokument, ker slike zelo povečajo velikost dokumenta. To z drugimi
besedami pomeni, da se bo dokument tako povečal, da za shranjevanje ne
bo več zadostovala ena disketa. Tak dokument morate nato s programom za
stiskanje stisniti in ga razdeliti na več disket. S tem pa je veliko več
dela in še možnost izgube podatkov je večja (slaba disketa, na drugem računalniku
ni programa za raztezanje,…). Zato predlagam, da si v besedilu označite,
kje boste imeli kakšno sliko in jo vnesete na koncu. Ker pa vsi
formati slik ne zahtevajo veliko pomnilnika, si na spletni strani preberite,
kateri format je najprimernejši in kako naredimo pretvorbo iz enega formata
v drugega. Opisan je tudi program, ki sliko posname tako, da zavzame precej
manj pomnilnika, kvaliteta pa ni dosti slabša.
Da bi zagovor potekal hitreje
in da ne bi bilo težav z disketami, bomo vse naloge (končne verzije) shranili
na CD.
Težave lahko nastopijo tudi
pri pisavah. Izberite si pisave, ki jih imamo v šoli ali pa poskrbite,
da z njimi ne bo težav.
Urejanje bo potekalo hitreje,
če si boste datoteke najprej prekopirali na trdi disk in jih odprli na
trdem disku. Po končanem urejanju pa jih ponovno prekopirajte na disketo.
Ne pozabite, da morajo biti
viri natančno navedeni, saj morajo omogočiti bralcu dostop do podatkov,
ki ste jih navedli v nalogi (tudi natančni naslovi spletnih strani).
|