POUDARKI O UČENJU IN POUČEVANJU
1. Najprej podaj nove informacije (branje, poslušanje, opazovanje), nato naj sledi integracija (igre vlog, simulacija, uporaba znanja).
2. Preprečuj otopelost študentov z uporabo fizičnih
aktivnosti
(ciklično na 90 minut).
3. Čas za reševanje naloge naj bo omejen na 15 minut.
4. Izmenjuj teoretično vsebino in emocionalno vsebino
(aktiviranje različnih možganskih področij).
5. V študentih vzbudi stanje pozornosti in šele nato posreduj navodila.
6. Pri poučevanju uporabljaj veliko različnih učnih metod in pripomočkov.
S hkratno uporabo vizualnih, avditivnih in kinestetičnih informacijskih kanalov poskrbimo za večjo motivacijo in kvalitetnejše učenje.
7. Uporabljaj čim več učenja v naravi, aktivnosti iz vsakdanjega življenja in simulacij.
8. Uporabljaj zgodbe in metafore.
9. Zagotovi pestro in pozitivno učno okolje (periferno učenje).
10. Vzpodbujaj študente za znižanje stresa in za uporabo vseh inteligenc.
11. Uporabi velike risbe, slike, načrte za predstavitev vsebin.
12. Uporabljaj miselne vzorce.
13. Učno vsebino podajaj v neki miselni povezavi oziroma
kontekstu
(znotraj zgodbe, v načrtu, v zgodovinskem okviru, kot
primerjavo,...).
14. Čustva pospešujejo učenje
(humor, diskusije, pripovedovanje zgodb, predstave, vodene
vizualizacije).
15. Organiziranje aktivnosti za usmerjeno rabo leve oziroma
desne možganske polovice
(desna za aktiviranje, leva za nadaljevanje učnega procesa).
16. Zmanjšaj časovni obseg predavanj in rutinskih opravil.
17. Zaporedni koraki učnega procesa:
a) začetni uvod - vspostavi dober stik
b) spodbudi študente za učenje
c) naredi splošen pregled učne vsebine
d) ugotovi kakšno predznanje imajo študentje
e) podaj novo učno vsebino
f) preveri odziv študentov na podano vsebino (preverjanje in utrjevanje)
g) evalviraj učni proces
18. Uporabljaj vprašanja, ki zahtevajo odgovor v celem stavku - izogibaj se vprašanj na katera lahko odgovorimo z da ali ne.
19. Posamezniki z motnjami (naprimer pomankanje koncentracije) so uspešnejši pri učenju v jutranjih urah - začni z enostavnimi vsebinami in opazuj obnašanje.
20. Delaj kratke premore (vsakih 20 minut).
21. Poskrbi za raznolikost in uporabljaj glasbo pri učenju.
22. Izdelaj kratek opis posameznika (poznaj svoje študente).
23. Debate, igre vlog, delo v parih, odprte diskusije, izleti
v naravo, intervjuji, projekti, razstave, modeli, simulacije,
poizkusi, bogato učno okolje, zbirke, pogovor iz oči v oči,
vesele vzpodbude, uganke, sestavljanke, igre, glasba, risbe,
slike, miselni vzorci, idejni načrti, video odlomki, govori,
razlage, računalniki, časopisi, lutke, kipci, pesmi, zgodbe, učni
centri, knjige, zapiski, fotografije, obiski muzejev,...
Sestavil: Milan Kotnik