ISTOČNICE ZA TEMO "ŠOLA BREZ PRISILE"
Po Glasserju:
Ljudje so po mojem mnenju intenzivno naravnani, da razvijajo
- · samospoštovanje in dostojanstvo
- · ljubezen in sodelovanje
- · ustvarjalnost in igrivost
S kaznovanjem in prisilo, z ocenjevanjem, z razvrščanjem, s primerjanjem kdo je boljši, s spodbujanjem tekmovanja, s plačevanjem po delu zanikamo uporabo notranje motiviranosti za delo in učenje. Tako se dela velika škoda, ker se iz osebe, ki se z veseljem uči in dela razvije posameznik, ki se uči le za ocene in pohvale ter, ki dela le za denar, nagrade - če se sploh učijo in delajo - mnogi namreč obupajo …
Po Pavao Brajši:
Vodenje ljudi v podjetjih po eni strani ter vzgoja in izobraževanje na drugi strani imata nešteto stičnih točk. Tako pri enem kot pri drugem gre v resnici za vodenje ljudi, njihovo vzgajanje in izobraževanje ter za pomoč ljudem, da se razvijejo in postanejo uspešni.
V knjigi "Sedem skrivnosti uspešnega managementa" avtor hkrati navaja tudi skrivnosti uspešne šole:
1. Antropocentričnost
2. Ljubezen
3. Možgani
4. Motivacija
5. Demokratično vodenje
6. Tim
7. Reflektirajoča komunikacija
Avtor prispevka: Matjaž Grmek