VIRTUALNA ŠOLA

VIRTUAL SCHOOL

Viljenka Šavli

Povzetek

Prispevek predstavlja poskus izvedbe virtualne šole v osnovni šoli. Skupina učiteljev OŠ Solkan in OŠ Sežana smo s skupnimi napori načrtovali in pripravili program za uporabo sodobne video konference pri poučevanju na daljavo.

S pomočjo Zavoda za odprto družbo smo prišli do ustreznega softwera CU-SEE-ME in video-kamer.

Cilj projekta je, da bi v slovenskem prostoru preizkusili in razvili tako obliko virtualne šole, ki bi služila potrebam osnovne šole, srednje šole in usposabljanju odraslih za poučevanje na daljavo.

Z opisano sodobno tehnologijo lahko učenci iz različnih okolij in sredin izmenjajo s sovrstniki, podatke o njihovem kraju in delu na šoli, preizkusijo znanje tujega jezika in na sproščen in raziskovalen način pridobivajo ustrezna znanja. Spoznali smo, da je ta oblika komunikacije učencem blizu in da jih motivira za delo.

V virtualni šoli je:

  1. center procesa učenja učenec
  2. projektni način učenja
  3. prisotno kooperativno učenje
  4. rezultat integracije učnih vsebin
  5. timsko poučevanje
  6. učenje socialnih spretnosti, kot so skupno reševanje problemov, konfliktnih situacij, odpravljanje strahov itd...

Vzporedno s programom nastaja ustrezna spletna stran, ki se uporablja kot informacijska oglasna deska in arhiv za shranjevanje izsledkov in didaktičnih gradiv.

Abstract

In my paper I will present our attempt to organise a virtual school in primary school. A group of Solkan and Sežana Primary School teachers decided to create a special program for an experimental virtual school, that is a distance learning and teaching with additional help of videoconferencing.

Open Society Institute helped us with CU-SEE-ME software and provided also two video cameras.

The aim of our virtual school is to test the mentioned technology for educational purposes and provide a foundation for further development for wider use, that is for secondary and high schools and teacher training in Slovenia.

With the help of this technology pupils from different parts of Slovenia and with different experiences can exchange their knowledge and information about their town, school and they can even practice communication in foreign language and by researching come to certain knowledge.

Students like computers and most of them enjoy the variety of uses they provide.

Virtual school is planed to be:

a) Student-centered education
b) Project-based learning
c) Co-operative Education
d) Integration of the Curriculum
e) Team teaching
f)Teaching social skills such as co-operative problem solving, conflict resolution, eliminating fears, etc.

Parallel to the project Virtual school a special website is growing, which will function as virtual blackboard and an archive for didactical resources and information assessable for other teachers and students.

Ključne besede

virtualna šola, učenje na daljavo, videokonferenca, CU-SEE-ME, angleščina in likovni pouk

Key words

virtual school, distance learning, videoconferencing, CU-SEE-ME, English, Art

Že dalj časa sva s kolegom Daliborjem Čotarjem razmišljala, kako bi se lotila učenja na daljavo še za učence osnovne šole. Dalibor je predlagal, naj poskusiva z virtualno učilnico. To je bil začetek, a čakalo naju je veliko težav od tehničnih pa do človeškega faktorja. Premostila sva jih, prijavila projekt in sedaj ga tu predstavljava.

V prvi fazi smo se odločili, da izpeljemo projekt Virtualna šola pri dveh predmetih, in sicer angleškem jeziku in likovnem pouku, ker se ta dva predmeta smiselno dopolnjujeta kot pretežno verbalna in neverbalna predmeta.

Poglavitni namen projekta je, da preizkusimo video konferenčni sistem, kot možnost za učenje na daljavo. Učenci dveh prostorsko oddaljenih šol se skupno učijo, pripravljajo predstavitve, se pogovarjajo, primerjajo izdelke in si izmenjujejo informacije.

V poskusu bo sodelovalo le po deset učencev na obeh vključenih šolah. Delo bo organizirano v obliki dodatnega pouka z učenci, ki jih zanimajo novosti na področju računalništva in radi likovno ustvarjajo in se sporazumevajo v tujem jeziku. Delo bo potekalo v slovenskem in angleškem jeziku.

Skupino učiteljev sestavljajo: anglista, likovna pedagoga in računalnikarja na obeh šolah.

Pri angleščini bodo učenci uveljavili svoje znanje v sporazumevanju v tujem jeziku, pri likovnem pouku pa bodo predvsem opisovali postopke in tehnike risanja in oblikovanja ter predstavili svoje likovne izdelke.

Izvedli bomo video konferenco pri angleškem jeziku. Učenci se bodo predstavili, opisali svojo šolo, kraj in dejavnosti učencev v prostem času. Poleg si bodo tudi izmenjali nekaj elektronskih pisem na prej omenjeno temo in se preizkusili v reševanju interaktivnih testov.

Prav tako bomo izvedli video konferenco pri likovnem pouku. Izbirali bomo med predstavitvami likovnih izdelkov v tehniki grafika, oblikovanje gline in kaširanja papirja ter prostorskega oblikovanja.

Učenci OŠ Solkan bodo skupaj z učenci OŠ Sežana v 'navideznem razredu' likovnega pouka predstavljali in se pogovarjali o najpreprostejših postopkih in tehnikah. Motivika bodo otroške igre. Video konferenca bo potekala s pomočjo foto in video materiala, ki bo že prej nastajal pri delu v galeriji. Projekta se ne da izvajati v računalniški učilnici.

Vsa gradiva, ki bodo nastajala v virtualnih urah, bodo objavljena na domačih straneh OŠ in bodo lahko rabila kot gradivo za popestritev pouka likovne vzgoje v OŠ.

Stran najdete na naslovu: http://www2.arnes.si/~osngso3s/virtualschool.htm

Cilji virtualne učilnice

  1. Objava spletne strani – obe šoli pripravita ustrezne spletne strani za virtualno šolo, kjer objavita vsa metodično-didaktična gradiva;
  2. sodelujoči učitelji izdelajo ter objavijo na spletu učni načrt in časovno razporeditev snovi za posamezen predmet in določijo učence, ki bodo sodelovali;
  3. pripravi in objavi se gradivo za učence v obliki priročnika in na spletu;
  4. zagotovi se ustrezen softver in hardver za izvedbo videokonferenc;
  5. pripravi se terminski plan virtualnih srečanj;
  6. vsa metodično didaktična gradiva se sproti objavljajo na spletni strani in so na razpolago vsem zainteresiranim;
  7. srečanja se sproti ocenjuje in vrednoti učinke, vrednotijo jih tako učenci kot učitelji.

Poglavitni cilj projekta je v praksi preizkusiti, kako se lahko nove možnosti, ki jih ponuja tehnologija, vključijo v pedagoško prakso. Ocenjujemo, da bodo učenci zavzeti tvorci projekta, saj radi eksperimentirajo. Projekt naj bi rabil kot vzorec za bodočo navidezno šolo, ki bi jo lahko razširili še na druge šolske predmete.

Rezultati projekta bi bili koristni za učno-vzgojni proces, saj bi zbrali določeno strokovno didaktično-metodično gradivo, neposredno izmenjavali izkušnje iz različnih okolij, uporabljali nove tehnologije v procesu učenja, preizkušali uporabo tujega jezika pri komuniciranju s sovrstniki iz drugih krajev.

Projekt poteka v okviru programa Ro in bodo njegovi rezultati predvsem rabili preverjanju možnosti za uvedbo novih oblik sodobne tehnologije v osnovno šolo.

Projekt smo že predstavili na svetovnem spletu, na dnevih odprtih vrat šol, na študijskih skupinah za angleški jezik in likovno vzgojo, na sejemski predstavitvi INFOS, pa tudi v lokalnih medijih in strokovnih pedagoških revijah.

Projekt zahteva drago sodobno opremo, ki smo jo zagotovili iz sredstev šole in delno iz sredstev Ministrstva za šolstvo.

Literatura

Za pripravo Virtualne učilnice smo posegli predvsem po virih, ki se kažejo na svetovnem spletu, zato naj naštejem le nekaj dobrih povezav:

http://www.rboston.com/
http://www.georcoll.on.ca/courses/default.htm
http://www.globe.gov/
http://users.educ.uva.nl/henks/image/pupil.htm
http://www.englishlearner.com/helpsite.html
http://www.virtualblackboard.com/
http://209.113.77.147/
http://www.en.eun.org/projects/

Avtor

Viljenka Šavli je učiteljica angleškega jezika na osnovni šoli Solkan. Na šoli poučuje angleščino šesto leto, kar je le delček njene delovne kariere. Po poklicu je tudi sociologinja in jo privlači delo z ljudmi, zato rada opazuje in raziskuje medčloveške odnose.

Šola, v kateri poučuje, je opremljena s sodobno tehnologijo, ki omogoča preizkušanje različnih novosti kot so CD-ROMi, internet, videokonferenčni sistem itd.. pri neposrednem pouku.

V petih letih je tako preizkusila in uporabila veliko različnih programov in izkušnje popestrene z delovnimi listi objavila v Vodniku po CD-ROMih primernih za angleški jezik. Poleg tega je sodelovala tudi kot ena izmed avtoric pri drugih podobnih priročnikih.

Deluje v projektih:

zgodnje učenje angleškega jezika v OŠ (3.,4. razred),
uporaba računalnika pri pouku angleškega jezika – razvojna skupina,
preizkuša in uporablja različne CD-ROMe pri poku angleščine,
vključujem učence v I*EARN, Kidlink in ESP projekte,
je ESP koordinator za Slovenijo,
izvaja usposabljanje učiteljev, posebej za uporabo računalnika pri pouku,
pripravlja se na izvedbo učenja na daljavo za učitelje.

Author

I’m Viljenka Šavli, a teacher of English from Nova Gorica. I’ve been working as a teacher of English at Solkan Primary School for six years now, but on the other hand I’m also a sociologist and I like studying human relationships.

Luckily I work in a well equipped school, so I can use and experiment new technology and computer software in the classroom.

I’ve published a Guide to CD-ROMs useful for teaching English in Primary School, and participated in some other projects concerning CD-ROMs, too.

I’m engaged in different projects like:

Early English Learning,
The use of computers in teaching English,
The use of CD-ROMs in teaching English,
I*EARN, Kidlink and ESP projects on Internet,
I’m a teacher trainer and I prepare seminars for them,
I’m qualified to run Distance Learning in Slovenia.

My recent concern is to carry out the project Virtual School.