logocrn.gif (2552 bytes)

4. mednarodna izobraževalna računalniška konferenca v Sloveniji,  Piran, 19. - 21.5.1999

PROGRAM
ORGANIZATORJI
SPONZORJI
NAGRADNI NATEČAJ
ČLANKI
UTRINKI
POROČILO

Datum: 6.9.1999

Poročilo s 4. mednarodne izobraževalne računalniške konference MIRK‘99

 

Organizatorji: Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod Republike Slovenije za šolstvo v okviru programa Računalniško opismenjevanje ter MIRK - Zavod za projektno in raziskovalno delo na omrežju Internet in Zavod za odprto družbo - Slovenija

Financiranje: Ministrstvo za šolstvo in šport - program Ro, Zavod za projektno in raziskovalno delo na omrežju Internet, Zavod za odprto družbo Slovenija, Svet Evrope (Council of Europe)

Namen konference MIRK’99 je:

izmenjava izkušenj domačih in tujih strokovnjakov, svetovalcev, profesorjev, učiteljev in vzgojiteljev pri uporabi informacijske tehnologije s poudarkom na možnostih smiselne uporabe storitev omrežja Internet,
predstavitev uspešnega dela in projektov,
medsebojno spoznavanje udeležencev konference za lažje uspešno delo v prihodnje,
iskanje morebitnih partnerjev v bodočih projektih tako doma kot v tujini.

Vsebina konference

Na konferenci je bilo predstavljenih 42 referatov iz Nizozemske, Danske, Francije, Estonije, Peruja, Brazilije, ZDA in Slovenije. Referati so bili prikazani v obliki predavanj, večina pa v obliki delavnic. Razdeljeni so v naslednja področja:

  1. Novi didaktični pristopi vključevanja projektnega dela preko omrežja Internet pri pouku,
  2. Multimedija pri pouku,
  3. Šolanje na daljavo in
  4. Ostala področja.
  1. Na področju didaktike vključevanja projektnega dela preko Interneta pri pouku so potekale predvsem delavnice. Učiteljem je bila predstavljena organizacija dela na šoli za uspešno vključevanje v projekte na omrežju Internet in praktične izkušnje pri izpeljavi projektnega dela preko omrežja Internet v projektih I*EARN, Kidlink, ESP in drugih. Delavnice so vodili tudi gostje iz tujine.
  2. Na področju multimedije so bili prikazani praktični primeri uporabe teleinformacijske tehnologije za predmete geografija, fizika, matematika, tehnična vzgoja, slovenski in angleški jezik itd., in možnosti uporabe digitalne videokamere in digitalnega fotoaparata. V delavnicah so učitelji praktično uporabili nove ideje uporabe multimedijske tehnologije pri pouku in delu v šoli.
  3. Na nekaterih fakultetah se študentje že nekaj let vključujejo v študij na daljavo. Na področju osnovnih in srednjih šol v Sloveniji pa prehajamo iz faze izobraževanja nekaterih učiteljev v fazo praktičnega izvajanja poučevanja in učenja na daljavo na nekaj vzorčni primerih. Prikazane so bile predvsem novosti na tem področju.
  4. Ostala področja, ki so pomembna podpora uporabi informacijske in komunikacijske tehnologije pri pouku: trendi uporabe sodobne IT v izobraževanju, omrežje, operacijski sistemi, ergonomija v računalniški učilnici...

Gradivo

Vsi izbrani referati so objavljeni v zborniku Mednarodna izobraževalna računalniška konferenca - MIRK’99, 1999, Ministrstvo za šolstvo in šport, Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Zavod za projektno in raziskovalno delo na omrežju Internet in Zavod za odprto družbo - Slovenija. Šole lahko zbornik naročijo v Založbi Zavoda RS za šolstvo.

Program in vsi članki na konferenci so objavljeni tudi na omrežju Internet in so dosegljivi preko naslova http://www.mirk.si/ ali http://ro.zrsss.si/.

Število udeležencev

Konference se je udeležilo 145 učiteljev, vzgojiteljev in ostalih strokovnjakov iz 103 šol, dijaških domov, fakultet in drugih ustanov v Sloveniji in tujini. Konference so se udeležili tudi predstavniki iz tujine in sicer iz Danske (trije), Nizozemske, Islandije, Cipra in Estonije, katerih pot je financiral Svet Evrope, konference pa se je udeležil tudi strokovnjak iz Peruja.

Predavatelji

Predavanja in delavnice so pripravili in vodili učitelji, profesorji in ostali strokovnjaki iz šol, fakultet doma in v tujini. Gostje iz tujine so bili Peter Dekker (Nizozemska), dr. Oscar Becerra (Peru), Janika Ruusmaa (Estonija) in Marianne Frederiksen (Danska). Iz slovenskih univerz so predavali iz Univerze v Ljubljani (dr. Lea Bregar - Ekonomska fakulteta, dr. Vladimir Batagelj - Fakulteta za matematiko in fiziko, dr. Janez Bešter - Fakulteta za elektrotehniko Ljubljana, dr. Slavko Kocjančič - Pedagoška fakulteta Ljubljana) in Univerze v Mariboru (dr. Ivan Gerlič, Pedagoška fakulteta, dr. Matjaž Debevc - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo).

Pripravljalni odbor

Organizatorji so imenovali programski in organizacijski odbor, ki sta opravila vse potrebne naloge za pripravo in izvedbo konference (navedena sta v zborniku).

Sponzorji

Sponzorji konference:

OPUS d.o.o. Kranj, KOPO do.o. Nova Gorica, MIŠKA d.o.o. Ljubljana, TELEKOM Slovenije, AVTOTEHNA d.o.o. Ljubljana, PASADENA d.o.o. Ljubljana, PERFTECH d.o.o. Bled, PILOT d.o.o. Kranj in BOCOM International Irska.

Zaključek

Konferenco smo uspešno izpeljali, urnik je bil zelo natrpan, saj so v istem času potekala 4 predavanja in delavnice. Z izvedbo konference so zadovoljni tako udeleženci konference, predavatelji in organizatorji.

Splet okoliščin pa nam ni bil najbolj naklonjen (vreme, delovanje nekatere opreme, internet...).

                                                                        Borut Čampelj

Vodja organizacijskega odbora

 

Priloga 3: Vprašalnik za udeležence konference - povzetek odgovorov

Udeleženci so izpolnili vprašalnik, na zastavljena vprašanja so odgovorili takole:

  1. Splošna ocena vsebine konference: povprečna ocena je 4,2 (ocene možne od 1 do 5).
  2. Splošna ocena predavanj: povprečna ocena je 4,2 (ocene možne od 1 do 5).
  3. Splošna ocena gradiva (zbornika): povprečna ocena je 4,5 (ocene možne od 1 do 5).
  4. Splošna ocena organizacije konference: povprečna ocena je 4,2 (ocene možne od 1 do 5).
  5. Kaj ste novega spoznali in kaj boste uporabili pri svojem delu?
več medpredmetnih povezav
izvajanje skupinskega dela učencev
kako se vključiti v projekte na internetu
uporaba interneta za poučevanje in učenje na daljavo
uporaba kamere ob računalniku za komunikacijo in sodelovanje z ostalimi šolami
priprava interaktivnih sestavkov na internetu
uporaba digitalnega fotoaparata in digitalne videokamere
spoznavanje novih kolegov - bodočih partnerjev
  1. Ali in na kakšen način boste poročali svojim kolegom?
poročanje na prihodnji redni konferenci
ustno kolegom
predstavil bom zbornik in gradivo na omrežju Internet
  1. Katere dejavnosti je potrebno vzpodbuditi na šolah za večje vključevanje v projekte?
timsko delo učiteljev
spreminjati miselnost učiteljev in ravnateljev, da modo marsikaj morali narediti tudi v svojem prostem času
nagrajevati in financirati projektno delo
več medpredmetnega povezovanja
več povezav med šolami
najti učitelje, da vodijo projektno delo na šoli
najti več idej, kaj še početi z informacijsko tehnologijo
  1. Katere dejavnosti vzpodbuditi na Ministrstvu za šolstvo in šport, Zavoda Republike Slovenije za šolstvo ali Zavodu za odprto družbo?
razpisati več raziskovalnih nalog
vzpodbuditi in izobraziti ravnatelje
vzpodbuditi učitelje k aktivnostim na internetu in jih ustrezno nagraditi
finančna podpora šolam (oprema...)
podpora udeležbe učiteljev na mednarodnih srečanj
čimveč skupin, kot je programska skupina Ro
seznam gradiv po predmetih za uporabo pri pouku
  1. Kaj vam je bilo najbolj všeč?
možnosti poučevanja na daljavo
ustvarjalnost slovenskega učitelja
dobro izbrane in zanimive vsebine
delavnice nekaterih gostov iz tujine in domačih predavateljev
veliko novih in konkretnih predavanj, namenjenih pouku
spoznati tuje izkušnje
točnost urnika
sproščenost, dobro vzdušje
sproščena debata po vsaki temi
družabni večer
neformalni in novi stiki
pestrost in raznovrstnost predavanj in delavnic

    10. Kaj vas je najbolj motilo?

večina udeležencev na to vprašanje ni odgovorilo
tehnične motnje (internet, včasih tudi oprema)
premalo odmorov in premalo časa za diskusije
neoznačenost prostorov, kje se izvaja delavnica ali predavanje
časovno prekrivanje delavnic
preobsežen program (preveč dejavnosti ob istem času)
nekateri gostje iz tujine govorili preveč splošno znane stvari
CD ROM s predstavitvami