4. mednarodna izobraževalna računalniška konferenca v Sloveniji, Piran, 19. - 21.5.1999 |
|
|
|
|
|
|
|
Organizatorji: Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod Republike Slovenije za šolstvo v okviru programa Računalniško opismenjevanje ter MIRK - Zavod za projektno in raziskovalno delo na omrežju Internet in Zavod za odprto družbo - SlovenijaDatum: 6.9.1999
Poročilo s 4. mednarodne izobraževalne računalniške konference MIRK‘99
Financiranje: Ministrstvo za šolstvo in šport - program Ro, Zavod za projektno in raziskovalno delo na omrežju Internet, Zavod za odprto družbo Slovenija, Svet Evrope (Council of Europe)
Namen konference MIRK’99 je:
| izmenjava izkušenj domačih in tujih strokovnjakov, svetovalcev, profesorjev, učiteljev in vzgojiteljev pri uporabi informacijske tehnologije s poudarkom na možnostih smiselne uporabe storitev omrežja Internet, | |
| predstavitev uspešnega dela in projektov, | |
| medsebojno spoznavanje udeležencev konference za lažje uspešno delo v prihodnje, | |
| iskanje morebitnih partnerjev v bodočih projektih tako doma kot v tujini. |
Vsebina konference
Na konferenci je bilo predstavljenih 42 referatov iz Nizozemske, Danske, Francije, Estonije, Peruja, Brazilije, ZDA in Slovenije. Referati so bili prikazani v obliki predavanj, večina pa v obliki delavnic. Razdeljeni so v naslednja področja:
Gradivo
Vsi izbrani referati so objavljeni v zborniku Mednarodna izobraževalna računalniška konferenca - MIRK’99, 1999, Ministrstvo za šolstvo in šport, Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Zavod za projektno in raziskovalno delo na omrežju Internet in Zavod za odprto družbo - Slovenija. Šole lahko zbornik naročijo v Založbi Zavoda RS za šolstvo.
Program in vsi članki na konferenci so objavljeni tudi na omrežju Internet in so dosegljivi preko naslova http://www.mirk.si/ ali http://ro.zrsss.si/.
Število udeležencev
Konference se je udeležilo 145 učiteljev, vzgojiteljev in ostalih strokovnjakov iz 103 šol, dijaških domov, fakultet in drugih ustanov v Sloveniji in tujini. Konference so se udeležili tudi predstavniki iz tujine in sicer iz Danske (trije), Nizozemske, Islandije, Cipra in Estonije, katerih pot je financiral Svet Evrope, konference pa se je udeležil tudi strokovnjak iz Peruja.
Predavatelji
Predavanja in delavnice so pripravili in vodili učitelji, profesorji in ostali strokovnjaki iz šol, fakultet doma in v tujini. Gostje iz tujine so bili Peter Dekker (Nizozemska), dr. Oscar Becerra (Peru), Janika Ruusmaa (Estonija) in Marianne Frederiksen (Danska). Iz slovenskih univerz so predavali iz Univerze v Ljubljani (dr. Lea Bregar - Ekonomska fakulteta, dr. Vladimir Batagelj - Fakulteta za matematiko in fiziko, dr. Janez Bešter - Fakulteta za elektrotehniko Ljubljana, dr. Slavko Kocjančič - Pedagoška fakulteta Ljubljana) in Univerze v Mariboru (dr. Ivan Gerlič, Pedagoška fakulteta, dr. Matjaž Debevc - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo).
Pripravljalni odbor
Organizatorji so imenovali programski in organizacijski odbor, ki sta opravila vse potrebne naloge za pripravo in izvedbo konference (navedena sta v zborniku).
Sponzorji
Sponzorji konference:
OPUS d.o.o. Kranj, KOPO do.o. Nova Gorica, MIŠKA d.o.o. Ljubljana, TELEKOM Slovenije, AVTOTEHNA d.o.o. Ljubljana, PASADENA d.o.o. Ljubljana, PERFTECH d.o.o. Bled, PILOT d.o.o. Kranj in BOCOM International Irska.
Zaključek
Konferenco smo uspešno izpeljali, urnik je bil zelo natrpan, saj so v istem času potekala 4 predavanja in delavnice. Z izvedbo konference so zadovoljni tako udeleženci konference, predavatelji in organizatorji.
Splet okoliščin pa nam ni bil najbolj naklonjen (vreme, delovanje nekatere opreme, internet...).
Borut Čampelj
Vodja organizacijskega odbora
Priloga 3: Vprašalnik za udeležence konference - povzetek odgovorov
Udeleženci so izpolnili vprašalnik, na zastavljena vprašanja so odgovorili takole:
| več medpredmetnih povezav | |
| izvajanje skupinskega dela učencev | |
| kako se vključiti v projekte na internetu | |
| uporaba interneta za poučevanje in učenje na daljavo | |
| uporaba kamere ob računalniku za komunikacijo in sodelovanje z ostalimi šolami | |
| priprava interaktivnih sestavkov na internetu | |
| uporaba digitalnega fotoaparata in digitalne videokamere | |
| spoznavanje novih kolegov - bodočih partnerjev |
| poročanje na prihodnji redni konferenci | |
| ustno kolegom | |
| predstavil bom zbornik in gradivo na omrežju Internet |
| timsko delo učiteljev | |
| spreminjati miselnost učiteljev in ravnateljev, da modo marsikaj morali narediti tudi v svojem prostem času | |
| nagrajevati in financirati projektno delo | |
| več medpredmetnega povezovanja | |
| več povezav med šolami | |
| najti učitelje, da vodijo projektno delo na šoli | |
| najti več idej, kaj še početi z informacijsko tehnologijo |
| razpisati več raziskovalnih nalog | |
| vzpodbuditi in izobraziti ravnatelje | |
| vzpodbuditi učitelje k aktivnostim na internetu in jih ustrezno nagraditi | |
| finančna podpora šolam (oprema...) | |
| podpora udeležbe učiteljev na mednarodnih srečanj | |
| čimveč skupin, kot je programska skupina Ro | |
| seznam gradiv po predmetih za uporabo pri pouku |
| možnosti poučevanja na daljavo | |
| ustvarjalnost slovenskega učitelja | |
| dobro izbrane in zanimive vsebine | |
| delavnice nekaterih gostov iz tujine in domačih predavateljev | |
| veliko novih in konkretnih predavanj, namenjenih pouku | |
| spoznati tuje izkušnje | |
| točnost urnika | |
| sproščenost, dobro vzdušje | |
| sproščena debata po vsaki temi | |
| družabni večer | |
| neformalni in novi stiki | |
| pestrost in raznovrstnost predavanj in delavnic |
10. Kaj vas je najbolj motilo?
| večina udeležencev na to vprašanje ni odgovorilo | |
| tehnične motnje (internet, včasih tudi oprema) | |
| premalo odmorov in premalo časa za diskusije | |
| neoznačenost prostorov, kje se izvaja delavnica ali predavanje | |
| časovno prekrivanje delavnic | |
| preobsežen program (preveč dejavnosti ob istem času) | |
| nekateri gostje iz tujine govorili preveč splošno znane stvari | |
| CD ROM s predstavitvami |