ZAVAROVANJE POSTAJE MARIBOR

 

Postaja Maribor je zavarovana z elektrorelejno varnostno napravo, katera omogoča vodenje prometa na postaji in sosednjih medpostajnih odsekih iz centralnega mesta.

V elektrorelejno varnostno naprave je vključena skupina potniških tirov od tira 1 do tira 3 in tir 17, ter skupina tovornih tirov od tira 4 do tira 10. V samo napravo so vključeni tudi vsi medpostajni odseki med postajo Maribor – Maribor Tezno, Maribor – Pesnica in Maribor – Maribor Studenci kar omogoča nadzor in vodenje prometa na teh odsekih. V elektrorelejno varnostno napravo so vključene tudi vse kretnice na postaji (z izjemo kretnic na skladiščnih tirih) Kretnice so v zimskem času tudi ogrevane in sicer z plinskim gretjem. Vse kretnice, ki so vključene v varnostno napravo se prestavljajo z elektromotorji, na postaji pa je 99 enojnih in 99 križiščnih kretnic. Za uravnavanje vlakovnih in premikalnih voženj nam služijo signali. Postaja Maribor je v ta namen opremljena z glavnimi svetlobnimi kateri so dvopomenski, kar pomeni, da predsignalizirajo signalni pojem katerega kaže naslednji signal v smeri vožnje. Premikalne vožnje se na sami postaji uravnavajo z pritličnimi premikalnimi signali, in mejnimi tirnimi signali. Omenjeni signali se uporabljajo tudi pri vlakovnih vožnjah. Pri vseh glavnih signalih so vgrajene tudi avtostop naprave, katere preprečujejo vožnjo mimo signala, če le ta vožnjo prepoveduje. Avtostop naprave služijo tudi za zaustavitev vlaka, kadar strojevodja vozi mimo signala z večjo hitrostjo kot je dovoljena.

Pomemben tehnični element postaje so tudi dolžine tirov. Za potrebe potniškega prometa so potrebni krajši tiri, saj potniški vlaki ne dosegajo velikih dolžin. Na postaji Maribor so tiri na potniškem delu postaje dolgi 350 metrov, tiri na tovornem delu postaje pa so dolgi od 350 do 620 metrov. Na postaji je tudi nekaj slepih tirov namenjenih gariranju lokomotiv in vagonov, katerih dolžina je do 100 metrov.

Za sporazumevanje med delavci izvršilne službe (vlakovni odpravnik, premikač, popisni vlakovodja, vagonski preglednik) se na postaji uporabljajo ukv naprave, za zvezo z strojevodji na lokomotivah pa radiozveza, katera deluje v več režimih.