TOVORNI PROMET NA POSTAJI MARIBOR

 

Največji poudarek pri opravljanju dela na postaji Maribor gre prav gotovo tovornemu prometu, katerga pa večina ljudi, kateri potujejo z vlakom sploh ne zazna.

Tovorni promet se na postaji Maribor opravlja 24 ur dnevno in prav vse dni v letu. Največ je tranzitnih vlakov, pri katerih se na postaji Maribor opravljajo samo tehnična dela, kot so menjava lokomotiv, strojevodij, manj pa je vlakov kateri se sestavijio na postaji Maribor, ali pa jim je ta končna postaja.

Postajo Maribor tranzitirajo vlaki kateri vozijo iz luke Koper v smeri Avstrije, Češke, Slovaške, Poljske in Nemčije ter obratno. Struktura tovora  je zelo različna saj ti vlaki prevažajo rudo, naftne derivate, les, jeklo, avtomobile in drugo. Poudariti gre tudi to, da v zadnjem času vozi vedno več vlakov v smeri Bosne in Hercegovine, Srbije in Grčije, saj je promet v teh smereh po letu 1991 skoraj zamrl oziroma so zaradi razmer prometni tokovo obšli Slovenijo, kakor tudi postajo Maribor.

Večina vlakov kateri tranzitirajo postajo Maribor prevaža tovor, kateri mora do določenega časa biti prepeljan prejemniku, saj je od tega odvisna proizvodnja v tovarnah, na veliko tovora pa čakajo tudi ladje v luki Koper. Prav zato zahteva vodenje tovornega prometa veliko vloženega napora, saj je potrebno veliko dela , da se zagotovi varen in predvsem reden promet z sredstvi ki so nam na voljo.

Vodenje tovornega in potniškega prometa na postaji Maribor opravljajo vlakovni odpravniki, kar bom predstavil v naslednjem delu naloge.