ŽELEZNIŠKA POSTAJA MARIBOR NEKOČ

 

Zgodovina železniške postaje Maribor se je pričela pisati davnega leta 1849 z prihodom prvega vlaka  v Maribor. Takrat  se je gradila proga Dunaj – Trst,  kar je bilo za takratne čase velik tehnični in organizacijski zalogaj Prihod železnice v Maribor je pomenil tudi začetek hitrega razvoja industrije v mestu, prav tako pa je bilo za potrebe opravljanja železniške dejavnosti poleg same proge in postaje zgrajeno še veliko spremljevalnih objektov in obratov. Naj omenim samo Kurilnico na Studencih, katera je služila za opremo lokomotiv in delavnic ob njej, katere so služile za popravilo lokomotiv in vagonov. Ob takratni kurilnici je zraslo tudi naselje, namenjeno bivanju železničarjev, katero se še danes imenuje Železniška kolonija.

V letih do 2. svetovne vojne se postaja Maribor ni veliko spremenila, zgrajenih je bilo le nekaj novih tirov in postajno skladišče. Med 2. svetovno vojno je bila postaja močno poškodovana zaradi bombardiranja zavezniških sil.

Po vojni se je pričel je pričel razcvet postaje Maribor, po letu 1950 je bila za tisti čas zgrajena moderna postajna zgradba iz marmorja, pokriti peroni in novi tiri.

Za postajo Maribor je pomembno tudi leto 1972, saj je  bila elektrificirana sama postaja in tudi proga Maribor – Zidani most. S tem se je končalo tudi obdobje parne vleke na tem odseku.