Slogan je zapomnljiv motivacijski moto ali fraza uporabljena v politične, komercialne ali religijozne namene. V poslovnem svetu je eden pomembnejših dejavnikov grajenja blagovne znamke, saj lahko izrazito pripomore k prepoznavnosti podjetja.
Nekateri slogani so postali legendarni in ko jih slišimo, jih znamo nemudoma povezati z ustrezno blagovno znamko. Vprašanje je, kaj je skupnega vsem uspešnim sloganom?
1. Enostavnost
Glede na to, da je bistvo slogana enostavnost, mora biti dovolj kratek in jedrnat, da si ga enostavno zapomnimo. Slogani so ponavadi sestavljeni iz krajših dvobesednih ali trobesednih zvez, ki izrazijo želeni moto. Nekateri so sicer tudi daljši, vendar morajo biti v tem primeru zelo premišljeno zasnovani, saj lahko začnejo prepoznavnost kaj hitro izgubljati.
Nekaj slovenskih odmevnih sloganov:
- Dobro zame
- Ujemi svet
- Najboljši sosed
- Kupuje tam, kjer nekaj veljam
- V sodelovanju z naravo
- I feel Slovenia
|
 |
Tuji slogani, ki so obnoreli svet:
- Apple. Think different.
- Always Coca Cola.
- I'm loving it
- Just do it.
- What happens in Vegas, stays in Vegas.
- Life. Powered by Edison
|
 |
2. Kreativnost
Kreativnost je sicer pri tvorbi sloganov zelo dobrodošla, vendar ne smemo pretiravati z eksotičnostjo izrazov, saj lahko slogan hitro postane nerazumljiv. Prav tako je odsvetovano tvorjenje zahtevnih besednih zvez, saj jih bo ciljna publika hitro pozabila oziroma jih ne bo ustrezno razumela. Slogan mora biti predvsem zgovoren in kreativnost je dobrodošla pri ustvarjanju želenega sporočila, pri katerem je potrebno najti rešitev, da je izraženo na enostaven, dostopen in preprost način.
3. Sporočilnost
Naloga slogana je, da v kratko besedno zvezo ujame osnovno sporočilo podjetja, kateremu je namenjen. Lahko izrazi igrivost, lahko izpostavi glavno karakteristiko podjetja ali na primer sugerira odziv strank. Glede sporočilnosti so vse poti odprte in zelo pomemben je učinek, ki ga je mogoče preveriti šele s testiranjem slogana na zadostnem vzorcu potencialnih strank. Pomembno je ugotoviti, ali si ga stranke zapomnijo in kaj je njihova prva asociacija ob omembi slogana.
Kako sestaviti slogan?
Instant formula za sestavljanje slogana ne obstaja, saj je jezik živa tvorba in kreativnosti ni mogoče umestiti v kalupe. Vseeno so lahko v pomoč različni pristopi, s pomočjo katerih se je mogoče lotiti pisanja slogana.
1. Uporaba rime
Primer:
Kupujem tam, kjer nekaj veljam
Uporaba rime je pogosto zelo dobrodošlo sredstvo, saj zagotavlja, da si ciljna publika besedno zvezo lažje zapomni. Slogan tako nemudoma pridobi dodatne plus točke, vendar se moramo rimanju za vsako ceno kljub vsemu izogniti. Kadar rimo uporabimo, moramo poskrbeti, da sporočilo ostane smiselno in da besed ne rimamo „na silo“.
2. Združitev dveh pomensko močnih besed
Primer:
Think different.
Udaren slogan lahko pogosto dobimo tako, da združimo dve ali več pomensko močnih besed, kot so to storili pri Applu. Tako beseda razmišljati kot različnost oz. drugačnost sta pomensko močni besedi, ki ob združitvi tvorita udarno pozivno sporočilo, poleg tega pa sta tudi povezani z bistvom Applovih produktov, zato se uporabniki s sloganom toliko laže poistovetijo.
3. Poziv ciljni skupini
Primer:
Just do it.
Pozivna besedila so v marketingu zelo zaželena, saj ciljne kupce podzavesto vzpodbudijo k določenemu dejanju. Ljudje imamo načeloma radi akcijo in vzpodbudo, zato lahko slogani, ki igrajo na tovrstno noto, naletijo na plodna tla. Slogan podjetja Nike se odlično povezuje z njihovo rdečo nitjo, saj s celotno linijo izdelkov vzpodbujajo gibanje in aktivnosti.
4. Izpostavitev pomembnega dejstva
Primeri:
Najboljši sosed.
Dobro zame.
I'm loving it.
Glede na to, da je slogan enako kot logotip nepogrešljiv del celostne blagovne znamke, je zelo pomembno, da pomaga oblikovati celostno sporočilo podjetja. Kadar v sloganu izpostavimo določeno pomembno dejstvo, ga pričnemo sidrati tudi v podzavest ciljnih kupcev. Besede kot so najboljši, dobro, uživati ipd. vzbujajo pozitivne asociacije in dejavno vplivajo na zavest ciljnih kupcev.
|