![]() |
Največje zmote pri pisanju marketinških dokumentovAvtor: Robert Rolih Zapomnite si, da pri marketinških materialih slovnična pravila lahko ukrivimo. Vaša profesorica slovenščine bi se zagotovo križala ob branju prodajnih pisem, ki dosegajo odlične odzive. In mogoče bi pohvalila besedila na nekaterih spletnih straneh, za katere vem, da so tako dolgočasna, da jih verjetno ni prebral do konca še nihče od obiskovalcev. Razlog ni v tem, da morate imeti pri roki nekaj, kar daste potencialnim kupcem. Razlog ni v tem, da zabavate kupce z lepo brošuro. Razlog ni v tem, da morate objaviti oglase, ker jih pač objavlja tudi konkurenca. Razlog, da imate marketinške dokumente je le eden! To je, da vam pomagajo doseči glavni cilj vašega podjetja - prodati izdelke ali storitve. Marketinški dokumenti so torej vaši prodajalci. In tako jih tudi obravnavajte. Če vaš prodajalec v trgovini ne bi prodal ničesar, bi ga odpustili. Prav tako "odpustite" svoje marketinške materiale, ki ne pomagajo prodati vaših izdelkov. Vse kar ljudje vidimo in hočemo pa se vrti okrog nas. Hej! Tu sem! Reši moj problem! Pomagaj mi doseči moj cilj! To so besede vaših kupcev. Zato morate, ko pripravljate marketinške dokumente, najprej pomisliti: kako bom v njih najprej povedal nekaj o kupcu? Kako mu bom razložil, da lahko rešim njegove probleme? Kako mu bom povedal, da mi je mar zanj? Nehajte torej biti sebični in se osredotočite na kupca. Mogoče se vam na začetku zdijo marketinški dokumenti, ki govorijo o vas zelo lepi, vam vlivajo ponos in blagodejno vplivajo na ego. Toda to je le iluzija. Kupcev te stvari ne zanimajo in vaši marketinški dokumenti bodo neslavno leteli v koš ob stiku z njimi. Kot zanimivost naj vam povem primer podjetja, ki smo mu pred nekaj časa svetovali. Eno od njihovih prodajnih pisem je bilo še posebej sebično. V njem je bilo ime podjetja na dveh straneh omenjeno, ne boste verjeli, kar 14 krat. Prav nič me ni začudilo, ko so mi povedali, da nanj ni bilo nobenega odziva. Na marketinških materialih zelo redko zasledim dobre naslove, ki bi lahko pritegnili pozornost potencialnih kupcev. Razlog je enostaven. Podjetniki mislijo, da je njihova brošura ali oglas tako zanimiva in pomembna za kupca, da jo ta komaj čaka in jo nato hitro prebere od prve do zadnje besede. Velika zmota. Vse kar kupca zanima so njegovi problemi in njegove želje. Vaši marketinški materiali ne bodo deležni niti sekunde kupčevega časa, če mu ne bodo že takoj povedali, zakaj naj jih sploh prebere. Da bi sploh pridobili možnost, da vaši marketinški materiali delujejo, potem poskrbite za to, da imajo naslove, ki govorijo o kupcu in s tem pritegnejo njegovo pozornost. In vsak, ki je naredil takšen oglas misli, da je najbolj pameten in zabaven na svetu. Misli si, da bodo ljudje kimali in rekli: "Da, to je najbolj pameten in zabaven oglas, kar sem jih videl. Takoj grem kupiti izdelek!" Žal ne. Kot smo že rekli, cilj oglaševanja je, da vam pomaga prodati izdelke. Zdaj pa vprašanje: kako vam lahko oglas, za katerega kupci ne vedo, kaj jim hoče povedati, pomaga pri prodaji? Ta človek je vaš potencialni kupec. Zdaj pa se resno zamislite nad svojimi marketinškimi materiali. Ali imate v njih dovolj močno sporočilo, da se bo ta človek za pet minut posvetil vaši brošuri? Ali v njej poudarjate katerega od ključnih motivatorjev, ki nas poganjajo? "
Koristi, ki jih kupec dobi od vašega izdelka ali storitve v svojem bistvu zagotovo vsebujejo kakšnega od zgornjih motivatorjev. Poudarite ga! Zmota št. 7. V nedogled govorite o lastnostih izdelka
Ko predstavljate svoje izdelke ali storitve, poudarite koristi.Te govorijo o kupcu in s seboj nosijo motivacijo za nakup. Lastnosti pa govorijo le o vas in o vašem izdelku. Primerjajte naslednja dva odlomka iz brošur: 1. Neučinkovito navajanje lastnosti IZDELEK je družina integriranih aplikacij. Ena od teh je IZDELEK Foundation, ki je hkrati tudi vhodna točka v svet 3D modeliranja s to programsko opremo. IZDELEK Foundation je modul v katerem je vključeno celotno:
2. Učinkovito poudarjanje koristi
Če imate pri pretvorbi lastnosti v koristi težave si pomagajte s preprosto formulo "Kaj zato?" Formula deluje zelo enostavno: Lastnost: "Program vam bo filtriral nezaželena sporočila iz e-poštnega nabiralnika." "Kaj zato?" Korist: "Na dan boste privarčevali 15 minut, ki jih boste lahko porabili za vodenje podjetja. Še en primer: Lastnost: "Naše podjetje ima 30 zaposlenih v tehnični podpori." "Kaj zato?" Korist: "Ne glede na to, kdaj boste potrebovali pomoč, vam bo na voljo tehnik, ki se bo posvetil vašemu problemu. To vam bo prihranilo čas in denar, ker boste probleme lahko takoj odpravili." Preprost test dolgočasnosti vaših marketinških materialov lahko naredite kar na svojih znancih. Potisnite jim v roke svoje prodajno pismo ali letak in jih opazujte. Če se že po nekaj sekundah začnejo praskati po glavi, zavijati z očmi in se... kako naj to rečem... dolgočasiti, potem ste na testu padli. Če pa jih pismo pritegne, da skoncentrirani pridejo do konca in vas nato vprašajo, če bi lahko tudi oni dobili nekaj od ponujenega, vam moram čestitati. Vaši marketinški materiali so odlični! Upam, da vam je poanta jasna. Če ne boste izkoristili priložnosti in zaključili prodaje takrat, ko kupec prvič bere pismo, se v veliko primerih zgodi, da na vas preprosto pozabi. Razmislite torej, zakaj bi moral vaš kupec reagirati ZDAJ. Ali se bo čez en mesec zvišala cena? Ali vam bodo kmalu pošle zaloge? Ali v enem tednu od prejema pisma dobi ob nakupu še darilo? Ali je na voljo le določena količina izdelka? Skratka, vedno dajte potencialnemu kupcu vzpodbudo, da reagira takoj. Če ne bo, mogoče ne boste imeli več nikoli priložnosti pri njem. Zmota št. 10. Svojih trditev ne dokažete Kje pa imate dokaz? Vsako podjetje se na trgu sooča z nezaupanjem. Vsako prodajno pismo, vsak oglas, ki ga vidimo, obljublja stvari, ki niso nujno resnične. Prepričan sem, da ste že kdaj kupili izdelek, ki ni izpolnil obljubljenega, zato ste sedaj pri vsakem nakupu pazljivi. Vprašujete se: "Ali lahko temu podjetju zaupam? Ali bo izdelek res naredil to, kar obljubljajo? Zakaj bi verjel temu oglasu?". S takšnim vedenjem si prihranite marsikateri tolar, ki bi ga porabili za nekoristne ali nepotrebne izdelke. Podjetje, ki hoče na trgu uspeti, mora pripraviti marketinške dokumente, ki vzbujajo zaupanje. To pomeni, da bodo ti dokumenti potencialnemu kupcu prepričljivo povedali, zakaj gre vašemu podjetju in izdelkom zaupati. Kako pa to storite? Če pravite, da je vaš izdelek najbolj priljubljen v Sloveniji, dodajte graf, kjer bo prikazana prodaja vašega izdelka v primerjavi s konkurenčnimi (njihova imena seveda ne omenjajte, saj pri nas velja zakon, ki to prepoveduje). Če vaš izdelek priporočajo strokovnjaki, navedite njihova imena. Če so vaše stranke nad izdelkom navdušene, pridobite njihove izjave in jih podpisane objavite. Torej, vsaka trditev, ki jo navedete, naj ima zraven tudi dokaz. Garancije so nujna sestavina vaših ponudb, saj potencialnim kupcem sporočajo, da zaupate svojim izdelkom in da jih lahko kupijo brez bojazni, da izgubijo svoj denar. Najboljše so garancije, pri katerih kupcem vrnete denar, če z izdelkom niso zadovoljni. Vprašajte se torej: Ali verjamete, da vaši izdelki rešijo kupčev problem? Če ste pri kateremu od teh vprašanj odgovorili z ne, ste na slabi poti. V takšnem primeru je bolje, da najprej poskušate popraviti svoje izdelke. Če ste odgovorili na vsa vprašanja z da, pa se nikar ne bojte ponuditi garancije. |