VPLIV NA PREŠERNA
Prešeren in evropska pesniška tradicija antike, srednjega veka, renesanse, razsvetljenstva. Voltaire in Prešeren:
Krst pri Savici in Alzire. Romantični
temelji Prešernove poezije v zrelem in poznem obdobju. Vplivi predromantičnih
in romantičnih pesnikov, pisateljev, dramatikov v
Prešernovem delu: Burger, Goethe, Schiller, brata Schlegla,
Uhland, Byron, Scott, Manzoni, Mickiewicz,
Kollar, Grillparzer, Werner.
številni vplivi antičnih, poznosrednjeveških, renesančnih in tudi razsvetljensko rokokojskih ali anakreontskih
pesnikov, ki jih je mogoče odkrivati v Prešernovi poeziji, opozarjajo na pomen, ki ga imajo v zasnovi njegovega
pesniškega sveta tradicionalne pesniške plasti. To ne velja samo za mladostno dobo pred zbližanjem s Čopom, ki je bila
sama na sebi najbolj odvisna od tradicionalnih, v šoli gojenih vzorcev, ampak tudi za zrelo obdobje po letu 1830, ki je
zelo kmalu seglo v pristno romantiko, in končno za pozno obdobje po letu 1840, ko je kljub nekaterim premikom ostajal še
zmeraj znotraj romantičnega literarno-estetskega horizonta.
Iz območja "weimarske klasike" je v zrelo Prešernovo poezijo
močneje segel Schiller kot pa Goethe. Ta je bil Prešernu kvečjemu izvir za posamezne motive drobce in večje sklope, ki so se mu vključevali v
drugačne celote.
Od nemških romantikov s preloma stoletja sta za Prešernov pesniški razvoj bila nedvomno najpomembnejša brata
Schlegla, saj drugih predstavnikov t.i. jenske romantike-Novalisa, Tiecka,Schleiermacherja, Schellinga-ni pritegoval v svoje pesniško
obzorje. Vendar je morala biti tudi njegova naslonitev na brata Schlegla bolj posredna kot zares direktna, saj so ga njune pesniške
spodbude dosegale že prek Čopa, ki je v skladu s teorijo in prakso A.W.Schlegla priporočal rabo romanskih pesnuških form. Ker je tej rabi
sledil šele po zbližanju s Čopom v svoji ljubljanski dobi, se da sklepati, da mu vpliv ni prihajal neposredno od Schleglov, za katerih
delo je moral slišati že na Dunaju.
Od nemških pesnikov mlajše in pozne romantike je v Prešernovi poeziji zapustil največ sledi Uhland,
malo ali skoraj nič pa Brentano, Platen Heine,...Od angleških romantičnih pesnikov pa je bil Prešernu natančneje znan samo Byron.
Nasprotno kot o Byronu velja za Scotta, da je s svojim romanopisjem ičinkoval na Prešernovo poezijo samo posredno. Od slovenskih romantikov
je med vplivi v Prešernovem pesniškem delu mogoče upoštevati predvsem Kollarja in Mickiewicza.
Iz pozne nemške romantike je mogoče registrirati vsaj še dvoje obrobnih vplivov, ki sicer nista odlična, sta pa dokaz, da je Prešeren lahko sprejemal
spodbude iz dela še drugih avtorjev pozne nemške romantike, ki jim je bil po letih mlajši sodobnik.
Kazalo