ZGODOVINA
Podjetje BMW je bilo uradno ustanovljeno 7. marca 1916, ko
so začeli s proizvodnjo letalskih motorjev. Nekaj let kasneje so pričeli
proizvajati motocikle in nato še avtomobile. Njihovi proizvodi so poznani po
celem svetu.
Začetki:
Začetki
segajo v leto 1913, ko je Karl Friedrich Rapp, znan in
uspešen inženir v nemški letalski industriji, poleg svojih podjetij v Berlinu in Chemitzu, ustanovil še
podjetje v Münchnu, imenovano Rapp Motorenwerke GmbH. Delavnica se
je usmerila v izdelovanje letalskih motorjev, ki pa so na začetku povzročali
veliko težav. Zaradi vedno večjih finančnih težav, se je Karl Friedrich Rapp odločil za prodajo svojega podjetja in tovarne v
Münchnu.
1916-1920
Podjetje in tovarno sta l.1916 kupila dva Avstrijca,
inženir Max
Friz in poslovnež Franz Josef Popp. Aprila l.1917 sta podjetje preimenovala v Bayeriche
Motoren Werke GmbH oz.
krajše BMW GmbH. Že l.1918 se je podjetje
preoblikovalo v delniško družbo - BMW AG. Vzporedno je 7. marca 1916 ustanovil
svoje podjetje Gustav Otto, sin slavnega
inženirja Nicolausa Augusta Otta. Podjetje se je imenovalo Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW AG), ki se je prav tako ukvarjalo z izdelavo letalskih motorjev.
Leta 1917 so razvili pri Bayerische
Motoren Werke GmbH odličen
letalski motor in tako dobili posel za dobavo 2000 letalskih motorjev za Prusko
vojsko. Tega leta je podjetje dobilo tudi uradni logotip, ki pa se ne razlikuje veliko od današnjega. Po koncu prve
svetovne vojne je imela Nemčija po versajski
mirovni pogodbi prepoved izdelave letalskih
motorjev še nadaljnjih 5 let, kar je imelo posledice pri vseh izdelovalcih
letalskih motorjev. BMW je skrivoma še naprej razvijal letalske motorje in tako
je bil 17. junija 1919 na skrivaj dosežen višinski rekord, 9760 m z letalskim
motorjem BMW
Illa.
Prvi motocikel
1921-1925
V okviru prestrukturiranja podjetja l.1922 je finančnik Camilo Castiglioni zagotovil kapital za nadaljnji obstoj podjetja, prvi generalni
direktor pa je postal Franz Josef Popp. K podjetju
BMW AG so pripojili še del podjetja Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW AG) in tako je nastalo enotno
podjetje z logotipom BMW AG, ki obstaja še danes. Do l.1922 so z BMW letalskimi
motorji podrli 29 rekordov. Ostanek podjetja Bayerische
Flugzeugwerke AG (BFW AG) se je preimenovalo v Süddeutsche Bremsen AG, ki pa je bila hčerinska družba podjetja Knorr Bremse AG, ter se še naprej posvečalo izključno aviaciji.
Jeseni l.1923, točneje 28. septembra, je bil
predstavljen prvi BMW motocikel z nazivom BMW
R32. Imel je 2 valjni motor s prostornino 494 cm³ in močjo
6,3 kW (8,5 KM). Sam motocikel je tehtal 122 kg, z bočno prikolico pa 184 kg.
Na sredini je imel 14 l posodo za gorivo. Dosegel pa je hitrost 95 km/h.