ZGODOVINA

Podjetje BMW je bilo uradno ustanovljeno 7. marca 1916, ko so začeli s proizvodnjo letalskih motorjev. Nekaj let kasneje so pričeli proizvajati motocikle in nato še avtomobile. Njihovi proizvodi so poznani po celem svetu.

 

Začetki:

Začetki segajo v leto 1913, ko je Karl Friedrich Rapp, znan in uspešen inženir v nemški letalski industriji, poleg svojih podjetij v Berlinu in Chemitzu, ustanovil še podjetje v Münchnu, imenovano Rapp Motorenwerke GmbH. Delavnica se je usmerila v izdelovanje letalskih motorjev, ki pa so na začetku povzročali veliko težav. Zaradi vedno večjih finančnih težav, se je Karl Friedrich Rapp odločil za prodajo svojega podjetja in tovarne v Münchnu.

1916-1920

Podjetje in tovarno sta l.1916 kupila dva Avstrijca, inženir Max Friz in poslovnež Franz Josef Popp. Aprila l.1917 sta podjetje preimenovala v Bayeriche Motoren Werke GmbH oz. krajše BMW GmbH. Že l.1918 se je podjetje preoblikovalo v delniško družbo - BMW AG. Vzporedno je 7. marca 1916 ustanovil svoje podjetje Gustav Otto, sin slavnega inženirja Nicolausa Augusta Otta. Podjetje se je imenovalo Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW AG), ki se je prav tako ukvarjalo z izdelavo letalskih motorjev.
Leta 1917 so razvili pri Bayerische Motoren Werke GmbH odličen letalski motor in tako dobili posel za dobavo 2000 letalskih motorjev za Prusko vojsko. Tega leta je podjetje dobilo tudi uradni 
logotip, ki pa se ne razlikuje veliko od današnjega. Po koncu prve svetovne vojne je imela Nemčija po versajski mirovni pogodbi prepoved izdelave letalskih motorjev še nadaljnjih 5 let, kar je imelo posledice pri vseh izdelovalcih letalskih motorjev. BMW je skrivoma še naprej razvijal letalske motorje in tako je bil 17. junija 1919 na skrivaj dosežen višinski rekord, 9760 m z letalskim motorjem BMW Illa.

Prvi motocikel

1921-1925

V okviru prestrukturiranja podjetja l.1922 je finančnik Camilo Castiglioni zagotovil kapital za nadaljnji obstoj podjetja, prvi generalni direktor pa je postal Franz Josef Popp. K podjetju BMW AG so pripojili še del podjetja Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW AG) in tako je nastalo enotno podjetje z logotipom BMW AG, ki obstaja še danes. Do l.1922 so z BMW letalskimi motorji podrli 29 rekordov. Ostanek podjetja Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW AG) se je preimenovalo v Süddeutsche Bremsen AG, ki pa je bila hčerinska družba podjetja Knorr Bremse AG, ter se še naprej posvečalo izključno aviaciji.
Jeseni l.1923, točneje 28. septembra, je bil predstavljen prvi 
BMW motocikel z nazivom BMW R32. Imel je 2 valjni motor s prostornino 494 cm³ in močjo 6,3 kW (8,5 KM). Sam motocikel je tehtal 122 kg, z bočno prikolico pa 184 kg. Na sredini je imel 14 l posodo za gorivo. Dosegel pa je hitrost 95 km/h.

 

DOMOV