UVOD
Preden se lotite
projekta na internetu, je potrebno izpolniti nekatere pogoje. Povečini
so ti pogoji je že omenjeni v splošnih navodilih, ki jih najdete med
gradivi, zato naj tu naštejemo le najpomembnejše med njimi in nekaj
osnovnih korakov izvedbe.
DOLOČANJE PAROV
Priporočljivo je, da učitelja
obeh partnerskih razredov poskrbita, da se učenci ne razlikujejo preveč
glede na:
starost
učencev:
oba razreda naj bosta iz iste starostne skupine
število
učencev: oba razreda naj imata podobno število učencev
nivo
znanja: oba razreda naj imata
primerljiv nivo znanja jezika.
Vse ostale razlike
praviloma niso pomembne, so celo priporočljive, saj lahko povečajo
zanimivost v komunikaciji.
POSTOPEK
Ne
pozabite, da ima vsak projekt ali podtema projekta svoj osnovni ciklus
aktivnosti, ki ga moramo vnaprej skrbno načrtovati, če želimo, da zadeve
tečejo brez zapletov. Dogovorimo se o rokih in o tem, kdo prvi pošlje
pismo.
1.
korak: Aktivnosti v razredu
V razredu najprej uvedete temo (naslednjega)
e-pisma. Z učenci se pogovorite o aktualni temi in se odločite, katere
aktivnosti so potrebne pred pisanjem. Pripravite tudi ustrezna
gradiva.
2.
korak: Pisanje pisma
Učenci
najprej napišejo osnutek pisma na papir ali z računalnikom. Osnutek
popravite
(v časovnem
okviru, o katerem ste se predhodno dogovorili s partnerskim
učiteljem).
3.
korak: E-pošta
E-pisma po elektronski pošti se po elektronski pošti pošljemo
dopisovalcem.
4.
korak: Potrditev
Počakajte, da vam učitelj partnerskega razreda
potrdi, da so pošto prejeli.
5
korak: Aktivnosti partnerjev
Partnerski razred izvaja iste aktivnosti, kot so
opisane zgoraj. Poleg tega pa tudi reagirajo na pisma, ki so jih
prejeli.
6
korak: E-pošta
Partnerski razred nam pošlje pisma.
7
korak: Potrditev
Pošljemo sporočilo partnerskemu učitelju, da so
pisma prispela.
8
korak: Branje
Učenci
berejo prejeta pisma.
9
korak: Aktivnosti v razredu
Uvedemo novo temo, napišemo odgovore na prejšnja
pisma, dodamo še osebne novice......
Ciklus se nato vsakokrat ponovi ob novem pismu, temi......
EVALVACIJA PROJEKTA
Potek dela v projektu
je nujno potrebno evalvirati že med samim potekom in še na koncu
izvedbe. Evalvirajo ga tako učenci kot tudi učitelji.
1.
Vsakokrat, ko učenci odpošljejo pismo, se koordinatorja
projekta obveščata o poteku in napredku projekta s posebno e-pošto.
2.
Priporočljivo je, da se učitelja koordinatorja po
e-pošti sproti obveščata o morebitnih težavah ali zanimivostih in o
predlogih sprememb ali dopolnitev. Potrebno je tudi usklajevati roke
in jih po potrebi spreminjati in prilagajati. Podobno je mogoče tudi
skupaj dopolnjevati in dodajati teme ali sosledje le-teh, če je
potrebno. Včasih se izkaže, da nekateri pari ne sodelujejo uspešno,
zato jih po razpravi po potrebi spreminjamo.
3.
Priporočljivo je izvesti končno evalvacijo projekta.
4.
V praksi se je pokazalo, da je evalvacija med učenci in
učitelji zelo koristna oblika skupnega so-oblikovanja projektnih
aktivnosti, saj lahko predlogi učencev in njihove ideje povečajo
kvaliteto projektnih gradiv in aktivnosti.
ZLATO PRAVILO
številka 1!!!!
E-pošta je fantastična
oblika komuniciranja, toda zavedati se moramo, da je pri njeni uporabi
potrebno upoštevati določena pravila obnašanja (NETIQUETTE), še posebej,
če jo uporabljamo za namene izobraževanja.
Zato je zlato pravilo
številka 1 v projektih »VEDNO ODGOVORI!«. Nič ni hujšega kot da ne veš,
kaj se dogaja v partnerskem razredu, če od njih dalj časa ne dobiš
nobenega odziva in obratno.
Zatorej, prosimo,
bodite dosledni in obveščajte projektnega partnerja po e-pošti, telefonu
ali faksu o morebitnih trenutnih težavah,
zakaj je prišlo do
začasnega zastoja aktivnosti ter kako in kdaj boste težave reševali.
Srečno in uspešno delo v projektu vam želimo!