Uvodni napotki



 


UVOD

Preden se lotite projekta na internetu, je potrebno izpolniti nekatere pogoje. Povečini so ti pogoji je že omenjeni v splošnih navodilih, ki jih najdete med gradivi, zato naj tu naštejemo le najpomembnejše med njimi in nekaj osnovnih korakov izvedbe.

DOLOČANJE PAROV
Priporočljivo je, da učitelja obeh partnerskih razredov poskrbita, da se učenci ne razlikujejo preveč glede na:

starost učencev: oba razreda naj bosta iz iste starostne skupine
število učencev: oba razreda naj imata podobno število učencev
nivo znanja: oba razreda naj imata primerljiv nivo znanja jezika.

Vse ostale razlike praviloma niso pomembne, so celo priporočljive, saj lahko povečajo zanimivost v komunikaciji.

POSTOPEK
Ne pozabite, da ima vsak projekt ali podtema projekta svoj osnovni ciklus aktivnosti, ki ga moramo vnaprej skrbno načrtovati, če želimo, da zadeve tečejo brez zapletov. Dogovorimo se o rokih in o tem, kdo prvi pošlje pismo.

1. korak: Aktivnosti v razredu
V razredu najprej uvedete temo (naslednjega) e-pisma. Z učenci se pogovorite o aktualni temi in se odločite, katere aktivnosti so potrebne pred pisanjem. Pripravite tudi ustrezna gradiva.

2. korak: Pisanje pisma
Učenci najprej napišejo osnutek pisma na papir ali z računalnikom. Osnutek popravite (v časovnem okviru, o katerem ste se predhodno dogovorili s partnerskim učiteljem).

3. korak: E-pošta
E-pisma po elektronski pošti se po elektronski pošti pošljemo dopisovalcem.

4. korak: Potrditev
Počakajte, da vam učitelj partnerskega razreda potrdi, da so pošto prejeli.

5 korak: Aktivnosti partnerjev
Partnerski razred izvaja iste aktivnosti, kot so opisane zgoraj. Poleg tega pa tudi reagirajo na pisma, ki so jih prejeli.

6 korak: E-pošta
Partnerski razred nam pošlje pisma.

7 korak: Potrditev
Pošljemo sporočilo partnerskemu učitelju, da so pisma prispela.

8 korak: Branje
Učenci berejo prejeta pisma.

9 korak: Aktivnosti v razredu
Uvedemo novo temo, napišemo odgovore na prejšnja pisma, dodamo še osebne novice......
Ciklus se nato vsakokrat ponovi ob novem pismu, temi......

EVALVACIJA PROJEKTA

Potek dela v projektu je nujno potrebno evalvirati že med samim potekom in še na koncu izvedbe. Evalvirajo ga tako učenci kot tudi učitelji.

1. Vsakokrat, ko učenci odpošljejo pismo, se koordinatorja projekta obveščata o poteku in napredku projekta s posebno e-pošto.

2. Priporočljivo je, da se učitelja koordinatorja po e-pošti sproti obveščata o morebitnih težavah ali zanimivostih in o predlogih sprememb ali dopolnitev. Potrebno je tudi usklajevati roke in jih po potrebi spreminjati in prilagajati. Podobno je mogoče tudi skupaj dopolnjevati in dodajati teme ali sosledje le-teh, če je potrebno. Včasih se izkaže, da nekateri pari ne sodelujejo uspešno, zato jih po razpravi po potrebi spreminjamo.

3. Priporočljivo je izvesti končno evalvacijo projekta.

4. V praksi se je pokazalo, da je evalvacija med učenci in učitelji zelo koristna oblika skupnega so-oblikovanja projektnih aktivnosti, saj lahko predlogi učencev in njihove ideje povečajo kvaliteto projektnih gradiv in aktivnosti.

ZLATO PRAVILO številka 1!!!!

E-pošta je fantastična oblika komuniciranja, toda zavedati se moramo, da je pri njeni uporabi potrebno upoštevati določena pravila obnašanja (NETIQUETTE), še posebej, če jo uporabljamo za namene izobraževanja.

Zato je zlato pravilo številka 1 v projektih »VEDNO ODGOVORI!«. Nič ni hujšega kot da ne veš, kaj se dogaja v partnerskem razredu, če od njih dalj časa ne dobiš nobenega odziva in obratno.

Zatorej, prosimo, bodite dosledni in obveščajte projektnega partnerja po e-pošti, telefonu ali faksu o morebitnih trenutnih težavah, zakaj je prišlo do začasnega zastoja aktivnosti ter kako in kdaj boste težave reševali.

Srečno in uspešno delo v projektu vam želimo!