Priprave na projekt



 


Priprava na projekt Moja, tvoja, naša podoba

Učence pripravimo na projektno delo, na kratko razložimo postopek in kaj vse bomo za delo potrebovali, poskrbimo za brezplačen e-naslov pri ARNESU (pri tem nam pomaga učitelj informatike).

Potek dela

Večina dela teče praviloma neposredno med poukom, le tipkanje in pošiljanje pošte je lahko po dogovoru tudi izven pouka.

  1. Iskanje partnerskega razreda.

  2. Dogovarjanje o temah (številu izmenjanih pisem).

  3. Dogovor o začetku projekta in časovnem poteku izmenjave pisem, zaključku.

  4. Določanje parov in pravil dopisovanja (vsako pismo pošljejo učenci dopisovalcu, kopijo pa tudi obema mentorjema).

  5. Spoznavanje z NETIKETO in spoštljivim odnosom do dopisovalca.

  6. Priprava (urejanje e-pošte, datum pričetka /roki/).

  7. Praviloma eno pismo na mesec, določiti okvirni čas.

  8. Spremljanje pretoka pisem na posebni razpredelnici.

  9. Pogovori o vsebinah pisem, nekatere primere pisem (parov) na stenčas.

  10. Evalvacija projektnega dela na nivoju učiteljev in učencev.

  • Pred pričetkom projektnega dela si podrobno ogledamo celotno gradivo (lahko si ga sprintamo s spletnih strani portala  http://www.europeanschoolsproject.org/image/). MOJA, TVOJA, NAŠA PODOBA je eden izmed mednarodnih mrežnih projektov organizacije ESPA, ki spodbujajo pismenost in medkulturno sporazumevanje. Na spletnih straneh najdemo priročnik z gradivi za učitelja in učenca ter druge uporabne nasvete.

  • Učence pripravimo na projektno delo, na kratko razložimo postopek in kaj vse bomo za delo potrebovali, poskrbimo za brezplačen e-naslov pri ARNESU s pomočjo učitelja informatike.

  • Skupaj preverimo delovanje e-naslovov s testnim pismom (učenci pišejo mentorju, ta jim odgovori). Pošto pošiljamo in preverjamo na spletu. Učenci se naučijo tudi organizirati e-pošto s pomočjo map za odgovore. Shranjujejo vsa svoja pisma. 

  • Seznanimo se s pravili obnašanja na internetu (NETIKETA) in morebitnimi nevšečnostmi.

  • Učenci po določenem časovnem razporedu pišejo pisma in berejo odgovore dopisovalcev. Skupaj obdelujemo posamezne teme in jih usmerjamo pri ustvarjanju zanimivih in pestrih e-pisem. Skrbimo za doslednost in obveščenost partnerjev o morebitnih težavah, zastojih, odsotnostih.

  • Pri pouku razvijamo bralne strategije, pisanje in posamezna jezikovna znanja glede na temo in spodbujamo součenje in samostojno delo učencev. Sproti se pogovorimo o vsaki temi oz. težavah, če jih imajo.

  • Z učiteljem s partnerske šole imamo redne stike in sproti načrtujemo teme in pisma ter razrešujemo morebitne težave.

  • Poleg pisem je priporočljivo proti koncu projekta izdelati tudi druga gradiva, ki služijo boljšemu medsebojnemu spoznavanju, kot na primer video/spletno stran/prezentacijo … na eno izmed tem (o šoli/kraju/aktivnostih v prostem času …). Gradiva si med seboj izmenjamo.

  • Ob zaključku projektnega dela učenci predstavijo projekt drugim učencem, učiteljem in staršem.

  • Na koncu učitelji in učenci opravimo še evalvacijo projekta (lahko uporabimo predlagane obrazce ali pa jih izdelamo sami) in spregovorimo o uspelih in manj uspelih stvareh.