Priprava
na projekt Moja, tvoja, naša podoba
Učence pripravimo na projektno delo, na kratko
razložimo postopek in kaj vse bomo za delo potrebovali, poskrbimo za
brezplačen e-naslov pri ARNESU (pri tem nam
pomaga učitelj informatike).
Potek
dela
Večina dela teče praviloma neposredno med poukom, le
tipkanje in pošiljanje pošte je lahko po dogovoru tudi izven pouka.
-
Iskanje
partnerskega razreda.
-
Dogovarjanje o temah (številu izmenjanih pisem).
-
Dogovor o začetku projekta in časovnem poteku izmenjave pisem,
zaključku.
-
Določanje parov in pravil dopisovanja (vsako pismo pošljejo učenci
dopisovalcu, kopijo pa tudi obema mentorjema).
-
Spoznavanje z NETIKETO in spoštljivim odnosom do dopisovalca.
-
Priprava (urejanje e-pošte, datum pričetka /roki/).
-
Praviloma eno pismo na mesec, določiti okvirni čas.
-
Spremljanje pretoka pisem na posebni razpredelnici.
-
Pogovori o vsebinah pisem, nekatere primere pisem (parov) na stenčas.
-
Evalvacija projektnega dela na nivoju učiteljev in učencev.
-
Pred
pričetkom projektnega dela si podrobno ogledamo celotno gradivo (lahko
si ga sprintamo s spletnih strani portala
http://www.europeanschoolsproject.org/image/).
MOJA, TVOJA,
NAŠA PODOBA
je eden izmed mednarodnih mrežnih projektov
organizacije ESPA, ki spodbujajo pismenost in medkulturno
sporazumevanje. Na spletnih straneh najdemo priročnik z gradivi za
učitelja in učenca ter druge uporabne nasvete.
-
Učence pripravimo na projektno delo, na kratko razložimo postopek in
kaj vse bomo za delo potrebovali, poskrbimo za brezplačen e-naslov pri
ARNESU s pomočjo učitelja informatike.
-
Skupaj preverimo delovanje e-naslovov s testnim pismom (učenci pišejo
mentorju, ta jim odgovori). Pošto pošiljamo in preverjamo na spletu.
Učenci se naučijo tudi organizirati e-pošto s pomočjo map za odgovore.
Shranjujejo vsa svoja pisma.
-
Seznanimo se s pravili obnašanja na internetu (NETIKETA) in
morebitnimi nevšečnostmi.
-
Učenci po določenem časovnem razporedu pišejo pisma in berejo odgovore
dopisovalcev. Skupaj obdelujemo posamezne teme in jih usmerjamo pri
ustvarjanju zanimivih in pestrih e-pisem. Skrbimo za doslednost in
obveščenost partnerjev o morebitnih težavah, zastojih, odsotnostih.
-
Pri
pouku razvijamo bralne strategije, pisanje in posamezna jezikovna
znanja glede na temo in spodbujamo součenje in samostojno delo
učencev. Sproti se pogovorimo o vsaki temi oz. težavah, če jih imajo.
-
Z
učiteljem s partnerske šole imamo redne stike in sproti načrtujemo
teme in pisma ter razrešujemo morebitne težave.
-
Poleg pisem je priporočljivo proti koncu projekta izdelati tudi druga
gradiva, ki služijo boljšemu medsebojnemu spoznavanju, kot na primer
video/spletno stran/prezentacijo … na eno izmed tem (o
šoli/kraju/aktivnostih v prostem času …). Gradiva si med seboj
izmenjamo.
-
Ob
zaključku projektnega dela učenci predstavijo projekt drugim učencem,
učiteljem in staršem.
-
Na
koncu učitelji in učenci opravimo še evalvacijo projekta (lahko
uporabimo predlagane obrazce ali pa jih izdelamo sami) in spregovorimo
o uspelih in manj uspelih stvareh.
|