UKINITEV PROGE


Proga je imela ves cas poslovanja težave. Izgube so se iz leta v leto vecale. Po prvi svetovni vojni so ji zaceli konkurirati avtobusi, ki so bili hitrejši in cenejši. Takrat se je spremenilo tudi lastništvo, sedež družbe se je z Dunaja preselil v Pulo, železnicarji so bili zamenjani z italijansko populacijo.
Svoj prispevek je imela tudi Žaveljska železarna in rafinerija »Aqila«, ki so jo gradili na lokaciji te proge.
Zadnji vlak je vozil 31. 8. 1935. Slovo od vlaka je bilo za ljudi, ki so živeli ob železnici nadvse ganljivo. Marsikomu se je utrnila tudi kakšna solza ob misli : nikoli vec!
Demontažo proge so opravila razna podjetja iz Italije. Tirnice so želeli prepeljati v Abesinijo v Afriki, vendar so skupaj z ladjo koncale na dnu morja. Vagoni (leta 1935 jih je bilo 180) in lokomotive so bili prodani drugim železnicam v Italiji. Ostanki te železnice so še ob jezeru Lago di Como, na Sicilija, v Val Gardeni, v muzeju v Milanu, v Švici in drugod.

Predor Lucan na Strunjanski strani

Vrnitev na uvodno stran