GRADNJA
Leta 1880 je bil odobren nacrt za gradnjo lokalnih prog v Avstriji. Med njimi je bila tudi proga Trst-Buje-Buzet-Pazin.
Leta 1888 je grof Peter Walderstein v Berlinu ustanovil družbo Sanderop&Comp, ki je prevzela projektiranje in pripravljalna dela za to progo. Istocasno so v Trstu pripravljali svoje nacrte pod vodstvom inženirja Luigija Buzzija. Družba lokalne železnice Trst-Porec-Kanfanar (TPC) je bila ustanovljena 1900 na Dunaju. Predsednik je bil istrski deželni glavar dr. Ludovico Rizzi. Še istega leta so zaceli z gradbenimi deli, najprej do Buj, naslednje leto pa do Poreca.
Graditelji so bili razlicni. Od Trsta do Portoroža Butoraz in Zifer iz Trsta, odsek Portorož-Buje je gradilo podjetje Filipa Zupancica iz Ljubljane, Buje-Vižinada pa Brunetti, List in Radl z Dunaja in od Vižinade do Poreca Pellegrini in Strohmeier z Dunaja.
Vodni zbiralniki so bili trije: v Trstu, Bujah in Secovljah.
Na progi pred Žusterno