
TOREK 20.7.1999
ODHOD: 7:00
PREVOŽENI KILOMETRI:
107,5
ÈAS VOŽNJE: 5h
40 min
MAKSIMALNA HITROST:
50,9
KONEC VOŽNJE: 20:00
ŠTEVILO OKVAR: 5
Kot vedno je bil odhod »prestavljen«
zaradi objektivnih razlogov, kot so nezavedanja snosti položaja in
pomanjkanja timskega duha, kar sva a svojo zamudo z Grabarjem dokazala
že prvo minuto. Susman je bil pri meni kot smo se dogovorili ob 6:20, tako,
da smo po zadnjih pripravah iz Ljubljane odrinili šele ob 7:00.
.
Naš glavni cilj je bil priti na mejni prehod
Jezersko, zatem pa nastanitev v najudobnejšem grmu za cesto èim
dlje od mejnega prehoda. Zato smo se kar se da hitro pognali v jutranjem
hladu mimo Tacna proti Vodicam. Na tej relaciji se nam je pripetil prvi
defekt. Ta je bila poèena sprednja zraènica Susmanove specialke
Z Grabarjem sva nadaljevala pot, ker sva raèunala,
da naju bo hitro ujel, saj ni tovoril toliko prtljage kot midva. To se
je tudi zgodilo in skupaj smo nadaljevali pot do Cerkelj, nato pa do Vojskega.
Vmes smo se ustavili na kratkem postanku pri bencinski postaji, da smo
se okrepèali s èokolado in Vitergini. Podobni postanki so
bili pogosta naèin poèitka in polnjenja baterij tako, da
vseh kasneje ne bom omenjal.Od Visokega naprej pa sem se zaèel oznavati
z povsem novo dimenzijo športnih naporov. Namreè menjalnik mojega
kolesa je zaèel kazati prve znake obrabljenosti s tem, da je bil
v najvišji prestavi neuporaben, pa tudi drugaèe ni spušèal
prijetnih lasov. Zadeva se je stopnjevala, ko smo se približevali Jezerskemu.
Vsa mora prvega dne se je verjetno zaèela, ko mi je padlo slabo
naslonjeno kolo na cesto, saj se mi je že pred Zgornjem Jezerskem prviè
strgala veriga zaradi povsem neusklajenih prestav. S seboj smo imeli
rezervni èlen verige tako, da je Grabar, ki bi ga od teh dni naprej
brez zadržkov klical McGiver, napako z obcestnim kamnom in nekaj malega
orodja saniral. Toda menjalnik še zmeraj ni deloval niti približno zadovoljivo,
tako da se je veriga strgala po 100 metrih še drugiè.
Po temeljitejši ponovitvi vaje izpred 100-tih metrov smo konèno
prikolesarili na Zg. Jezersko. Ura je bila 11:00 in odloèili smo
se, da si privošèimo kosilce ob bližnjem jezercu, še prej pa smo
se pozanimali, kje bi se dalo dobiti prvega mehanika. Po parih neuspelih
poizkusih pri raznih »švercarjih« koles in lokalnih kleparjih
je bil edini, ki bi bil sposoben popraviti kolo vaški izposojevalec
le teh, le ta pa naj bi prišel domov šele ob 15:00 in z Grabarjem sva se
s težkim srcem odloèila da bova tvegala in poèakala na mehanika
in vsi smo se konènono lahko odpravili k zasluženemu kosilu.Po špagetnem
kosilu pri katerem sem spoznal, da sem doma pozabil krožnik in bom v bodoèe
primoran jesti iz posode za kuho, se je prileglo poležavanje v senci ob
jezeru in hitro je bila ura 13:30- èas, ko naja je Susman zapustil.
Z Grabarjem sva zapustila naše poèivališèe približno ob 16:00
z upanjem, da bo mehanik že doma. Seveda se to ni zgodilo, doma so rekli,
da je sporoèil, da pride šele po peti uri. Nadaljnjega èakanja
si nisva mogla privošèiti saj bi to pomenilo prenoèevanje
tik ob meji, kar je skrajno neugodna zadeva, pa še dnevni cilj ne bi bil
izpolnjen, zato sva se po obnovitvi zalog v trgovini zagnala na približno
5 km dolg klanec od Zg. Jezerskega do mejnega prehoda na vrhu prelaza.
Moje kolo se je kar dobro držalo in s previdnim prestavljanjem mi je nekako
uspelo premagovati razmeroma hud klanec na serpentinah a vseeno se mi je
ponovila okvara približno 250 m pod vrhom tako, da sva morala ponoviti
proceduro nabijanja s kamnom in nadomešèanja polomljenih delov verige.
Omenil bi lahko se policaja, ki sva ga zmotila na preži za morebitnimi
ilegalci na meji, verjetno pa bi bila tudi midva dober plen zanj v primeru
da bi tam kje »kampirala«.
Tako je bil konèno osvojen prvi prelaz
med mnogimi, ki so naju se èakali in slovesno sva prestopila državno
mejo brez kakršnih koli problemov na carini in trenutek ovekoveèila
s fotoaparatom. Sledil je preèudovit adrenalinski spust z maksimalno
hitrostjo dneva 50,9 km/h do Eisenkappela, kjer sva kupila vse za veèerjo
in žal sva se morala ponovno, tokrat pred obèinstvom (vašèani)
poizkusiti v mehaniènih spretnostih. Moram priznati, da sva naredila
prav dober vtis glede na najin tako nezavidljiv položaj, da se je mimoidoèi
dobri èlovek prostovoljno ponudil za pomoè, a sva se mu lahko
le lepo zahvalila, ker slednje nisva mogla od njega imeti.
Povedal
nama je le za mehanika, ki pa je bil precej podobne sorte kot tisti na
naši strani meje. Tako sva lahko le precej pri kraju z fiziènimi,
jaz osebno pa tudi s psihiènimi moèmi nadaljevala pot do
jezera Turner, kjer sva se ob 20:00 namestila v prvem kampu na jugo-vzhodnem
koncu jezera.Tu sva si ponovno popestrila trenutke s prismojanjem riža
in prestavljanje odveènega poca v pokrovke, ker sva se namenila
kuhati preveè riža hkrati. Samo upala sva lahko, da niso najine
tehnike opazovali iz sosednjih šotorov, ker sva bila verjetno videti kot
dva èeška turista, s katerima se lahko le soèustvuje. Žal
tudi po dodanih rozinah najin riž ni bil niè bolj užiten zato sva
si s slastjo privošèila instant juho in po obisku toaletnih prostorov
hitro zaspala. Bila sva zadovoljna s 107,5 prevoženimi kilometri v èasu
5h in 40min, pa tudi prelepo vreme še ni kazalo znakov prihajajoèih
ploh in neviht.
SREDA 21.7.1999
ODHOD: 9:15
PREVOŽENI KILOMETRI:
82
ÈAS VOŽNJE:
5h 30min
MAKSIMALNA HITROST:
52,1
KONEC VOŽNJE: 23:30
ŠTEVILO OKVAR: 1
Vstala sva kar pozno (8:00), kar je bil znak,
da je z zgodnje-jutranjo vnemo konec in po vsakdanjem zajtrku in jutranjem
umivanju sva se po plaèanih dolgovih do kampa najprej pozanimala
o mehaniku in napotili so naju na bližnje jezero Klopeiner in ob 9:30 sva
odrinila.
Po zamudni vožnji, ob prej omenjenem jezeru,
kjer je mrgolelo turistov in ni bilo poleg nekoè lepega jezera videti
drugega kakor preobljuden in prepozidan jezerski breg sva konèno
prišla do izposojevalnice koles, ki je v svoji ponudbi storitev premogla
tudi servis. Ko se je ugotovilo, da je mehanik Hrvat je bil problem sporazumevanja
za silo rešen, èeprav je bilo na zaèetku vse skupaj zelo
klavrno, ker Grabarjeva Nemšèina ni bila briljantna, to de pa mehanik
ni vedel niè o Anglešèini se mu je pa kar videlo, saj bi
ga imel najprej za cigana potem pa šele za kaj drugega. Prvi problem se
je pojavil, ko je bili treba vpeti natovorjeno kolo na stojalo, kar se
je nekako rešilo tako, da sva roèno podprla vse skupaj in popravilo
se je lahko zaèelo. Najprej je bilo potrebno izbrati novo verigo
in odloèil sem se za cenovno srednjo varianto (190 ATS), ki naj
bi ustrezala srednji kakovosti. Sledilo je nežno naravnavanje zvitega nosilca
menjalnika z najveèjimi klešèami in ko je bilo vse skupaj
približno zmontirano je bilo na vrsti nastavljanje prestav.
Med
drugim sem dal zamenjati tudi pedali, ker sta že lep èas spušèali
neprijetne zvoke, ki so grozili, da bodo odpovedali. Po hitri probni vožnji
v bližnjem gozdièku mi je postalo jasno, da nekaj vseeno ni OK.
In tisto nekaj so bili polomljeni in obrabljeni zobje zadnjega zobnika.
Ker pa bi bila menjava le tega predraga oz. je mojster pretiraval z zasoljevanjem
cene sva morala nadaljevati pot poèasneje, ker so bile moje najvišje
tri prestave neuporabne. To nama je se posebej nagajalo, ker je bil pred
nama pretežno ravninski del poti vse do Celovca. Na cesti do sva sla najprej
preko reke Drave, ki s svojo rjavo barvo nikakor ni dajala obèutka
osvežitve v peklensko vroèem opoldnevu na razbeljenem asfaltu med
prostranimi polji pšenice, ovsa in koruze, kjer kot zakleto ni bilo nobenega
vetra, da bilo vsaj malo bolj znosno.
Zato
sva se okoli 11:00 odloèila za kosilo v bližnjem smrekovem gozdièu
tik za cesto. Imela sva sreèo ker je bila to ena redkih mirnih senènih
prostorov daleè naokoli in hitro sva si pripravila dobro in predvsem
obilno kosilo, v daljavi pa so se že kazale strehe hiš predmestja Celovca.
Do mesta pa sva vozila še kar nekaj èasa
predvsem zato, ker sva naletela na avtocesto in najini možgani vseeno niso
bili skisani v tolikšni meri, da bi se podala nanjo. Zaèela sva
na slepo iskati pravo pot in sva se orientirala le po smeri, kjer sva prièakovala
center mesta, ker najina karta ni bila dovolj natanèna. Prva skrb
nama je bil ponovno pošten servis po katerem sva vprašala na prvi bencinski
postaji v mestu in ponovno je sledilo zamudno iskanje in poizvedovanje.
Spraševala sva se že, èe mesto Celovec ne premore nobene spodobne
popravljalnice koles, ker je bilo povsod polno prodajaln, ki so sicer imele
popravljalnico a v veèini primerov ni bilo nikogar doma, ki bi bil
sposoben prijeti v roko kakšen pameten kos orodja, kaj šele, da bi z njim
kaj pametnega opravil. Položaju primerno živèna sva nadaljevala
pot proti centru. Konèno sva prišla do na videz ugledne trgovine,
kjer nama je mlad prodajalec, ki bi ga po izgledu lahko imel za smrkavca
rekel, da ima dovolj kvaliteten zobnik, ki bi me prišel okoli 300 ATS,
kar je pol manj kot je zahteval Hrvat na prvem servisu. Raztovorila sva
torbe in peljala kolo na stojalo , ki je bilo za pultom, kjer je èakal
še en kolesarski fanatik verjetno istega letnika kot prvi. Prvi problem,
ki sta ga navedla je bila prejšnji dan kupljena veriga, ker ni bila enake
znamke kot zobnik, ki sta ga nameravala montirati. Jasno se nisem odloèil
za menjavo nove verige, ki naj bi na novem zobniku tekla slabše kot tista,
ki sta mi jo ponujala za nadaljnjih 200 ATS. Sledila je precej podobna
procedura kot pri prvem mehaniku, pri èemer sta fanta po mojem bolje
opravila popravilo kot prejšnji in po kakšni uri dela so bile torbe spet
na svojem mestu in kolo je bilo ponovno pripravljeno na preizkušnje, ki
so nas še èakale. Kot se spodobi pri poštenih kolesarjih sva poravnala
raèun pri èemer si je smrkavec zaraèunal 200 ATS a
sem bil vseeno zadovoljen saj kasneje nisem imel veè problemov s
tem delom kolesa.
Prispela
sva v center na Marijin trg kjer sva si vzela èas za èokolado,
telefonski klic domov in seveda obvezno fotografiranje pri èemer
sta nama pomagala prijazna turista., potem pa sva po obnovitvi zalog v
trgovini hitro zapustila mesto, ker je bilo z vso prtljago naporno potovati
in sva bila že precej utrujena. Malo ven iz mesta okoli 5:00 pa sva si
skuhala prelep primer izgubitve, ker je Grabar hotel priti v vas Klein
St. Veit, a je vsakega vprašal po kraju St. Veit. To veèje mesto
vero-vzhodno od Celovca , najin dnevni cilj pa je bil priti še naprej od
Feldkirchena. Ko sva se »našla« ni bilo veè veèjih
problemov z orientacijo in lahko sva uživala v lepi pokrajini, kjer se
je že moèno poznalo, da se približujva goratemu svetu.
Nekoliko
je motil le moèvirnat teren, kjer je od èasa do èasa
neprijetno zaudarjalo iz obcestnih jezerc, kar je bilo verjetno posledica
vode, ki je bila onesnažena z gnojnico. Tik pred Feldkirchenom sva okoli
20:00 zavila na gozdno »cesto«, kjer sva si pripravila veèerjo.
To so bile še kar užitne suhe klobase in seveda instant juha. Ko sva odrinila
je bil že mrak in montirala sva si luèi, ki lih v mestu sicer nisva
potrebovala, prav pa so nama prišle na neosvetljeni cesti, ki se je zaèela
vzpenjati nekaj kilometrov iz Feldkirchena. Nekaj èasa sva še vozila
po posebej oznaèeni in od ceste nekoliko odmaknjeni kolesarski stezi
nato pa sva morala iti na cesto, ko se je steza konèala zaradi strmosti
poboèja po katerem je cesta potekala. Kasneje sva se zaradi zoženja
pri obnovi ceste morala umikati avtomobilom, ki so izmenièno vozili
v najini in v nasprotni smeri a veèjih problemov ni bilo, ker so
bili le ti redki. Približno na 8. kilometru iz mesta, nama je strgana veriga
pomagala pri dilemi, kje bi našla primeren kraj za prenoèevanje.
Klanec na križišèu glavne in makadamske ceste je bil nekoliko veèji
in ponovno moja zdaj nova veriga ni vzdržala. Zavila sva na stransko cesto
in po kakšnem kilometru hoje ob kolesih sva prišla do koruznega polja,
ki je imel z nekaj nižjimi drevesi in grmovjem prikrit kot. To, da je bila
ne nasprotni strani ceste hiša naju v danih okolišèinah ni veliko
motilo saj druge izbire nisva imela, le potrudila sva se, da naju ne bi
kdo slišal ali videl. Spat sva šla brez prigrizka okoli polnoèi,
edina stvar zaradi katere sva se upravièeno bala je bilo bliskanje
v daljavi in veter, ki je gnal nevihtne oblake, zaradi èesar sva
s šotorko pokrila kolesi in stvari, ki jim nisva mogla spraviti v šotor
na varno. Kasneje nama ni bilo žal, ker je kmalu zaèelo moèno
deževati. moèno grmenje pa naju niti ni motilo.
ÈETRTEK 22.7.1999
ODHOD: 8:30
PREVOŽENI KILOMETRI:
63
ÈAS VOŽNJE:
/
MAKSIMALNA HITROST:
61,5
KONEC VOŽNJE: 18:40
ŠTEVILO OKVAR: 1
Zjutraj sva se kar se da hitro in potiho spakirala
in brez zajtrka zapustila kraj prenoèevanja št. 2. Razlog za naglico
je bil še tehtnejši, ko se iz jutranjih meglic odprl »preèudovit«
razgled na še eno hišo, ki je
ponoèi
nisva
videla in okoli katere se je že zgodaj zjutraj nekdo sprehajal. Noèna
nevihta se je nekoliko umirila, a vseeno je bilo nad nama pusto sivo nebo,
ki je grozilo, da se bo vsak hip ponovno ulilo, zato sva pri pakiranju
pazila, da so bile vse stvari dobro zavite v vreèkah. Vrnila sva
se nazaj po isti poti do glavne ceste in na že prej omenjenem križišèu
pripravila obilen obrok kosmièev, ter popravila strgano verigo.
Precejšnje preglavice nama je povzroèal polomljeni èlen,
ki je bil zelo trd in sva se kar nekaj èasa oba trudila, da sva
ga odstranila. Zanimiv pristop k umivanju zamašèernih rok je na
koncu prikazal Grabar, ki si jih je umil z vodo, ki je ostala od
pomivanja posode,
preprosto zato, ker druge vode razen rahlega dežja, ki je zaèel
padati nisva imela. Cesta, po kateri sva se vozila zatem je bila lepa in
žal nama je bilo, ker se zaradi megle med katero so se mešale drobne dežne
kaplje ni videlo veliko, zato se do manjšega mesta Glödnitz, kjer
sva kupila hrano za kosilo nisva veliko ustavljala. Omembe vredno doživetje
na tej relaciji je bilo le to, da sva rešila mlado
srno, ki se je z glavo zapletla v ograjo. Ko sva zapušèala Glödnitz
je zaèelo resneje deževati in takoj, ko sva prišla iz mesta
sva si poiskala primerno zavetje med gostimi smrekami prvega gozda. S šotorko
sva si hitro naredila streho in nad gorilnik postavila obilno porcijo
tortelinov. Èas sva si krajšala s pisanjem dnevnika in drugimi opravili
med katerimi so naprimer lovljenje deževnice za pomivanje posode, naèrtovanje
morebitnega boljšega poteka poti in bilo je prav prijetno. Dobro sva se
oblekla in èe odmislimo skrb zaradi dežja ki mu ni bilo
videti konca in je resno ogrozil napredovanje ta dan nama ni prav niè
manjkalo. Po približno dvournem poležavanju ob kosilu sva se kljub rahlem
dežju odpravila proti prelazu Flattnitz, kar sva kasneje
zelo
obžalovala. Cesta je prvih nekaj kilometrov potekala med travniki in pašniki
kjer nama je poleg dežja grenilo pot tudi moèno grmenje. Znosneje
je postalo ko se je zaèela cesta hitro vzpenjati in kmalu se je
videla dolina le še kot redko poseljen travnat pas globoko pod nama. Preden
sva prišla na prelaz, sva imela precej opraviti z veè vmesnimi
kucli, katerihl naklon je bil pogosto tako hud, da mi je dvigovalo sprednje
kolo. Grabar teh problemov ni imel, ker je bil med vožnjo navkreber bolj
nagnjen naprej. Namesto zmagoslavja ob še enem osvojenem prelazu pa naju
je na vrhu èakal že kar neznosen mraz, ki je bil posledica dežja,
vetra in najine nadmorske višine, ki je znašala 1400 metrov, od domaèinov
pa sva kasneje slišala, da je nad 2000 metrov že padal sneg. Èez
povsem premo
èene
maice sva si oblekla še en suh zg del obleke z dolgimi rokavi v upanju,
da bo kaj topleje in se pognala naprej, kajti stenje na mestu je bilo nevzdržno.
Cesta se je zaèela ponovno spušèati in to je prineslo še
poslabšanje razmer, ker je bilo najino edino orožje proti mrazu izloèeno.
To orožje je bilo delo, ki naju je po klancu navzgor kar dobro grelo, sedaj
pa nama ni preostalo drugega kot da sva sedela na kolesih in èakava
èim hitrejšega konca. Nekoliko je pomagalo, èe sva med vožnjo
stiskala zavore in vrtela pedala... Boljša stran zaviranja je bila v tem,
da pri poèasnejšem spustu ni tako pihalo, kar je bil verjetno še
najveèji problem. V upanju, da v dolini ni tako hudo sva odloèneje
pritisnila na pedala. Tako nama je minevalo približno 2 uri, kolikor nama
je vzel ta 19 kilometrov dolg spust, med katerim sva se le za kratek èas
ustavila ob manjšem jezu na reèici Paalbach, ki naju je spremljala
vso pot. Èe sva se lahko
prej
zahvaljevala dejstvu, da na spustu ni bilo veliko avtomobilov, ki bi naju
špricali z vodo se ta praksa žal ni nadaljevala, ko sva prišla do manjšega
kraja Paal. Še hujše pa je bilo naprej od mesta Steindorf, kjer sva zavila
na vzhod in nadaljevala pot po regionalni cesti št. 95 proti kraju Murau.
Tu so se avtomobilom pridružili težki tovornjaki ki so poskrbeli, da je
postala vožnja prava mora. Kljub temu se nisva trudila pretirano z iskanjem
kolesarskih stez, ki so bile tod okoli dobro urejene, ker sva hotela èim
hitreje priti do prvega kampa, ki sva ga prièakovala malo pred mestom
Murau. Apatièen in v popolni »slepoti« za dogajanje
okoli mene sem Grabarja, ki se mu je verjetno od samega hudega poslabšalo
in je hotel iti še naprej, ustavil na njegovem križarskem pohodu, da sva
se konèno ustavila pri kampu v kraju St. Georgen ob Murau.
Ura je bila 18:30, ko sva vsa premoèena
in premražena stopila v recepcijo, v kateri so se greli obiskovalci kampa.
Skoraj èudež se mi je zdel, ko je receptor pokazal na dva velika
vigvama na drugi strani jezera, ki sem ga šele sevaj opazil, in nama rekel,
da se lahko, èe želiva, utaboriva v njih. Seveda sva takoj zagrabila
priložnost, da sva se lahko na suhem preoblekla v toplejše cunje,
ki sva jih še premogla si dostojno skuhala veèerjo, postavila
šotor ter razobesila mokre stvari, ki pa se zaradi vlage in mraza niso
kaj dosti osušile.
Ogrel naju je šele topel èaj pred spanjem
v gostilni,
kjer
sem lahko-ko sem nehal drgetati- ponovno napisal nekaj vrstic v dnevnik.
Manj prijetno preseneèenje sva doživela pod tuši, namreè
za toplo vodo je bilo potrebno imeti žeton. Te sva kupila na recepciji
in se v upanju da bo tuširanje trajal nekoliko dlje podala veliki zmoti
naproti. Ravno ko sem bil ves namiljen je zmanjkalo tople vode in
ker sem ta dan prejel že dovolj moèno dozo mraza
si
nisem privošèil hladnega tuša. Ker je Grabarjev tuš »odpovedal«,
tako da ni kazalo, da mu bo zmanjkalo tople vode, je dal svoj žeton meni,
tako da sem na hitro konèal z zame tako cenjenim poèetjem
v teh dneh.
Po tem sva se lahko konèno odpravila spat,
saj je bila ura že okoli 11:00, in lahko sva le upala, da jutri ne bo bil
tako deževen in hladen dan, ker bi to verjetno pomenilo konec najine odprave
in cilj, ki je bil pred nama takrat še približno 200 kilometrov, ne bi
bil dosežen.
PETEK 23.7.1999
ODHOD: 13:30
PREVOŽENI KILOMETRI:
56
ÈAS VOŽNJE: 5h
MAKSIMALNA HITROST:
/
KONEC VOŽNJE: 20:00
Zjutraj se mi ni moglo zgoditi niè lepšega
kot to, da naju je obsijalo sonce in konèno sem lahko s sebe vrgel
vlažne cote, ker je bilo zunaj prav toplo. Èeprav je bilo na nebu
kar nekaj oblakov je bilo zares lepo in takoj sem se lotil obešenja stvari
na soncu, da bi se posušile. Tu je konèno prišel prav tudi lahen
veter, ki je bil v primerjavi
z
vèerajšnjim prav prijeten in je hitro sušil vse od premoèenih
potnih listov in gat, do mokrih spalnih vreè. Zares nama je odleglo
in ponovno je bila najina morala v neslutenih višavah. Nekoliko nama je
zagrenilo vzdušje le ugotovitev, da je bil žrtev nevihte celo števec, ki
naj bi bil vodotesen a ga tudi McGiverjevi poizkusi obujanja niso mogli
spraviti k sebi.
Ob 13:30 res nisva mogla veè nategovati
sušenja in sva odrinila naprej proti mestu Murau še prej pa sva oprala
nekaj cunj, ki sva jih nameravala na poti še rabiti. Med potjo se je zaèelo
hitro oblaèiti, tako da o prejšnjem lepem vremenu kmalu ni bilo
veè govora.. V mestu nama je bilo vreme najpomembnejša stvar za
katero sva se takoj pozanimala v prvi telefonski govorilnici. Klicala sva
domov, kjer so nama rekli, da v hribih prièakujejo izboljšava, doma
je bilo takrat deževno. Za »zajtrk« sva si v prvi trgovini
dobavila
jogurt in kosmièe, ki sva si jih privošèila kar na parkirišèu
nakupovalnega centra kjer sva vse skupaj dobavila.
Zares neprijeten obèutek je bil, ko sva
se iz Murau-a odpravila proti prelazu Sölkpaè, ker je vse kazalo,
da se bo ponovil prejšnji dan. Od èasa do èasa je pihalo
tako moèno, da sva se morala potruditi, da sva sploh napre-dovala.
Najina anoraka sta v tem vetru delovala kot jadra, ki so naju le ustavljala
in èe ne bi bilo mrzlo bi jih z veseljem slekla. Veter pa je nosil
naokoli tudi drobne dežne kaplje in ko sva naletela na njih sva bila zadovoljna,
da sva jih nosila. Tako sva se poèasi peljala po pretežno ravninskem
delu poti, kjer bi med drugim kmalu ostal brez puloverja, ki mi ga je Grabar
sušil na prtljažniku in ga je slabo privezal na prtljago. Po vseh teh zgodah
in nezgodah sva se ponovno zaèela vzpenjati in kmalu sva lahko slekla
anorake in se razgledala po dolini. S ceste se nama je nudil lep pogled
v dolino, zlasti zaradi svetlobe, ki je v daljavi predrla oblake in nama
dajala upanje na boljše vreme.
Cesta
se je po prvih nekaj serpentinah, ko je bil vzpon res hud po nekaj kilometrih
nekoliko izravnala in kljub rahlemu naklonu ceste sva lahko uživala v lepih
podobah visokih vrhov, prek katerih so se podile meglice, pokrajina pa
naju je z ostrim zrakom gorskimi hudourniki in redkim drevjem opozarjala,
da sva vstopila v svet visokogorja.
Okoli 15:00 sva bila ravno prav laèna,
da sva si na lepo urejenem poèivališèu pripravila zajeten
obrok kosmièev z mlekom, ki sva ga ves èas tovorila s seboj.
Dobro sva si odpoèila, pri èemer sva se lahko veselila lepega
modrega neba, ki se je odprlo nad nama in prav zanimivo je bilo opazovati
bele oblake, ki jih je veter zelo hitro razganjal naokoli.
Žal pa sva morala hitro na pot, ker sva imela
pred seboj še precejšen del za ta dan zaèrtane poti in bi bilo zelo
negotovo, èe bi morala prenoèevati tako visoko v hribih.
Vseeno je bilo kljub izboljšanju še vedno hladno. Kmalu sva lahko na odpirajoèi
se planjavi pred nama zagledala zadnji precejšen del ceste, ki naju je
še èakal do vrha in poleg tega, da sva obèudovala lepo
okolico je najino pozornost še posebej pritegnil nama že znan pogled na
strmo vzpenjajoèe se serpentine. Hitro nama je bilo jasno, da sva
ravnala pravilno, ko sva se podvizala z najinega prijetnega poèivališèa.
Napredovala sva zelo poèasi in kadar sva se ustavila je bilo prav
neprijetno hladno. Zato sva raje vsa zadihana nadaljevala pot mimo vse
redkejših dreves, ki so nama nudila slabo zavetje.
Že blizu vrha sva naletela na kravi, ki so se
mirno sprehajale po cesti medtem ko so se ostale pasle ob cesti. Veèjega
problema sicer ni bilo, ker so bili avtomobili redki in še tisti so brez
težav vijugali med njima. Izkazalo se je, da je bil eden izmed sprehajajoèe
se dvojice bik, ki se je med mojim fotografiranjem na mojo nesreèo
prièel zanimati za mojo fluorescentno rdeèo kolesarsko majico,
ki sem jo sušil na prtljažniku. Ker nisem našel nobene boljše rešitve iz
položaja,
sem
se s tekom navkreber ob kolesu konèno rešil živali, ki se ji je
dalo preganjati po hribu veliko manj kot meni, saj nikakor nisem hotel
videti moje prtljage nasajene na bikovih rogeh. Tako sva vsa zasopla in
izmuèena ob 17:00 pririnila na vrh 1790 metrov visokega prelaza,
kjer sva se hitro oblekla, tako da sva se lahko malo bolj sprošèeno
razgledala in poslikala naokoli. Zanimivo je bilo opazovati enega izmed
avtomobilistov, ki je svoj avto gnal v klanec tako hudo, da mu je
zakuhal
in s tem je na vrhu naredil pravo parno zaveso, ko se je spustil po drugi
strani prelaza navzdol. Spust je bil konèno spet nagrada za težko
prigaran vsak meter nadmorske višine, za katero naju je vreme prikrajšalo
pri prelazu Flattnitz prejšnji dan. Cesta je bila dobra in lahko sva se
spušèala zelo hitro in zopet sva dobesedno norela po ne ravno položnih
serpentinah navzdol. Nekoliko sva morala paziti zaradi zavor, ki
so
bile zaradi vèerajšnjega stalnega zaviranja po klancu navzdol moèno
obrabljene in razmontirane a èe sva dobro stisnila roèici
je vse skupaj še kar dobro delovalo in to nama je zadošèalo.
Kmalu po tem, ko sva bila ponovno niže v dolini
se je najino veselje konèalo zaradi rahlega pršenja. Ustrašila sva
se, da se bo razvila resnejša nevihta in zaèela sva se razgledovati,
kje bi lahko zasilno prespala. Bila sva tako obupana, da sva ustavila nek
avto, ki nama je pripeljal nasproti iz doline in vprašala
sva voznika, ali tam, s koder se je pripeljal dežuje. Rekel je, da ne in
lahko sva le upala, da v krajih v katere sva namenjena ne bo prièelo
deževati. In res je dež ponehal in hitro sva nadaljevala vožnjo po sedaj
že kar zlovešèi dolini, vsaj taka se je nama takrat zdela.
Na najino zaèudenje sva spotoma sreèala
dva Poljaka ki sta imela namen s kolesi še danes proti na vrh, kar je bilo
za to uro dokaj nenavadno in skoraj že na robu butastega. Ker sva bila
midva seznanjena z razmerami na vrhu, sva se po hitri izmenjavi mnenj odpravila
za njima, da jih opozoriva na situacijo, ki se je od takrat, ko sva bila
midva na vrhu gotovo poslabšala, èez kakšne tri ure, ko naj bi bila
Poljaka okoli 21-22:00 prišla na vrh pa ne verjamem, da jima bi bila vožnja
v posebno veselje. Ko smo se ponovno sreèali sta rekla, da potujeta
tudi z vlakom in da sta namenjena proti Italiji. Vozila sta se z navadnimi
kolesi opremljenimi z blatniki in podobno šaro. torbe sta imela podobno
montirani kot midva, po veliki kolièini vode, ki sta jo tovorila
pa se je dalo spoznati, da nista kakšna paconarja kot Grabar, ki je bil
zadovoljen s pol litra vode dnevno. To mi je bilo pri njiju všeè
in še sam sem kasneje razmišljal, da bi si na prtljažnik privezal dodatno
plastenko. Kakorkoli Poljaka se nista dala preprièati in sta dobre
volje nadaljevala pot, midva pa se tudi nisva posebej ubadala z njima in
sva nadaljevala pot.
Pred Gröbmingom sva se obrnila na levo proti
zahodu in pred nama se je odprla dolina, ki naju je bila v naslednjih dneh
pripeljala do vznožja prelaza Grossglockner, toda do tam je bilo še okoli
100 kilometrov kolesarskih stez, ki so naju èakale. Takrat sva bila
na najsevernejši toèki najinega potovanja. Bila sva že precej utrujena
in èe sva hotela spati v manj obljudenih krajih sva si morala poiskati
kotièek še pred Schladmingom. Tega sva opazila okoli 20:00, 20 kilometrov
pred prej omenjenim mestom.
Ta kotièek je bila hišica za shranjevanje
živinske krme na pašniku.
Vtem
primeru je bila krma suha slama, èesar sv se zelo razveselila. Zoprno
je bilo le to, da je bila hišica približno 50 metrov oddaljena od ceste,
na drugi strani pa je bila na podobni razdalji oddaljena velika kmetija
zaradi katere sva uvedla stanje nenehne pripravljenosti na opravke s policijo.
Po hitrem preèkanju travnika sva se namestila pod napušèem
za hišico, da sva skuhala solidno veèerjo, ker bi bilo na senu to
opravilo
prenevarno.
Po veèerji sva se odpravila spat takoj, ko se je dovolj zmraèilo,
da naju kdo ne bi videl, med èakanjem pa sva se brez posebnega opravila
valjala po armaflexih in bilo je nadvse prijetno. Na slami sva vseeno
postavila šotor, da naju ne bi motila bodeèa slama med spanjem in
ni trajalo dolgo, ko sva oba spala kot ubita. Ta dan zaradi pokvarjenega
števca nisva dobila veliko podatkov o vožnji. Iz karte sva izraèunala,
da sva prevozila 55 kilometrov v èasu približno petih ur.
SOBOTA 24.7.1999
ODHOD: 8:30
PREVOŽENI KILOMETRI:
85
ÈAS VOŽNJE: 8h
MAKSIMALNA HITROST:?
KONEC VOŽNJE:
20:50
ŠTEVILO OKVAR: 1
Dober spanec in dobro poèutje zjutraj je
bil dovolj dober razlog za tve-ganje jeze lastnika hišice in kazni policije,
ko sva se zjutraj zbudila ob 6:50. Kar se poèutja tièe
se
je stanje kmalu poslabšalo, ker je rosilo in kar na lepem se nama nikamor
ni veè mudilo zlasti, ko je obèasno zaèelo resneje
deževati. Pospravila sva šotor in se preselila pod napušè za hišico,
kjer sva vèeraj veèerjala. Tu sva nekaj èasa èakala
in èe bi vèeraj v trgovini kupila vsaj še nekaj hrane za
zajtrk bi lahko koristneje izrabila èas. Ob 9:30 kar nisva mogla
veè prelagati odhoda, ker je bil najin naèrt tak, da naj
bi ta dan spala èim bliže kraja Fusch, ki je bil najina odskoèna
deska za prelaz Grossglockner. Imela sva sreèo in dež je kmalu ponehal
in pot je postala nekoliko bolj znosno, nato pa nama jo je lepo zagodla
cesta, ki se je prikljuèila na magistralko. Dolgo èasa sva
po zemljevidu iskala rešitev in nisva našla nobenega izhoda zato sva se
podala na magistralko, pri èemer so naju mimo drveèi avtomobilisti
morali imeti za popolna bebca. K sreèi je bilo take vožnje le 2
kilometra tako da sva hitro prišla skozi. Po tej avanturi sva prišla v
bolj prijazne kraje s še bolj prijaznimi cestami. Peljala sva se mimo nekaj
res lepih vasi, kjer sva imela obèutek
da
sva v pravljici. Edina nevšeènost ki nama je vzela malo èasa
je bil odpadel vijak mojega prtljažnika, ki sva ga hitro nadomestila z
rezervnim. Drugaèe pa sva se med drugim še najbolj zanimala za trgovino,
ker še nisva niè zajtrkovala. V vasici Aich sva naletela na ravno
pravšnjo in pri trgovki sva lahko med drugim izvedela za napoved izboljšanja
vremena. Kupljene kosmièe z jogurtom sva pojedla kar za mizo na
dvorišèu trgovine, pred odhodom pa sva kupila še nekaj razglednic.
Na poti do Schladminga sem bil že siguren,
da
mi zavore drgnejo ob ukrivljene obroèe koles a sem po temeljitejšem
pregledu ugotovil, da moje kolo teèe kot je treba in edina logièna
razlaga je ta, da me je zavirala le utrujenost, ki se je pri meni pojavila
prviè v tako hudi obliki.Sicer pa sem se lahko tolažil s tem, da
je pred nama bolj ali manj položna cesta, ob kateri
je
bilo dovolj priložnosti za obnovitev zalog. To ugodnost sva izkoristila
že po nekaj kilometrih v Schladmingu kjer sva se oskrbela z vsem potrebnim
za ta in naslednji dan (nedelja), ko nisva mogla ra?unati na odprte trgovine.
Ob odhodu iz mesta pa naju je preglasna sirena na strehi hiše sredi vasi
opozorila, da je bila ura 12:00 in da morava hitreje pognati najini kolesi
proti Radstadtu.
Med potjo do tega mesta sva si ob odli?no urejeni
kolesarski stezi, po kateri sva se ves ?as peljala pripravila kosilo, ki
se je v prijetnem okolju zelo prileglo.Vsake toliko ?asa sva na reki ob
kateri sva jedla lahko videla tudi
raftarje,
ki so tulili, da je bilo po malem že kar neprijetno. Nisva si vzela preve?
?asa, ?eprav bi nama poležavanje na mahu pod sedaj nekoliko prijaznejšim
nebom prišlo kar prav. Nadaljevale sva po kolesarski stezi, ki ni bila
ni? kaj posebnega – v resnici se te steze sploh
ne spomnim, vem le to, da je bila povsod ozna?ena z oznako R7.
Mesto Radstadt je se eno od lepih turisti?nih
mest, ki na tem koncu Avstrije niso redka. Edina stvar poleg tega da sva
se približno tridesetkrat v mestu izgubila je bila ta, da sva si dobavila
v
trgovini
potrebš?ine za hitro malico, ki je sledila takoj, ko sva prišla iz mesta
na pravo pot. Za to sva se pozanimala pri prvemu od mnogih teka?u, ki so
se rekreirali na stezi in nama je ves zadihan izdahnil njihov zna?ilni:„Ja
Ja”. Med jedjo so nama družbo delale krave, ki so bile za naju zelo ne
zainteresirane, zaradi ?esar nama niti slu?ajno ni bilo dolg?as, ker sva
imela lep razgled na dolino in okoliške hribe, kakšen kilometer ali dva
stran pa sva lahko videla veliko Atomic-ova tovarna.
Odlo?ila sva se, da prideva v St. Johan po daljši
poti tako, da sva se usmerila bolj proti severu in si ogledali še znamenito
mesto skakalnic Bischofschofen. Tja sva prišla po magistralni cesti, ker
je bila dolina preozka za kolesarsko stezo. K sre?i je bila cesta dovolj
široka in promet tako redek, da sva lahko peljala tudi vštric. Bila sva
le nekoliko negotova, ker se je cesta kar precej spuš?ala in naju je bilo
strah, da se bova morala kasneje do St Johna še precej dvigniti, pa se
je kasneje izkazalo. da je bil strah neupravi?en. Je bila pa pot zato toliko
lepša in zares sva lahko uživala zlasti zato, ker sva vedela, da bova že
jutri na vznožju tako slavnega prelaza.
Bischofshofen ni prav posebej veliko mesto, pravzaprav
je po velikosti bolj na ravni vasi. Sem pa vseeno imel ob?utek, da sva
v ve?jem mestu zaradi lepih in lepo urejenih hiš, ki so bile strnjene ob
glavni ulici.
Gostoljubnost
prebivalcev tudi ni bila vprašljiva, saj naju je nagovoril nek mimoido?i,
ko sva na ulici razgrnila zemljevid. Toda še preden mu je uspelo priti
do naju sva se že našla zato sva se kar hitro podala na pot proti St. Johnu.
Kjer sva ves ?as vozila po peš?eni stezi ob reki Salzach, ki je zaradi
regulacij struge dajala prav neprijazen videz okolici. Vsakih nekaj kilometrov
sva se ustavila na katerem izmed mnogih jezov, a še teh postankov je bilo
vse manj, ko sva ugotovila, da so jezovi enaki in kmalu sva samo še drvela
in mislila na to, da morava najti primeren prostor za »camping«.
Slednjega je našel Grabar med opravljanjem male
potrebe za grmovjem tik ob stezi. Bilo je še kar svetlo (okoli 8:50) in
na poti je bilo precej kolesarjev zato sva hitro pririnila kolesi na drugo
stran grmovja kjer naju ni mogel nih?e videti. Koti?ek je bil kot nalaš?
za najine namene in kot bi mignil se je
že
kuhala
slastna klobasa, ki sva jo tovorila že vso pot od Schladminga. Hitro po
zelo okusni a žal nekoliko preskromni ve?erji sva postavila šotor in ga
pokrila s cerado, da ne bi bil preve? viden s ceste, ki je tekla le kakih
5 metrov mimo najinega šotora. Sprva sva upala, da se bi bilo mogo?e ugnezditi
v bližnji baraki za seno, ki pa žal tisti ?as ni poleg ni? drugega razen
napol gnilih tramov na katerih niti v najhujši zaspanosti ne bi mogla zadremati.
Tako se nama je ob 9:30 kon?al peti dan popotovanja,
ki je bil zaznamovan predvsem z neskon?no utrujenostjo v dopoldanskem ?asu.
Le trmi sva se lahko zahvalila, da sva v osmih urah vožnje s težavo zvozila
tistih 85 kilometrov, ki so ustrezali na?rtovanemu napredku.
NEDELJA 25.7.1999
ODHOD: 10:00
PREVOŽENI KILOMETRI:
37
ÈAS VOŽNJE: ?
MAKSIMALNA HITROST:
?
KONEC VOŽNJE: 14:30
Prva stvar, ki naju je zjutraj okoli devete ure
prav lepo pozdravila je bila množica sluzastih polžev, ki so lezli po povsod
kjer bi midva najmanj želela. Imela sva kar nekaj dela, da sva jih odstranila,
eden pa se je zaradi Grabarjeva površnosti prav lepo razpeštal v njegovih
hla?ah, ko se je usedel na tla. Sledil je zajtrk s pravim mlekom in kosmi?i,
ki nama je kljub sluzavosti okolice teknil kot vsi ostali in pojedla bi
se kruh, ki nama je ostal od prejšnjega ve?era, ?e ga ne bi na?ele miši
ali njim podobne živali, ki so se pono?i prišle gostit k nama verjetno
iz bližnje barake.
Tako sva po za?etnih nevše?nostih ob 10:00 kon?no
krenila proti vznožju Grossglocknerja. Tja sva nameravala priti okoli poldneva
in si v kraju Fusch poiskati primeren prostor za po?itek v kempu. Sprva
sva mislila da bo cesta oz. kolesarska steza položna in ravna. Kmalu pa
se je izkazalo, da pelje kolesarska steza skozi ve?ino okoliških vasi v
vedno bolj ozki dolini in pogosto se nama je zgodilo, da sva morala v najnižjih
prestavah premagovati
kratke
vzpone. ?e drugega ne sva se lahko vsaj dobro ogrela saj je bilo dopoldne
son?no in kmalu nama je postalo vro?e, zato sva se še rajši ustavljala
pri posameznih zanimivostih, saj je bil razgled na dolino prekrasen. Verjetno
maju je še najbolj pritegnilo zbirališ?e vode za eno od hidroelektrarn,
ki jih je bilo v teh krajih res veliko. Pogled je bil še bolj zanimiv zato,
ker je bilo »jezero« suho in sva lahko videla pravo velikost
umetne zgradbe. Kmalu za tem pa sva se z vratolomnim spustom, kjer so bile
najine že precej izrabljene zavore ponovno na preizkušnji zopet znašla
na dostojnejši cesti. Tako sva od kraja Texenbach peljala po manj zanimivi
cesti, kjer
sva
imela ponovno veliko opraviti z glasnimi avtomobili. Vseeno sva bila zadovoljna
saj sva lahko ponovno hitreje potovala.
Pri kraju Pichl sva zavila proti jugu na desno.
Tu je bila dolina ponovno širša in pogled na gorovje pred nama je bil zelo
lep in kar težko je bilo pomisliti, da sva namenjena priti na drugo stran
navidez neprehodne gorske pregrade. Zadnjih 7 kn do Fuscha sva lahko ponovno
pazila na številne avtomobile, ki so bili namenjeni skozi prelaz, veliko
pa je bilo tudi motoristov, ki so težko natovorjeni potovali v ve?jih skupinah
v obe smeri.
Hitro sva prišla po dobri cesti v majhno mesto,
ki pa je bilo zelo lepo urejeno kot se za turisti?no mesto spodobi in zlahka
sva našla kamp z ravno pravšnjim prostorom za najin šotor. To je bilo ob
14:30 kar je pomenilo da imava dovolj ?asa da si odpo?ijeva po petih dneh
napornega kolesarjenja v vseh mogo?
ih
in nemogo?ih okoliš?inah. Do tja sva že prevozila približno 430km od tega
sva ta dan naredila le 37km.
Na vrsto je prišla hrana, ki sva jo imela v izobilju
s seboj že od Radstadt-a. Za za?etek izdaten obrok makaronov z Boloneze
omako, ki so na hitro potešili najhujšo lakoto. Kasneje je sledila po izgledu
in vonju odli?na golaževa juha. Te pa nisva pojedla, ker je tik preden
bi bila kuhana vrela pristala na Grabarjevi riti in njegovem armaflexu.
Nekako mu je le uspelo obvarovati se pred hujšimi opeklinami, nekoliko
si je le poparil prste, ko je z roko odmaknil z golažem prelite hla?e,
tako da sva z bidonom ublažila zadevo.
Zaradi neljubih dogodkov »izguba juhe«
sva se odlo?ila za prepotrebno tuširanje. Najprej je Grabar preveril situacijo
in slovesno najavil, da so za tuširanje potrebni žetoni po 10 Šilingov.
Nadvse zadovoljen pa sem bil, ko sem se zaradi šparanja s toplo vodo najprej
namilil. Ko pa sem hotel ponovno vklopiti toplo vodo sem spoznal, da te?e
le mrzla. Po premisleku kaj bi lahko storil mi ni preostalo drugega kot
da se stuširam z ledenico, ki je pritekala verjetno z najbližjega
ledenika. Tako sem ves zmrznjen prišel na sonce, ki me je kar nekaj ?asa
grelo preden sem prišel popolnoma k sebi. Po vsem tem sva bila zopet željna
?esa za pod zob. Ravno prav so nama prišli tortelini katerih se je Grabar
malo otepal a vedela sva, da naju jutri ?aka težak dan in nama bo vsaka
kalorija prišla prav.
Tako sva v son?nem popoldnevu ve?inoma lenarila
in jedla, edin opravek je bil postavitev šotora, ki nama je vzela celih
5 minut in pranje posode po vsakem obroku pri ?emer se tudi nisva hudo
nagarala.
Zve?er sva se okoli 8:00 odpravila v mesto do
telefonskih
govorilnic.
Zaradi okvare na prvi govorilnici, za katero sva mislila, da je v mestu
edina sva šla prosit receptorko, ?e nama lahko odstopi njihov telefon.
Kot sva lahko pri?akovala se to ni zgodilo, vseeno pa nama je povedala
za pošto na drugem koncu mesta. Tako sva lahko ponovno odmaširala po že
prej prehojeni poti na drugi konec mesta, da je v sodelovanju ostalih sprehajalcev
raznih narodnosti izgledala glavna cesta skozi mesto kot promenada. Kar
zadovoljna sva bila, da bova lahko kmalu govorila še s kom drugim, kajti
poznalo se je že, da sva si že nekoliko nadležna. A se je najina vnema
hitro ohladila, ko sva pri edini govorilnici naletela na dva, po obleki
sode? vzhodnjaka, ki sta klicala bog ve kam in žvenket kovancev, ki sta
jih metala v aparat nama je dal vedeti, da se lahko mirno usedeva in zaspiva
pod prvim drevesom. Minilo je kakšne pol ure preden sta si oba slušalko
izmenjala in naju je že skoraj minila želja po klicanju, da sva kon?no
lahko prišla na vrsto. Med standardnimi obvestili domov, da je z nama vse
OK razen to, da naju orangutanski ?ehi oz. Slovaki spravljajo ob živce,
sta bila najbolj pomembna klica
Alešu in Andreji. Z Alešem sva se dogovorila za njegov prihod k nama okoli
10:00, in vzpon na vrh Grossglocknerja v troje, kar je bilo za najino moralo
ravno pravšnja . Druga razveseliva novica je bila, da sva lahko pri?akovala
pri Hafnerjevih sošolkah Andreji in Marini v Jesenicah prisr?en sprejem,
kar nama je dalo dodaten motiv, da ?imprej prideva v Slovenijo.
V kamp sva se vrnila zelo dobre volje in ravno
prav »našpi?ena« za jutrišnji težko pri?akovani vzpon, pa še
hoja nama je kar pasala, saj sva se ob toliko prekolesarjenih kilometrih
že skoraj odvadila hoditi. Tako sva se po obisku kopalnice odpravila spat,
pri ?emer naju je bolj zaradi negotovosti kot iz strahu spremljala kar
neprijetna vznemirjenost, tako da sva si lahko okoli 10:00 še nekaj ?asa
iz odprtega šotora ogledovala zvezdnato nebo, kar je bilo v topli no?i
prav prijetno doživetje.
PONEDELJEK: 26.7.1999
ODHOD: 12:00
PREVOŽENI KILOMETRI:
51
ÈAS VOŽNJE:?
MAKSIMALNA HITROST:
78
KONEC VOŽNJE: 22:00
Po
jasni in za trenutke hladni no?i sva kar dobro spala, kar se je izkazalo
že pri vstajanju, saj sva se komaj spravila pokonci kljub temu da se je
bljižal ?as Aleševega prihoda. Prav ni? ga ne bi razveselila, ?e bi naju
moral on vla?íti iz šotora, zato sva se morala mukoma prisiliti
vstati in si po jutranjem umivanju pripraviti zajtrk.
Nato pa so nastopili trenutki skrbi, saj Aleša ob 10:30 še vedno ni
bilo in spraševati sva se za?ela, kaj bi se
mu
utegnilo pripetiti. Na?rt je bil tak, da bo on prišel z avtom do vrha ,
nato pa se bo spustil s kolesom v dolino v kamp kjer sva ga midva že ?akala
in se po isti poti vrnil z nama nazaj do avtomobila na vrhu prelaza. ?akala
sva do 12:00, nato pa se nisva mogla ve? obotavljati, saj bi naju kasneje
na poti lahko ujela tema, midva pa se nikakor nisva hotela znajti na višini
malo pod 3000m pono?i, ko je tudi ?ez dan lahko hudo mrzlo. Nekaj rezerve
v primeru da pride do kakšne okvare sva tudi rabila, zato sva odrinila
in lahko sva le upala, da se z Alešem med potjo sre?amo. Na recepciji sva
hotela pustiti sporo?ilo, a je bila ta že zaprta.
Na za?etku poti se nama je še dalo med vožnjo opazovati pokrajino,
predvsem ledenike in bolj slapovom podobne hudournike na okoliških hribih.
Kasneje pa so najino pozornost pritegnili le še povsem zasneženi in v led
vkovani vrhovi pred nama in naju opozarjali, v kaj se podajava in edina
želja, ki sva jo kljub nezavidljivemu položaju imela je bila, da nama pride
naproti Aleš.
Kar presre?na sva postala, ko je ob 13:15 mimo naju iz nasprotne smeri
pridrvel nih?e drug kot naš Suso, ki ga zaradi športne oprave
sprva skoraj nebi spoznala. Prvo poro?ilo o prelazu je bilo malo manj vzpodbudno,
saj kar se ti?e strmine ceste. S tem sva se lahko strinjala sej nisva mogla
upati da bova vozila po tako položnem terenu, kot sva ga imela do sedaj.
Naslednji šok, ki sva ga bila deležna je bil razlog zakaj je zamudil. Da
bi se podal z avtomobilom na vrh prelaza bi moral pla?ati 50DM, zato se
je odlo?il za vzpon na vrh s kolesom, ki je bil brezpla?en in šele
nato se je spustil k nama z dvourno zamudo kolikor je potreboval za vzpon.
Tako sva se lahko v grobem seznanila z najpotrebnejšim in z užitkom
smo si privoš?ili ?okolado, ki je bila na poti obvezen spremljevalec
poleg raznih kola?kov in drugih sladkarij.
Za tem hitro prišli do cestninske postaje za prelaz kjer smo se oskrbeli
z prepotrebno vodo, zatem pa se je za?elo
18km
primerno strmega klanca(12%) do vrha. To so bili trenutki molka ko zaradi
var?evanja z mo?mi med vožnjo nismo govorili in je bilo le ropotanje avtomobilov
edino kar smo slišali.
Seveda smo delali tudi postanke, ki so bili pogostejši in so se daljšali
bolj kot smo se dvigali. Ve?inoma pa so bili namenjeni po?itku in
fotografiranju, velikokrat pa se je moral kdo od nas ustaviti in po?akati
ostala dva. Med drugim smo se lahko le nasmehnili avtomobilom, ki so zakuhali
in so jih vlekli posebni avtomobili za te neredke primere. Ravno tako smo
se lahko na?udili Vzhodno-nemškemu avtobusu, ki bi bil še najbolj koristen
na odpadu, da je prilezel tako visoko in smo ga
brez
ve?jih muk prehiteli približno 2km pod prvim vrhom. Ta je bil kasneje gotovo
stranka prej omenjeni vle?ni službi. Prav hecen pa se nam je zdel stric
s kar lepim vampom, ki je peš rinil kolo in se nikakor ni hotel vdati.
Z veseljem mu je Aleš povedal, koliko še ima pred sabo, on pa je ni? bolj
prizadeto nadaljeval pot. Tako smo naleteli tudi na zabavne poglede
in z užitkom smo si jih privoš?ili. Res se sliši zelo škodoželjno toda
osebno se lahko le vprašam, komu smo mi povzro?ali zabavne poglede, pa
se zato sploh nismo zmenili saj je bil vzpon tak dogodek, da se lahko
le malo stvari kosa z našo avanturo.
Po?asi smo prikolesarili do prvega vrha in kar hudo bi bilo ob pogledu
na pravi vrh prelaza, ?e naju nebi Aleš že prej opozoril na neljubo presene?enje.
Problem je bil v tem, da je bil pravi vrh
od prvega vrha le za kakih 100m višji. Toda težava je bila v tem, da se
je cesta vmes spustila za okoli 200m k majhnima jezercema v dolinici, kar
je po kratkem spustu pomenilo še 300m napornega vzpona.
Seveda si nismo mogli kaj, da se nebi ustavili na kosilu, ki smo ga
bili zelo potrebni in zavetje ob jezercu je bil ravno pravšnji prostor.
Kot obi?ajno je bila na jedilniku testeninska bomba, ki je bila nekoliko
prešibka tako,
da
smo se dodatno podprli z grižljajem ?okolade. ?asa smo imeli še dovolj
tako, da smo si lahko privoš?ili kratek po?itek, ki je še posebej prijal
zaradi jasnega a hladnega vremena zaradi ?esar se je vseeno pasalo
nekoliko topleje oble?i. Sicer pa smo imeli zelo lep dan tako, da se je
zgodaj popoldne dalo za kratek ?as
nekoliko
lahkotneje oble?i in uživati v poletnem soncu.
Pri bližnji gorski gostilni smo se oskrbeli z svežo zalogo vode nato
pa nasko?ili glavni vrh prelaza Grossglockner. Po prvih stotih metrih nam
je postalo jasno, da bosta to najtežja dva kilometra potovanja nasploh
s ?imer se Grabar verjetno nebi strinjal, pa vseeno je Hafner zadnje metre
?util kar pošteno vrtoglavico in prav po?asi in vztrajno nam je le uspelo
priti na vrh. Kar nekaj ?asa smo si vzeli za proslavitev uspeha in kmalu
smo bili vsi pripravljeni na nove norosti in pred nami je bila odli?na
priložnost, da se izka
žemo
namre? obetal se nam je spust.
Takoj po nabavi v trgovinici s spominki kjer so nam bila glavna stvar
kartice smo se podali v dolino in kmalu se je izkazalo, da so Grabarjeve
in Hafnerjeve bremze že nekoliko zmatrane tako, da je bilo pred nekaterimi
ovinki prav zanimivo, saj bi v primeru odpovedi zajadrala v globino po
najkrajši poti. Toda to se k sre?i ni zgodilo in na koncu smo se le lahko
pohvalili z najve?jo hitrostjo potovanja, ki je znašala 78 km/h.
Celoten spust do cestninske postaje za katero je Aleš parkiral svoj avto
je trajal dobro uro. Sre?o smo imeli, da se je ob 18:00 prelaz že zaprl
za osebni promet, tako da smo imeli široko cesto popolnoma zase. Ustavili
smo se le pri odcepu k ledeniku Grossglockner a se zaradi Aleša, ki ni
imel ?asa za 8 km dolgo pot do ledenika in nazaj, pa tudi zaradi pozne
ure(7:30) tudi midva nisva odlo?ila za to pot.
Tako smo brez ve?jih zapletov prišli do Aleševega avtomobila, kjer
smo se ob pisanju kartic okrep?ali s piškoti in ?ajem. Bili smo zadovoljni,
da se nisva z Grabarjem odlo?ila za pot na ledenik zaradi teme, ki je kmalu
nastopila v dolini in verjetno nebi videla veliko zanimivega, pa tudi utrujenosti
nismo mogli ve? skrivati. Zato smo se hitro poslovili, Alešu se je mudilo
v službo,
midva
pa se še zmeraj ni sanjalo, kje bi prespala in se niti nisva pretirano
vznemirjala, ker je bil današnji cilj izpolnjen. Vseeno sva se potrudila
in z najhitrejšim možnim tempom nadaljevala pot, saj je bil nov cilj pred
nama. Ta cilj je bila Slovenija saj smo bili s puncama dogovorjeni, da
se v Sredo zve?er dobimo na Jesenicah.
Napredovala sva presenetljivo hitro, verjetno zato, ker sva hotela
?im hitreje najti primerno šotoriš?e. A je bila dolina tako ozka, da se
ni dalo nikjer varno preno?iti, da nebi tvegala nepovabljenih obiskovalcev.
Prva priložnost se nama je ob 22:00 pokazala v kraju Döllach kjer
je bil manjši kamp in prav brez posebnih naporov sva zavila vanj, saj sva
bila oba potrebna tuša, pa še zaslužila sva si ga. Jasno pa je pred spanjem
v krožnik stekla juha, ki naju je morala zadovoljiti za ta ve?er.
Ta dan sva naredila vsega skupaj 51 km v osmih urah vožnje.
TOREK: 26.7.1999
ODHOD: 13:30
PREVOŽENI KILOMETRI:
100
ÈAS VOŽNJE: ?
MAKSIMALNA HITROST:
?
KONEC VOŽNJE: 0:50
Vstala sva okoli 10:00 in prav ni? se nama ni mudilo naprej oziroma
midva po v?erajšnjem uspehu nisva bila posebno zagreta za rekordne podvige.
Zato sva se po?asi odvlekla do trgovine v mesto, kjer sva se spomnila,
da nama bi mle?ni gres odli?no popestril jedilnik, in ravno prav sva bila
že sestradana, da sva na hitro kupila še nekaj malenkosti med katerimi
so bila tudi sveža jajca za popotnico. Te sva kasneje skuhala na trdo in
prav neumno se nama je zdelo, da se nisva tega spomnila že prej.
V
taboru sva si najprej skuhala nekaj mle?nega, kar naj bi bilo okusno, pa
že zaradi nezabeljenosti nisva bila najbolj navdušena, kaj šele zaradi
?udnega zdroba zaradi katerega je bila jed bolj podobna razkuhanemu mo?niku
kot pa mle?nemu gresu. Koncu koncev pa sploh ni bilo problema, saj sva
bila pošteno la?na in kljub prej omenjenim zadržkom se nisva dala posebej
prositi za najino kulinari?no umetnino. Zatem sva se po?asi spravila k
pakiranju in pranju vsega kar se je dalo, zlasti sva se posvetila najini
obleki, ki je bila tega opravila že hudo potrebna. Okoli 13:30 je bilo
kon?no vse pripravljeno za odhod in redke so stvari, ki bi naju lahko »razveselile«
bolj, kot naju je ugotovitev, da je zra?nica na Hafnerjevem kolesu prazna.
Toda vseeno nama zadevica ni vzela veliko ?asa, saj je bilo potrebno le
rutinsko flikanje zadnje gume tako, da sva se lahko ob 14:00 pognala proti
Beljaku(Villach). Kmalu sva spoznala vso bole?ino vožnje po pripekajo?em
soncu brez kakršnekoli sence, zaradi ?esar sva že po dveh urah neprekinjene
vožnje naredila težko pri?akovan postanek. Odlo?ila sva se za polurni po?itek
z skromnim prigrizkom, ki sva ga izdatno zalila z vodo, ki je tekla iz
pipe na po?ivališ?u. Kuhana jajca so nama dobro teknila zato je bil po?itek
v senci pravi balzam tako,
da nama je bilo zelo težko ponovno spraviti se na kolo in nadaljevati vožnjo
po razgretem asfaltu. Mimo naju pa so drveli redki avtomobili, saj se ljudem
v tej vro?ini verjetno ni dalo niti pogledati iz hiš, kaj šele da bi skakal
naokoli.Za najine razmere
sva
napredovala zelo po?asi, saj sva se zanašala na no?ni hlad, ki nama bo
olajšal potovanje in sva si že zamislila plan za no?no vožnjo. Na?rtovala
sva preno?itev nekje med Spittalom in Beljakom. Tako sva se tolažila in
vztrajno rinila naprej. Vmes sva se vse pogosteje ustavljala in kmalu je
prišel ?as, ko je bilo potrebno dobaviti vse za ve?erjo in zajtrk, saj
se je ura bližala šesti. Pri vaški trgovini kjer sva si privoš?ila
jabolko, ostalo pa sva nameravala pojesti na bolj prijetnem predvsem pa
mirnem prostoru. Le tega sva našla nekaj kilometrov dlje, ko se je kolesarska
steza odcepila od neprijazne ceste in se priklju?ila sprehajalni stezi
s pogostimi in lepo urejenimi po?ivališ?i. Tu nama je uspelo pripraviti
golaž iz konzerve, ki je bil kar užiten in je bil v kombinaciji z standardno
juho in svežim kruhom solidna malica. Teko?a voda, ki je tekla pri po?ivališ?u
je bila zelo dobrodošla in še preden sva odšla sva lahko pomila posodo,
kar nama bi bilo
kasneje
zaradi pomanjkanja vode, ki sva jo stalno tovorila sabo veliko težje, saj
sva imela pred sabo še tri obroke. Najini senci sta se po?asi daljšali
in Kmalu je postalo bolj znosno, kar se je poznalo na najinem tempu. Pred
mestom Mölibrucke sva si lahko ob akumulacijskem jezeru ogledala razli?ne
vrste elektrarn, se najbolj pa naju je pritegnila velika vetrnica za pridobivanje
elektrike. Ker je bila ura že devet sva si vzela ?as za ve?erjo, saj naju
je nestrpna bitka s ?asom zelo utrudila in so
nama makaroni z Bologneze omako teknili kar se le da in prav ni? nisva
skoparila. Seveda sva si privoš?ila tudi nekaj minut po?itka saj je bilo
okoli 10:30 še vedno velik del poti na?rtovane za danes pred nama tako,
da si nisva preve? popuš?ala in sva odkolesarila naprej. Vožnja je bilo
zopet bolj podobna preganjanju po boljših makadamski cesti, kot pa umirjenemu
potovanju. To nama prineslo tudi najve? ugodja, saj naju je ve?erni hlad
podžgal, da sploh nisva ve? ?utila utrujenosti (žal le za?etne pol ure).
V Spittal sva prišla ob 23:00 v trdi temi tako, da sva si lahko privoš?ila
le ?okolado, ki sva jo tovorila s seboj, medtem pa sva povprašala mimoido?e
za pravo pot v Beljak, saj je bilo mesto kar veliko in paziti sva morala,
da se ne izgubiva. Sicer pa sva imela za sabo že kar nekaj zakotnih in
zelo neprijaznih koti?kov mesta kot so razna naselja primerna kve?jemu
za najve?je izme?ke, ki se jih da v mestu najti.
Mimoido?i
so nama radi svetovali in sva bila res na pravi poti, le de niso upoštevala,
da sva midva s kolesom in pa? ne moreva na avtocesto. A za naju celo to
ni bil problem in sva nadaljevala pot, saj sva na zemljevidu videla, da
bova kmalu prišla na odsek, ko blizu avtoceste te?e lokalna cesta, po kateri
bi se dalo znatno varneje in veliko bolj vše?no priti v Beljak. Zato, sva
nekoliko
negotovo, pa vseeno kar se da hitro pohodila padala in kmalu sva prišla
do prej omenjenega mesta, poigrati sva se morala le še z pre?kanjem avtoceste,
kar bi verjetno bil pravi posladek za samomorilce. Mo?no sva si oddahnila,
ko sva pre?kala ozek travnati pas in prišla na ravno pravšnjo cesto za
najine namene, le orientacija na zemljevidu je kmalu postala vprašljiva
zlasti zaradi veliko cest in poti, ki sva jih ubirala. Zato sva se morala
ve?krat ustaviti, pogosto pa sva se ravnala po instinktu, saj sva vedele,
v kateri smeri lahko pri?akujeva Beljak.
Po
glavni cesti se nisva vozila saj sva že za?ela misliti na primeren prostor
za preno?itev. Na prvi pogled je kazalo kar dobro, saj je bila široka dolina
po kateri sva potovala polna raznih koruznih polj, ki so bila pogosto lo?ena
z majhnimi gozdi?i. Toda kmalu se je izkazalo, da je v teh krajih popolnoma
druga?en na?in poljedelstva. Nikjer nisva naletela na kako prijazno, neobljudeno
poljedelsko hišico, ustavila sva se le pri dveh opuš?enih hišah, kjer bi
nama verjetno navsezgodaj moril kak kmet. Nikjer tudi ni bilo primerne
goš?ave, kjer bi se lahko skrila, le ob glavni cesti bi se morda kaj našlo,
pa je še tu bilo okoli vse polno hiš. Tako da sva dobesedno blodila in
iskala kje bi lahko prespala in bilo je že kar vprašljivo, ?e bo to sploh
mogo?e glede na to, da je bila ura že skoraj 1:00, midva pa sva bila že
skoraj pri Beljaku. Omeniti velja tudi zanimiv pojav te?nobe, ki se je
postajal iz trenutka v trenutek mo?nejši in se je kazal predvsem z nesporazumi,
ki sva jih k sre?i hitro zgladila ali vsaj vsak zase potla?ila vase in
jih še naprej kuhala v sebi dokler se nama je pa? dalo ubadati s temi re?mi.
V takih trenutkih je bilo najboljše zdravilo hitra vožnja in napredovanje
v najini za?rtani smeri saj nama je to v tej more?i no?ni vožnji nekoliko
dvignilo moralo in oba sva postala boljše volje. Da sva to no? spala se
imava zahvaliti zelo neprijetnemu spremljevalcu najinega potovanja. Namre?
za?elo je deževati in ko sva se prav zavedla te nesre?e nama ni preostalo
drugega kot da prav na hitro postaviva tabor. Ob glavni cesti nedale? stran
od hiš vasice Gummern sva si za grmovjem na hitro postavila šotor in pred
dežjem zavarovala vse najnujnejše. Ob spoznanju, da sva se utaborila kakih
deset metrov od železniške proge sva se le kislo nasmehnila in sva po hitrem
obroku golaževe juhe prav hitro zaspala. To da je nekako na 5-10 minut
prihrumel mimo vlak in povzro?il mali potres naju zaradi utrujenosti niti
ni preve? motilo. Ura je bila 1:00.
SREDA: 28.7.1999
ODHOD:
7:15
PREVOŽENI KILOMETRI:
65
ÈAS VOŽNJE: ?
MAKSIMALNA HITROST:
?
KONEC VOŽNJE: 18:00
ŠTEVILO OKVAR: 1
Zjutraj sva prilezla iz šotorov že ob 7:15 in brez ve?jega obotavljanja
spakirala vse stvari, saj sva bila tipi?en primer kampiranja na ?rno,
ki so ga lahko opazovali
številni
ljudje z vlakov, ki so pogosto hrumeli mimo naju, pa tudi s ceste sva bila
kljub zeleni ceradi, ki sva jo imela za kamuflažo verjetno kar dobro vidna.
?esarkoli sva se dotaknila je bilo mokro in sluzasto, saj so ?rni polži,
ki jih je dež
spravil
na plan preslinili vse, kar ni bilo v šotoru. ?eprav deževalo ni ve?, so
nama ?rni oblaki na nebu obljubljali še kakšno presene?enje. Še zajtrk
in umivanje sva zaradi teh tegob preložila za nekaj kilometrov nižje.
Hiter umik pa nama je prepre?ila Hafnerjeva prazna guma, ki sva jo hitro
napumpala in nekako je le zdržala kake dva kilometra , kjer sva pri cesti,
tik ob reki Dravi našla dovolj dober prostor za zajtrk. Toda nisva ostala
dolgo, saj poleg nekaj prav velikih rib v reki ni bilo ni? ob?udovanja
vrednega. Povsod sami polži in vlaga, tako da so se nama kosmi?i ki sva
jih zajtrkovala že skoraj vsak dan že kar malo zagabili.
Takoj
zatem sva prišla v Beljak, kjer je le veleblagovnica pritegnila najino
pozornost, da sva se ustavila za dlje ?asa, vmes sva posnela le še nekaj
fotk. Ponovno sva obnovila zaloge, Simon pa si je kupil »ta lepo«
majico, saj sva bila dogovorjena s prijateljicama, da se še ta dan dobimo
na Jesenicah in zasluženo proslavimo najin podvig. Toda do tja je bilo
še štirideset kilometrov z prelazom Podkoren. Iz Mesta sva najprej
prišla na neurejen gozdi?ek,
ki bi lahko služil kot sprehajališ?e, verjetno pa je bila to ciljna to?ka
mestnih mamilašev. Bistveno je bilo to, da sva zopet pustila zemljevid
in se orientirala bolj po instinktu in kar hitro sva našla pravo pot, ki
jo je ozna?evala tabla z napisom Slovenija. Žal pa sva se prav hitro ustavila
zaradi vse mo?nejšega dežja, ki je po malem padal že od Beljaka naprej.
Parkirala sva kar pri neki nedograjeni hiši, kjer sva se zatekla pod streho
in ?akala na konec dežja. Toda tega kar ni hotelo biti in ?e sva se hotela
držati dogovora s puncami sva morala naprej. K sre?i se je dež med ?akanjem
le nekoliko unesel in je do vznožja prelaza skoraj povsem prenehal. Pred
štartom na 8 km dolg vzpon pa je bilo potrebno ponovno pumpanje Hafnerjevega
zadnjega kolesa, saj je med tem že nekoliko spustilo, kratek postanek pa
sva tudi porabila predah in hitro malico(?okolada) za zadnji prelaz, ki
nama je v tistem hipu predstavljal le še formalnost. Da sva se hudo zmotila
sva se lahko prepri?ala že po prvem kilometru vožnje, ko naju je tabla
ob cesti opozorila na
18%-ni
klanec, kar je bilo najve? na vsej odpravi. Ker sva imela zadaj zelo natovorjeni
kolesi nama je dvigovalo sprednji kolesi, tako da sva se morala pogosto
ujeti za odbojno ograjo, da nisva padla na sredo ceste, po kateri je takrat
vozilo kar precej avtomobilov. Vzpon je bil eden najnapornejših tudi zaradi
tega, ker se vseh osem kilometrov nisva mogla nikjer pošteno spo?iti zaradi
konstantnega klanca, ki ni padel nikjer pod 10%-ov in avtomobilov
katerim sva se morala stalno izogibati. K sre?i ni ve? deževalo in so oblaki
na nebu prišli kar prav, pred vrhom je bila celo megla, da ni bilo tako
hudo vro?e. Tako sva le nekako približno v eni uri prišla na vrh prelaza
(še vedno na avstrijski strani), seveda je sledila fotografija, nato pa
kratek spust do meje.
V
Duty Free shopu sva obnovila zalogo, tokrat z bolj sladkimi in tudi nekoliko
bolj alkoholnimi malenkostmi. Med prigrizkom pa nama je med mnogimi kolesarji
v o?i stopila skupina najbolj razcapanih. Bilo jih je med pet in deset
in nekateri so imelo obute celo navadne natika?e. Prav hitro so nama bili
pripravljeni povedati, da so Slovaki ki se vra?ajo s Korzike, vmes pa so
sko?ili še na Mangart in na Triglav, kar jim je vzelo le slaba dva dneva,
tako, da gredo danes naprej v Avstrijo. Zares so izgledali klavrni a sva
jih vseeno ob?udovala. Po slovesu smo šli vsak v svojo smer in na naši
strani sva si sposodila klju? WC-ja v obmejni restavraciji in pomila posodo,
ki sva jo umazano tovorila že od jutra. Najinih namer seveda nisva zaupala
prijazni kelnarici, saj jo bi ob pogledu na umazane piskre, ki sva jih
brez sramu zlagala na umivalnik od jeze zagotovo razneslo. Ura je bila
že 15:00 in mudilo se nama je na kosilo, ki sva ga že mo?no
pogrešala. Spust je bil enkraten, saj sva bila v Sloveniji, kar sva ?akala
že vse od osvojenega vrha Brossglocknerja. Tudi vreme je postalo lepše.
Posijalo je sonce, le nizko na horizontu so še grozili temni oblaki. Prispela
sva v Kranjsko Goro, kjer sva se po najkrajši poti zategnila do Save Dolinke.
Poiskala sva lep kraj tik ob vodi in si takoj pristavila vodo za njoke
z Chily omako iz konzerve. Med kuho sva lahko gledala, kako veter goni
temne oblake, a bila sva tako la?na, da se niti malo nisva vznemirjala.
Konec koncev pa sva bila sva Sloveniji, kjer ne more biti ni? ve? hudega.
Njoki so odli?ni in v isto vodo sva dala štiri velike ?okoladne cmoke za
posladek. Resda je bilo vse skupaj kupljeno v Avstriji, a je bila vseeno
to najboljše kosilo popotovanja. Žal pa sva ga zopet morala pred?asno kon?ati,
saj je zopet za?elo mo?no deževati. Vse skupaj sva ponovno popokala
in oddivjala naprej proti Jesenicam. Seveda se je dežju pridružila še prazna
spuš?ajo?a guma Hafnerjevega Kolesa in zoper sva jo v Kranjski Gori napumpala,
kasneje pa sva se morala kar nekajkrat ustaviti in v najve?jem nalivu ponoviti
postopek ohranjanja gume v voznem stanju. Bojazen, da bo zaradi dežja naše
sre?anje v Jesenicah bolj kratko se je k sre?i razblinila, ko je pri Hrušici
dež ponehal in naredilo se je lepo vreme, ki je ostalo vse do konca odprave.
Ob dogovorjenem ?asu sva bila na Jesenicah, kjer sva najprej kupila novo
zra?nico za spuš?ajo?e kolo in ga popravila, potem pa sva se predala dekliškim
nežnostim…
ÈETRTEK: 29:7.1999
ODHOD: 13:40
PREVOŽENI KILOMETRI:
?
ÈAS VOŽNJE:
?
MAKSIMALNA HITROST:
?
KONEC VOŽNJE:
20:00
Zbudila sva se na najzanimivejši ?e ne že najlepši lokaciji najinega
potovanja. Na Razgledni to?ki sprehajališ?a na Jesenicah. Za nama je resda
bila goš?ava, ki sva jo prejšnje dni pogosto iskala za preno?evanje,
zato
pa je bilo pred nama pol mesta z visokimi bloki. Z najbolj oddaljenega
balkona bi naju verjetno bilo prav težko spregledati. Iz šotora nama sploh
ni bilo treba lesti, saj je Grabar spal na poti, Hafner pa na klopci zraven
njega. ?e je policijski avto, ki je pripeljal mimo po poti malo stran prišel
zaradi dveh klošarjev, ki spita na javni površini nama ni znano, toda v
hipu nama je postalo nelagodno in zelo sva se razveselila njihovega odhoda,
saj naju iz avta niso videti. Po isti poti so se že za?eli sprehajati jutranji
sprehajalci in marsikdo si je z za?udenjem ogledal najino preno?iš?e, zaradi
?esar sva si zaželela za malenkost hitreje zapustiti najino
Razgledno
to?ko. Bila sva malo ma?kasta in nikamor se nama ni ljubilo. Še dobro da
sva bila la?na in se nama je mudilo jest, druga?e bi premetavala spalne
vre?e še celo dopoldne. Od prejšnjega ve?era nama je še ostala juha, ki
sva jo skuhala in pojedla iz umazane posode. Ob 10:00 pa sva se odpravila
do trgovine. Dva hitra sendvi?a in pol lubenice sva pojedla na trgu
Maršala Tita sredi Jesenic, nato pa sva odšla k Andreji, ki naju je prejšnji
ve?er povabila na kavo. Tu se ni zgodilo ni? posebnega razen to, da je
Hafner tam pozabil kolesarske rokavice in ob 13:40 sva že drvela proti
Radovljici. Cesta se je narahlo spuš?ala tako, da sva lahko vozila kar
hitro, kljub temu sva kar precej ?asa iskala in
povpraševala
po pravi poti saj od Lesc do Radovljice razen regionalne ceste ni bilo
druge poti. Kmalu sva se le nekako prikotalila v Radovljico in naprej
v Brezje, kjer sva si pred cerkvijo pripravila odli?no kosilo z nesoljeno
polento tako, da sva zraven dodala še mleko in polenta z mlekom je bila
pripravljena. Družbo nama je delala Marina, ki je prejšnji ve?er prišla
z Brezja v Jesenice in bilo je prav zabavno (v Jesenicah). Pozno popoldne
smo se razšli in šla sva naprej proti Kranju, kjer se je za?el bolj valovit
teren in vožnja je zopet postala bolj iz?rpljujo?a. Še huje je bilo, ker
nisva vmes jedla ni? resnejšega od ?okolade in nekaj grozdja. Pri Zbilju
sva šla dvakrat v isto trgovino, saj sva po zaužitih bio-sendvi?ih ugotovila,
da sva še vedno sestradana. Po drugi porciji je bilo malo bolje. Pri Smledniku
je Hafner v žepu našel sladkor, ki si ga v Kranjski Gori nisva potresla
po knedljih, ker naju je preganjal dež. Razdelila sva si ga in za nekaj
sekund nama je odlego. V tem stilu sva zmagoslavno prišla v Tacen in Ljubljano
kjer se je v Novih Jaršah odprava na Grossglockner uspešno zaklju?ila.