UVOD

Novi kurikulum prinaša v izobraževalni sistem države veliko kvalitativnih sprememb (podaljšanje šolske obveznosti na devet let, všolanje šestletnikov, izbirni predmeti, nivojski pouk, računalnik v razredu...). Poskusno uvajanje novega kurikula se je na izbranih šolah začelo že 1.9.1999. Na preostalih šolah pa poskušamo odpraviti pomanjkljivosti prejšnjega šolskega sistema s posodobitvami učnih programov, uvajanjem aktivnih oblik učenja, pristnejšo komunikacijo med učitelji in otroki ter večjim sodelovanje staršev.

Še posebno je izpostavljeno prvo triletje, saj se soočamo s problemom prehoda šestletnih otrok iz vrtca v šolo. Šola mora otroku nuditi dovolj "mehak" prehod, prilagoditi se mora razvojni stopnji in obenem spodbujati razvoj; pouk mora biti organiziran tako, da učenci z aktivno udeležbo usvojijo kvalitetno (funkcionalno) temeljno znanje, ki jim bo omogočilo uspešno nadaljnje izobraževanje.

Spremembe v organizacijo pouka prinaša tudi uvajanje računalniške tehnologije v pouk in s tem računalniško opismenjevanje že na razredni stopnji. Na Osnovni šoli Bršljin v Novem mestu je s tem začela učiteljica Andreja Barbič že v šolskem letu 1997/98, ko smo v šoli kupili prve didaktične programe za razredno stopnjo. V šolskem letu 1998/99 je začela delati po metodologiji Korak za korakom. V svoj prvi razred je uvedla delo z računalnikom. Oblikovala je nov delovni kotiček - računalniški kotiček. Z učenjem ob didaktičnih računalniških programih v računalniškem kotičku in v računalniški učilnici so učenci celo leto dosegali učne cilje na posameznih predmetnih področjih. Učenci in starši so bili nad sodobnim poukom navdušeni.

Pri delu ni bila prepuščena sama sebi. Ves čas je intenzivno sodelovala s sodelavko računalnikarko Marijo Doberdrug, občasno pa tudi s pedagoško svetovalko Jožico Čampa. Da bi svoje izkušnje posredovali drugim, smo aprila 1999 način dela z računalnikom v kotičku predstavili učiteljicam Dolenjske, Bele krajine in Posavja, ki so v šolskem letu 1999/2000 začele s poskusnim uvajanjem devetletne osnovne šole. Svoja spoznanja pa bi radi delili tudi z vami, zato smo se odločili za pripravo priročnika UČENJE OB RAČUNALNIŠKIH PROGRAMIH V PRVEM RAZREDU DEVETLETNE ŠOLE.