V tem poglavju so ciljem, povzetim iz novih učnih načrtov za devetletno osnovno šolo, pripisani didaktični programi, s pomočjo katerih lahko tudi pridemo do želenega rezultata. Pri delu se moramo zavedati, da je to samo ena izmed možnosti, ki jo izberemo po svoji presoji.
MATEMATIKA
CILJI |
DIDAKTIČNI
RAČUNALNIŠKI PROGRAMI |
Tema: GEOMETRIJA IN MERJENJE -Sklop: ORIENTACIJA Opredeliti položaj predmeta glede na sebe oz. glede na druge predmete in se znati pri opisu položajev pravilno izražati (nad/pod, zgoraj/spodaj, desno/levo, ...); po navodilih se premikati po prostoru in na ravnini (na listu papirja) ter znati navodilo tudi oblikovati. |
STAVNICA : ZGODBE MIŠKINA ŠOLA RAČUNALNIŠTVA: OPAZUJEM - POVEZUJEM ALMA : LIKI IN BARVE, MOJA PRVA ŠTEVILA SLIKAR ŽOGE |
Sklop: GEOMETRIJSKE OBLIKE Prepoznati osnovne geometrijske oblike in jih opisati; izdelati modele teles iz plastelina in gline ter jih opisati; izdelati modele likov iz kartona, kolaž papirja in papirja ter jih opisati; risati prostoročno in s šablono črte ter like. |
ALMA : LIKI IN BARVE, MOJA PRVA ŠTEVILA SLIKAR |
Sklop: UPORABA GEOMETRIJSKEGA ORODJA Potegniti črte ob ravnilu. |
SLIKAR |
Sklop: MERJENJE Oceniti in primerjati količine (najkrajši, najdaljši, najtežji, najlažji, največja, najmanjša prostornina); meriti dolžino z nestandardnimi enotami. |
ŽOGE |
Tema: ARITMETIKA IN ALGEBRA Sklop: OBLIKOVANJE ŠTEVILSKIH PREDSTAV IN POJMOV Zgraditi konceptualni sistem za reprezentacijo številskih predstav in pojmov. |
ALMA : MARA, MATEMATIKA (ŠTEJEM
RIBICE), MOJA PRVA ŠTEVILA MIŠKINA ŠOLA RAČUNALNIŠTVA: OPAZUJEM IN POVEZUJEM ŽOGE |
Sklop: NARAVNA ŠTEVILA IN ŠTEVILO 0 Šteti, zapisati in brati števila do 20, vključno s številom 0; oceniti število predmetov v množici, ki nima več kot 10 elementov; ločiti med kardinalnim (glavnim) in ordinalnim (vrstilnim) pomenom števila; urediti po velikosti množico naravnih števil do 20; določiti predhodnik in naslednik danega števila; prepoznati in nadaljevati oz. oblikovati preprosta zaporedja števil; primerjati števila po velikosti: enako, večje, manjše. |
ALMA: MOJA PRVA ŠTEVILA, MARA, MATEMATIKA |
Sklop: RAČUNSKE OPERACIJE Seštevati in odštevati v množici naravnih števil do 10 (vključno s številom 0); uporabiti računske operacije pri reševanju problemov. |
ALMA: MOJA PRVA ŠTEVILA, MARA, MATEMATIKA, ZAVOZLANKE, PIFLO |
Tema: DRUGE VSEBINE LOGIKA IN JEZIK Razvrščati predmete, telesa, like, števila glede na izbrano eno lastnost in s tem oblikovati množice in podmnožice (množica je rezultat procesa razvrščanja); odkriti in ubesediti lastnost, po kateri so bili predmeti, telesa, liki, števila razvrščeni; pravilno uporabljati izraze večji, manjši, daljši, krajši, prej, potem; urediti elemente po različnih kriterijih (od najdaljšega do najkrajšega, od večjega do manjšega); odkrivati in ubesediti kriterije, po katerih so bili elementi urejeni; prepoznati, nadaljevati in oblikovati matematični vzorec. |
ALMA: LIKI IN BARVE ŽOGE |
SPOZNAVANJE OKOLJA
CILJI | DIDAKTIČNI
RAČUNALNIŠKI PROGRAMI |
Kdo sem: - prepoznavajo podobnosti in razlike med ljudmi - znajo se predstaviti in o sebi povedati osnovne podatke (ime, priimek, naslov) |
MOJE PRVO ČUDOVITO RAZISKOVANJE SVETA MOJE SIJAJNO ČLOVEŠKO TELO |
Jaz in ti, vi in mi: - prepoznavajo različne oblike družinskih skupnosti in razvijajo strpen odnos do njih - poznajo poimenovanja in medsebojne povezave v družini - vedo, kdo je brat, sestra, starši, stari starši, otrok, sin, hčerka itn. |
MOJE SIJAJNO ČLOVEŠKO TELO |
Moja preteklost: - razlikujejo preteklost in sedanjost v svojem življenju, - usvajajo in uporabljajo nekatere osnovne izraze za časovno opredeljevanje dogodkov, kot so: prej, potem, včeraj, danes, jutri, teden, dnevi v tednu |
MOJE SIJAJNO ČLOVEŠKO TELO |
Jaz in narava: - primerjajo živa bitja ter okolja, v katerih žive, in spoznavajo sebe kot enega izmed njih - odkrivajo, da je življenje živih bitij odvisno od drugih bitij in od nežive narave - spoznavajo, da obstajajo zelo velika in zelo majhna bitja - sledijo spreminjanju žive in nežive narave - spoznavajo lastnosti žive in nežive narave - odkrivajo, da živali potrebujejo za življenje vodo, hrano in zrak - spoznavajo, da rastline potrebujejo za življenje vodo in svetlobo, mnoge tudi prst - spoznavajo, da živali jedo rastline, druge živali ali oboje - spoznavajo, da je hrana potrebna za rast in delovanje - spoznavajo, kako sami in drugi ljudje vplivajo na naravo in kako lahko dejavno prispevajo k v arovanju in ohranjanju naravnega okolja in k urejanju okolja v katerem živijo |
ENCIKLOPEDIJA NARAVE MOJE SIJAJNO ČLOVEŠKO TELO |
Jaz in zdravje: - spoznavajo, da jim uživanje različne zdrave hrane, telesne vaje in počitek pomagajo ohranjati zdravje - spoznavajo, da nekatere stvari, ki jih dobijo v telo iz okolja, lahko škodijo - spoznavajo pomen redne nege telesa - vedo, da z umivanjem rok in zob zmanjšajo količino nevarnih snovi in drobnih bitij, ki lahko pridejo v telo ali se prenesejo na druge ljudi |
ENCIKLOPEDIJA NARAVE MOJE SIJAJNO ČLOVEŠKO TELO |
Pogledam naokrog: - spoznavajo osnovne pojme v zvezi s površjem v neposredni okolici šole - spoznavajo, da človek okolje spreminja (površje, voda, zrak) |
MOJE PRVO ČUDOVITO RAZISKOVANJE SVETA |
Kaj zmorem narediti: - odkrivajo in določajo lastnosti snovi in teles znajo opisati telo ali snov z nekaj lastnostmi, razvrstiti telesa in snovi po eni spremenljivki - povezujejo lastnosti gradiv in načine obdelave - opazujejo, opisujejo in poimenujejo lastno gibanje, gibanje živali in igrač - spoznavajo spreminjanje gibanja - vedo, da na nekatera gibanja lahko vplivajo - spoznavajo delovanje tehničnih igrač - znajo razstaviti in sestaviti preprosto tehnično igračo - razlikujejo sestavne dele od celote - spoznavajo različne načine prenosa informacij - urejajo po dogovorjenem kriteriju |
ŽOGE KAKO PA TO DELUJE MOJE PRVO ČUDOVITO RAZISKOVANJE SVETA Učenci in učenke naj imajo možnost uporabe primerne računalniške opreme za 1. razred. |
SLOVENŠČINA
CILJI | DIDAKTIČNI
RAČUNALNIŠKI PROGRAMI |
1 Učenci spoznavajo in
začenjajo uporabljati pisni jezik za sporazumevanje, razmišljanje, ustvarjanje, učenje in zabavo. 1 Poslušajo različne zvoke, posamezne besede in povedi 1.1 Poslušajo različne zvoke; navajajo njihov izvir/pomen ter jih gibalno, ritmično, likovno in glasovno izražajo. 1.2 Poslušajo posamezne besede; v besedah prepoznavajo in ponavljajo a) zloge in njihovo zaporedje, b) začetni/končni zlog ter navajajo besede na isti začetni/končni zlog, c) začetni/končni glas ter navajajo besede na isti začetni/končni glas, č) glasove in njihovo zaporedje. 1.3 Poslušajo posamezne povedi ter prepoznavajo in navajajo a) začetek in konec povedi ter vrsto končne intonacije, b) zaporedje in število besed v povedi, c) nekončno intonacijo. |
STAVNICA |
2 Seznanjajo se z zapisanimi besedili: 2.1 Listajo po knjigi/časopisu/reviji ipd. ter ločujejo slikovni in črkovni del. 2.2 Ob slikah/ilustracijah sledijo govorjenemu/glasno branemu besedilu. 2.3 "Glasno berejo" slike/ ilustracije. 2.4 Iz časopisa/revije izrezujejo slike, ki se navezujejo na tematiko, o kateri se pogovarjajo. 2.5 Prepoznavajo nekatere črke in nekatere besede (npr. svoje ime, ime sošolca ipd.). |
STAVNICA OSTALI PROGRAMI |
3 Se učijo in vadijo osnove pisanja,
in sicer: a) držo telesa pri pisanju, b) držo in uporabo raznih pisal, c) orientacijo na svojem telesu, v prostoru in na papirju, č) smer pisanja od leve proti desni, od zgoraj navzdol, |
STAVNICA MIŠKINA MALA ŠOLA RAČUNALNIŠTVA |
4 Spontano in prek igre izražajo
pomen s pisanjem: 4.1 Opazujejo like/predmete in jih na osnovi enakosti/ podobnosti razvrščajo v skupine; povedo, v čem so si enaki/podobni/različni. 4.2 V zapisani besedi zaznamujejo enake črke, v besednih parih pa različne. 4.3 Prerisujejo oz. sami napišejo črke ter jih povezujejo z glasovi. 4.4 Prerisujejo oz. sami napišejo preproste besede. 4.5 Sami napišejo svoje ime oz. besede, ki jih poznajo. 4.6 Narišejo oz. sami napišejo besedilo ali pa ga narekujejo učitelju. |
ŽOGE STAVNICA VSI PROGRAMI (vsak po svojih zmožnostih) |
2 Pogovarjajo se med seboj, z učiteljem in drugimi sogovorci; začnejo pogovor oz. se smiselno odzovejo na govorjenje drugega. | PROGRAMI, KJER SLEDIJO GOVORJENIM NAVODILOM |
. . . 3 Spoznavajo temeljna načela
dialoškega sporazumevanja in jih upoštevajo. 3.1 Spoznavajo spoštljive ogovore oseb (gospa/gospod nam. teta/stric); 3.2 Spoznavajo tikanje in vikanje ter okoliščine za tikanje oz. vikanje; 3.3 Spoznavajo, kdaj in kako se koga pozdravi; 3.4 Spoznavajo, kdaj in kako se koga kaj prosi; 3.5 Spoznavajo, kdaj in kako se komu za kaj zahvali; 3.6 Spoznavajo, kdaj in kako se komu za kaj opraviči; 3.7 Spoznavajo, kdaj in kako se komu izreče voščilo; 3.8 Spoznavajo, kdaj in kako se komu izreče priznanje; |
RAZLIČNI PROGRAMI (navajajo se na vljudnostne izraze) |
3 Učenci sprejemajo,
razčlenjujejo in tvorijo krajša, svoji starosti
ustrezna neumetnostna besedila. 3.1 Učenci poslušajo in razčlenjujejo govorjena/glasno brana/ekranizirana neumetnostna besedila ter govorno nastopajo. Poslušajo (in gledajo) - poljudnoznanstvena besedila, povezana s temami spoznavanja okolja (predstavitev ter opis osebe, njenega življenja in dela; opis prostora, stavbe in poti; opis živali in njenega življenja; opis predmeta), - novice o aktualnih/zanimivih dogodkih. Po poslušanju: a) odgovarjajo na učiteljeva ustna vprašanja o bistvenih podatkih; b) povedo svoje mnenje o besedilu (npr. ali se jim zdi zanimivo ali ne, resnično ali ne, ali so podatki zanje novi ali ne,ali so osebe ravnale prav ali ne, pošteno ali ne ipd.) ter ga skušajo utemeljiti; |
MOJE PRVO ČUDOVITO RAZISKOVANJE SVETA MOJE SIJAJNO ČLOVEŠKO TELO ENCIKLOPEDIJA NARAVE KRT |
3.2 Učenci berejo in razčlenjujejo
zapisana neumetnostna besedila ter tvorijo podobna besedila. 3.2.1 Učenci berejo pozivna in povezovalna besedila ter jih tudi pišejo. "Berejo" naslikane zapovedi, prepovedi in opozorila iz svojega okolja (npr. prometne znake in druge preproste piktograme). Po "branju": Po drugem branju: a) povedo, kaj piktogram sporoča; b) povedo, kako je ob njem treba ravnati; c) povedo, kje ponavadi stoji; č) pripovedujejo o svojih izkušnjah in doživetjih ob podobnih piktogramih. |
RAZLIČNI PROGRAMI Z OZNAKAMI ZA ZAČETEK, KONEC... |
3.2.2 Učenci berejo prikazovalna
besedila ter jih tudi pišejo Glasno "berejo" naslikana in kratka tiskana obvestila iz svojega okolja (npr. piktograme in napise). Po "branju": Po drugem branju: a) povedo, kaj piktogram/napis sporoča; b) povedo, kakšna je njegova vloga c) povedo, kje po navadi stoji/visi; |
NAVODILA ZA DELO (NARISANA IN NAPISANA) |
3 Razvijajo zmožnost izražanja
besedilne stvarnosti. Narišejo svojo domišljijskočutno predstavo besedilne stvarnosti. a)Rišejo domišljijskočutno predstavo književnega prostora s poudarkom na njihovi lastni domišljijski dejavnosti. b)Obnavljajo zgodbo; dogajanje prikazujejo s pomočjo sličic, niza sličic (strip) in sheme dogajanja. . . . 5 Učenci pri
govorjenju razvijajo zmožnost logičnega 5.1 Bogatijo si besedni zaklad. 5.2 Opazujejo bitja/predmete (na
sliki). 5.2.3 Primerjajo njihove lastnosti ter
povedo, 5.2.4 Ugotavljajo njihov položaj in
povedo - kaj je Pogovarjajo se o tem, - kaj delamo
ljudje z |
ALMA: LIKI IN BARVE STAVNICA INTERNET |