UMESTITEV RAČUNALNIŠKIH DIDAKTIČNIH PROGRAMOV V UČNI NAČRT

V tem poglavju so ciljem, povzetim iz novih učnih načrtov za devetletno osnovno šolo, pripisani didaktični programi, s pomočjo katerih lahko tudi pridemo do želenega rezultata. Pri delu se moramo zavedati, da je to samo ena izmed možnosti, ki jo izberemo po svoji presoji.

MATEMATIKA

CILJI

DIDAKTIČNI RAČUNALNIŠKI
PROGRAMI
Tema: GEOMETRIJA IN MERJENJE
-Sklop: ORIENTACIJA
Opredeliti položaj predmeta glede na sebe oz. glede
na druge predmete in se znati pri opisu položajev
pravilno izražati (nad/pod, zgoraj/spodaj, desno/levo, ...);
po navodilih se premikati po prostoru in na ravnini
(na listu papirja) ter znati navodilo tudi oblikovati.
STAVNICA : ZGODBE
MIŠKINA ŠOLA RAČUNALNIŠTVA: OPAZUJEM - POVEZUJEM
ALMA : LIKI IN BARVE, MOJA PRVA ŠTEVILA
SLIKAR
ŽOGE
Sklop: GEOMETRIJSKE OBLIKE
Prepoznati osnovne geometrijske oblike in jih opisati;
izdelati modele teles iz plastelina in gline ter jih opisati;
izdelati modele likov iz kartona, kolaž papirja in
papirja ter jih opisati; risati prostoročno in s šablono
črte ter like.
ALMA : LIKI IN BARVE,
MOJA PRVA ŠTEVILA
SLIKAR
Sklop: UPORABA GEOMETRIJSKEGA ORODJA
Potegniti črte ob ravnilu.
SLIKAR
Sklop: MERJENJE
Oceniti in primerjati količine (najkrajši, najdaljši, najtežji,
najlažji, največja, najmanjša prostornina); meriti dolžino
z nestandardnimi enotami.
ŽOGE
Tema: ARITMETIKA IN ALGEBRA
Sklop: OBLIKOVANJE ŠTEVILSKIH PREDSTAV
IN POJMOV
Zgraditi konceptualni sistem za reprezentacijo
številskih predstav in pojmov.
ALMA : MARA, MATEMATIKA (ŠTEJEM RIBICE), MOJA PRVA ŠTEVILA
MIŠKINA ŠOLA RAČUNALNIŠTVA: OPAZUJEM IN POVEZUJEM
ŽOGE
Sklop: NARAVNA ŠTEVILA IN ŠTEVILO 0
Šteti, zapisati in brati števila do 20, vključno s
številom 0; oceniti število predmetov v množici,
ki nima več kot 10 elementov; ločiti med
kardinalnim (glavnim) in ordinalnim (vrstilnim)
pomenom števila; urediti po velikosti množico
naravnih števil do 20; določiti predhodnik in
naslednik danega števila; prepoznati in nadaljevati oz.
oblikovati preprosta zaporedja števil; primerjati
števila po velikosti: enako, večje, manjše.
ALMA: MOJA PRVA ŠTEVILA, MARA, MATEMATIKA
Sklop: RAČUNSKE OPERACIJE
Seštevati in odštevati v množici naravnih števil do 10
(vključno s številom 0); uporabiti računske operacije
pri reševanju problemov.
ALMA: MOJA PRVA ŠTEVILA, MARA, MATEMATIKA, ZAVOZLANKE, PIFLO
Tema: DRUGE VSEBINE LOGIKA IN JEZIK
Razvrščati predmete, telesa, like, števila glede na
izbrano eno lastnost in s tem oblikovati množice in
podmnožice (množica je rezultat procesa razvrščanja);
odkriti in ubesediti lastnost, po kateri so bili predmeti,
telesa, liki, števila razvrščeni; pravilno uporabljati izraze
večji, manjši, daljši, krajši, prej, potem; urediti elemente
po različnih kriterijih (od najdaljšega do najkrajšega, od večjega do manjšega); odkrivati in ubesediti kriterije, po katerih so bili elementi urejeni; prepoznati, nadaljevati in oblikovati matematični vzorec.
ALMA: LIKI IN BARVE
ŽOGE

 

SPOZNAVANJE OKOLJA

CILJI DIDAKTIČNI RAČUNALNIŠKI
PROGRAMI
Kdo sem:
- prepoznavajo podobnosti in razlike med ljudmi
- znajo se predstaviti in o sebi povedati osnovne
podatke (ime, priimek, naslov)
MOJE PRVO ČUDOVITO RAZISKOVANJE SVETA
MOJE SIJAJNO ČLOVEŠKO TELO
Jaz in ti, vi in mi:
- prepoznavajo različne oblike družinskih
skupnosti in razvijajo strpen odnos do njih
- poznajo poimenovanja in medsebojne
povezave v družini
- vedo, kdo je brat, sestra, starši, stari
starši, otrok, sin, hčerka itn.
MOJE SIJAJNO ČLOVEŠKO TELO
Moja preteklost:
- razlikujejo preteklost in sedanjost v
svojem življenju,
- usvajajo in uporabljajo nekatere osnovne
izraze za časovno opredeljevanje
dogodkov, kot so: prej, potem, včeraj,
danes, jutri, teden, dnevi v tednu
MOJE SIJAJNO ČLOVEŠKO TELO
Jaz in narava:
- primerjajo živa bitja ter okolja, v katerih
žive, in spoznavajo sebe kot enega izmed njih
- odkrivajo, da je življenje živih bitij odvisno
od drugih bitij in od nežive narave
- spoznavajo, da obstajajo zelo velika
in zelo majhna bitja
- sledijo spreminjanju žive in nežive narave
- spoznavajo lastnosti žive in nežive narave
- odkrivajo, da živali potrebujejo za življenje
vodo, hrano in zrak
- spoznavajo, da rastline potrebujejo za življenje
vodo in svetlobo, mnoge tudi prst
- spoznavajo, da živali jedo rastline, druge živali
ali oboje
- spoznavajo, da je hrana potrebna za rast in
delovanje
- spoznavajo, kako sami in drugi ljudje vplivajo
na naravo in kako lahko dejavno prispevajo k v
arovanju in ohranjanju naravnega okolja in k urejanju okolja v katerem živijo
ENCIKLOPEDIJA NARAVE
MOJE SIJAJNO ČLOVEŠKO TELO
Jaz in zdravje:
- spoznavajo, da jim uživanje različne zdrave hrane,
telesne vaje in počitek pomagajo ohranjati zdravje
- spoznavajo, da nekatere stvari, ki jih dobijo v
telo iz okolja, lahko škodijo
- spoznavajo pomen redne nege telesa
- vedo, da z umivanjem rok in zob zmanjšajo
količino nevarnih snovi in drobnih bitij, ki lahko pridejo v telo ali se prenesejo na druge ljudi
ENCIKLOPEDIJA NARAVE
MOJE SIJAJNO ČLOVEŠKO TELO
Pogledam naokrog:
- spoznavajo osnovne pojme v zvezi s površjem
v neposredni okolici šole - spoznavajo, da človek
okolje spreminja (površje, voda, zrak)
MOJE PRVO ČUDOVITO RAZISKOVANJE SVETA
Kaj zmorem narediti:
- odkrivajo in določajo lastnosti snovi in teles znajo
opisati telo ali snov z nekaj lastnostmi, razvrstiti
telesa in snovi po eni spremenljivki
- povezujejo lastnosti gradiv in načine obdelave
- opazujejo, opisujejo in poimenujejo lastno gibanje,
gibanje živali in igrač
- spoznavajo spreminjanje gibanja
- vedo, da na nekatera gibanja lahko vplivajo
- spoznavajo delovanje tehničnih igrač
- znajo razstaviti in sestaviti preprosto
tehnično igračo
- razlikujejo sestavne dele od celote
- spoznavajo različne načine prenosa informacij
- urejajo po dogovorjenem kriteriju
ŽOGE
KAKO PA TO DELUJE
MOJE PRVO ČUDOVITO RAZISKOVANJE SVETA

Učenci in učenke naj imajo možnost uporabe primerne računalniške opreme za 1. razred.

 

SLOVENŠČINA

 

CILJI DIDAKTIČNI RAČUNALNIŠKI
PROGRAMI
1 Učenci spoznavajo in začenjajo uporabljati
pisni jezik za sporazumevanje, razmišljanje,
ustvarjanje, učenje in zabavo.

1 Poslušajo različne zvoke, posamezne besede in povedi
1.1 Poslušajo različne zvoke; navajajo njihov izvir/pomen
ter jih gibalno, ritmično, likovno in glasovno izražajo.
1.2 Poslušajo posamezne besede; v besedah prepoznavajo
in ponavljajo
a) zloge in njihovo zaporedje,
b) začetni/končni zlog ter navajajo besede na
isti začetni/končni zlog,
c) začetni/končni glas ter navajajo besede na isti
začetni/končni glas,
č) glasove in njihovo zaporedje.
1.3 Poslušajo posamezne povedi ter prepoznavajo
in navajajo
a) začetek in konec povedi ter vrsto končne intonacije,
b) zaporedje in število besed v povedi,
c) nekončno intonacijo.
STAVNICA
2 Seznanjajo se z zapisanimi besedili:
2.1 Listajo po knjigi/časopisu/reviji ipd. ter ločujejo
slikovni in črkovni del.
2.2 Ob slikah/ilustracijah sledijo govorjenemu/glasno
branemu besedilu.
2.3 "Glasno berejo" slike/ ilustracije.
2.4 Iz časopisa/revije izrezujejo slike, ki se navezujejo
na tematiko, o kateri se pogovarjajo.
2.5 Prepoznavajo nekatere črke in nekatere besede (npr. svoje ime, ime sošolca ipd.).
STAVNICA OSTALI PROGRAMI
3 Se učijo in vadijo osnove pisanja, in sicer:
a) držo telesa pri pisanju,
b) držo in uporabo raznih pisal,
c) orientacijo na svojem telesu, v prostoru in na papirju,
č) smer pisanja od leve proti desni, od zgoraj navzdol,
STAVNICA MIŠKINA MALA ŠOLA RAČUNALNIŠTVA
4 Spontano in prek igre izražajo pomen s pisanjem:
4.1 Opazujejo like/predmete in jih na osnovi
enakosti/ podobnosti razvrščajo v skupine; povedo, v čem so si enaki/podobni/različni.
4.2 V zapisani besedi zaznamujejo enake črke, v besednih
parih pa različne.
4.3 Prerisujejo oz. sami napišejo črke ter jih povezujejo
z glasovi.
4.4 Prerisujejo oz. sami napišejo preproste besede.
4.5 Sami napišejo svoje ime oz. besede, ki jih poznajo.
4.6 Narišejo oz. sami napišejo besedilo ali pa ga narekujejo učitelju.
ŽOGE STAVNICA VSI PROGRAMI (vsak po svojih zmožnostih)
2 Pogovarjajo se med seboj, z učiteljem in drugimi sogovorci; začnejo pogovor oz. se smiselno odzovejo na govorjenje drugega. PROGRAMI, KJER SLEDIJO GOVORJENIM NAVODILOM
. . . 3 Spoznavajo temeljna načela dialoškega
sporazumevanja in jih upoštevajo.
3.1 Spoznavajo spoštljive ogovore oseb
(gospa/gospod nam. teta/stric);
3.2 Spoznavajo tikanje in vikanje ter okoliščine
za tikanje oz. vikanje;
3.3 Spoznavajo, kdaj in kako se koga pozdravi;
3.4 Spoznavajo, kdaj in kako se koga kaj prosi;
3.5 Spoznavajo, kdaj in kako se komu za kaj zahvali;
3.6 Spoznavajo, kdaj in kako se komu za kaj opraviči;
3.7 Spoznavajo, kdaj in kako se komu izreče voščilo;
3.8 Spoznavajo, kdaj in kako se komu izreče priznanje;
RAZLIČNI PROGRAMI (navajajo se na vljudnostne izraze)
3 Učenci sprejemajo, razčlenjujejo in tvorijo krajša, svoji starosti ustrezna neumetnostna besedila.
3.1 Učenci poslušajo in razčlenjujejo govorjena/glasno
brana/ekranizirana neumetnostna besedila ter govorno
nastopajo. Poslušajo (in gledajo) - poljudnoznanstvena
besedila, povezana s temami spoznavanja okolja
(predstavitev ter opis osebe, njenega življenja in dela;
opis prostora, stavbe in poti; opis živali in njenega
življenja; opis predmeta), - novice o aktualnih/zanimivih
dogodkih.
Po poslušanju:
a) odgovarjajo na učiteljeva ustna vprašanja o
bistvenih podatkih;
b) povedo svoje mnenje o besedilu
(npr. ali se jim zdi zanimivo ali ne, resnično
ali ne, ali so podatki zanje novi ali ne,ali so osebe
ravnale prav ali ne, pošteno ali ne ipd.) ter ga skušajo
utemeljiti;
MOJE PRVO ČUDOVITO RAZISKOVANJE SVETA
MOJE SIJAJNO ČLOVEŠKO TELO
ENCIKLOPEDIJA NARAVE
KRT
3.2 Učenci berejo in razčlenjujejo zapisana
neumetnostna besedila ter tvorijo podobna besedila.
3.2.1 Učenci berejo pozivna in povezovalna besedila
ter jih tudi pišejo. "Berejo" naslikane zapovedi,
prepovedi in opozorila iz svojega okolja (npr. prometne
znake in druge preproste piktograme).
Po "branju":
Po drugem branju:
a) povedo, kaj piktogram sporoča;
b) povedo, kako je ob njem treba ravnati;
c) povedo, kje ponavadi stoji;
č) pripovedujejo o svojih izkušnjah in doživetjih ob
podobnih piktogramih.
RAZLIČNI PROGRAMI Z OZNAKAMI ZA ZAČETEK, KONEC...
3.2.2 Učenci berejo prikazovalna besedila ter
jih tudi pišejo
Glasno "berejo" naslikana in kratka tiskana
obvestila iz svojega okolja (npr. piktograme in napise).
Po "branju":
Po drugem branju:
a) povedo, kaj piktogram/napis sporoča;
b) povedo, kakšna je njegova vloga c) povedo,
kje po navadi stoji/visi;
NAVODILA ZA DELO (NARISANA IN NAPISANA)
3 Razvijajo zmožnost izražanja besedilne stvarnosti.
Narišejo svojo domišljijskočutno predstavo besedilne
stvarnosti.
a)Rišejo domišljijskočutno predstavo književnega prostora s poudarkom na njihovi lastni domišljijski dejavnosti.
b)Obnavljajo zgodbo; dogajanje prikazujejo s pomočjo
sličic, niza sličic (strip) in sheme dogajanja.
.
.
.

5 Učenci pri govorjenju razvijajo zmožnost logičnega
mišljenja, svojo poimenovalno, upovedovalno in
pravorečno zmožnost, s pisnimi vajami pa tudi
pravopisno zmožnost.

5.1 Bogatijo si besedni zaklad.

5.2 Opazujejo bitja/predmete (na sliki).
5.2.1 Ugotavljajo njihovo število/količino ter
povedo, koliko jih je in česa je enako/več/manj;
pri tem vadijo izražanje količine z glavnimi števniki
oz. prislovi mere (npr. malo/veliko) ter pravilno rabo
samostalnika in povedkovega izraza ob
količinskih izrazih.
5.2.2 Določijo jim vrstni red in povedo, kaj je
prvo, drugo ...;
pri tem vadijo pravilno rabo vrstilnih števnikov.

5.2.3 Primerjajo njihove lastnosti ter povedo,
kaj je večje/manjše oz. večje/največje; pri tem
vadijo stopnjevanje pridevnikov.

5.2.4 Ugotavljajo njihov položaj in povedo - kaj je
zgoraj/spodaj, levo/desno, spredaj/zadaj,
znotraj/zunaj, blizu/daleč, bližje/najbližje, - kje je kaj;
pri tem vadijo izrekanje prostorskih razmerij z
ustreznimi predlogi (npr. v, na, pod, nad,
pred, za, med, pri) in sklonskimi oblikami
samostalnikov.

Pogovarjajo se o tem, - kaj delamo ljudje z
besedami/besednim jezikom, - kako/s čim
vse si ljudje še lahko sporočamo, - kako si
sporočila posredujejo živali.

ALMA: LIKI IN BARVE

STAVNICA
MIŠKINA ŠOLA RAČUNALNIŠTVA: OPAZUJEM - POVEZUJEM
ŽOGE

INTERNET