Timsko delo ni več samo modna muha. Iz dneva v
dan postaja večja potreba, saj je razvoj znanosti in tehnologije
tako skokovit, da posameznik ne zmore več slediti vsem novostim.
Predstavila bom sodelovanje med učiteljem računalnikarjem in
učečimi učitelji, saj brez takega sodelovanja delo z
računalniki v šoli ne more zaživeti.
RAČUNALNIKAR - VEZ MED DIDAKTIČNO PROGRAMSKO OPREMO IN
UČITELJI
Poleg skrbi za nemoteno delovanje računalnikov v šoli,
je naloga računalnikarja tudi ta, da učitelje seznani s
programsko opremo, ki je na voljo za posamezni predmet. Ob
predstavitvi mora izbrati tiste elemente, ki učitelje navdušijo
in jih spodbudijo k razmišljanju, kako bi novost vpeljali v pouk
in jo približali učencem.
Od predstavitve programa do realizacije ure ponavadi preteče kar
nekaj časa, ki ga učitelji porabijo za:
¤ spoznavanje programa in umestitev vsebin v učni načrt,
¤ razmišljanje, s katerimi oblikami in metodami dela bi program približali učencem,
¤ premagovanje strahu.
Cela pot se bistveno skrajša, če se učitelji udeležijo seminarja za uporabo programa, ker so potem prisiljeni program uporabiti in svoja spoznanja predstaviti v seminarski nalogi.
In kateri učitelji se pogosteje odločijo za uporabo računalnika?
¤ Učitelji, ki radi posegajo tudi po ostalih tehničnih pripomočkih in nimajo strahu pred stroji.
¤ Učitelji, ki imajo računalnik doma in jim delo s programi ni več tuje.
¤ Učitelji, ki imajo doma računalnik in šoloobvezne otroke, ki so mnogokrat "poizkusni zajčki."
RAČUNALNIKAR - POMOČNIK PRI IZVEDBI
URE
Ko se učitelj odloči, da bo prišel v računalniško
učilnico z učenci, je opravljeno veliko delo, saj se večina
učiteljev po prvi uri v učilnici vedno odloči za nadaljevanje
takega dela.
Sodelovanje med učiteljem , ki poučuje v oddelku in
računalnikarjem je potrebno v vseh fazah
vzgojno-izobraževalnega procesa.
Faza načrtovanja:
računalnikar seznani učitelje z didaktičnimi programi
in možnostjo njihove uporabe
Faza priprave:
v sodelovanju z učiteljem se dogovarja za čas,
program, oblikuje cilje, opozori na morebitne težave...
Faza izvedbe:
Vloga računalnikarja v oddelku je zelo različna in je odvisna
od obvladovanja tehnologije učečega učitelja in od tipa ure,
ki si jo je učitelj izbral:
Nekateri učitelji želijo, da je računalnikar v učilnici in
prevzame tisti del ure, ko se ukvarjamo s strojno opremo -
učitelj računalnikar je njihov asistent, ki učence pripelje do
programa in pokaže, kako s pomočjo programa pridemo do
podatkov, vaj, slik... Učencem pomaga pri rokovanju s strojem.
Nekateri učitelji želijo, da računalnikar vključi
računalnike in odpre program pred uro. Ko pridejo v učilnico,
mora biti vse pripravljeno. V učilnici so sami, pričakujejo pa,
da je računalnikar v bližini - za vsak primer, če se kaj
pokvari.
Nekateri učitelji pripravijo uro tako, da ostanejo s polovico
oddelka v matični učilnici, druga polovica pa je z
računalnikarjem v računalniški učilnici. Po določenem času
se skupini zamenjata, računalnikar pa učitelju poroča o delu v
računalniški učilnici.
Faza evalvacije:
Po končani uri je obvezen pogovor o dosežkih, težavah, dvomih.
Le ta učitelja pomiri in vzpodbudi k razmišljanju o novih urah
v učilnici.
Učitelja, ki pripravita uro,
morata biti "na isti valovni dolžini", si zaupati in
se dopolnjevati. Če dosežemo tako sodelovanje, je ura vedno
uspešna, na koncu pa se že porodijo ideje za novo učno uro, ki
je ponavadi še boljša.