Alma
Aleja soft
d.o.o.Kranj, 1993 -1997
Programski paket Alma sestavlja osem izobraževalnih programov, ki vsak na svojem področju pomagajo učencu, da pride do znanja po drugačni poti.
Zahteve:
~ računalnik 286 ali boljši,
~ vsaj 3,5MB RAM prostora na disku
~ 640 KB pomnilnika
~ EGA ali VGA grafično kartico in ustrezen
monitor
~ operacijski sistem DOS 3.0 ali novejšega
~ miška
Liki in
barve
Matjaž
Trontelj, Damijan Miklavčič, Ana Brovč
Program je primeren za utrjevaje poznavanja barv, oblik, velikostnih odnosov, saj učenci:
~ ob vodenem
sestavljanju razvijajo koncentracijo,
~ primerjajo oblike likov med seboj,
~ prepoznajo in razlikujejo obliko in barvo
lika,
~ izberejo lik glede na navodila naloge,
~ združujejo like po barvi in obliki
~ razvrščajo like po velikosti
~ dopolnijo like v celoto,
~ dopolnijo že pripravljen niz likov
~ pozorno poslušajo in upoštevajo navodila,
~ sestavijo lastno sliko,
~ sprostijo domišljijo in razvijajo
ustvarjalnost.
Moja
prva števila
Matjaž
Trontelj, Damijan Miklavčič, Ana Brovč
Program je namenjen
začetnemu učenju matematike in vključuje štetje, seštevanje
in odštevanje in spoznavanje znakov za relacije <, >, =.
Ob delu s programom učenci:
~ spoznavajo osnovne relacije med elementi in
števili,
~ spoznajo znak za seštevanje in odštevanje,
~ razumejo povezavo med elementi množice in
števili.
Matematika
Jože in
Metka Starič, Branko Nikolič in Milan Habjan
Program je namenjen
utrjevanju štetja, osnovnih računskih operacij in matematičnih
pojmov. Omogoča takojšnjo in končno povratno informacijo o
uspešnosti učenca. Pri delu s programom učenci:
~ štejejo v obsegu do 10 ali do 20,
~ ustno in pisno seštevajo, odštevajo,
množijo in delijo v ustreznem številskem obsegu glede na
razred, ~ utrdijo postopke za hitro računanje,
~ upoštevajo pisna navodila na zaslonu.
Pika
Program je
namenjen utrjevanju množenja in deljenja. Učenci:
~ ustno in pisno množijo in delijo,
~ utrjujejo deljenje z ostankom,
~ ovrednotijo svoje znanje.
Tedi
S
programom učenci utrjujejo reševanje besedilnih nalog. Program
posreduje povratno informacijo številu rešenih nalog in
številu doseženih točk v primerjavi z možnimi točkami.
Učitelj lahko doda svoje naloge. Pri reševanju nalog učenci:
~ sistematično rešijo matematične probleme,
~ besedni zapis prevedejo v matematični jezik,
~ zapišejo ustrezen račun,
~ ocenijo in izračunajo rezultat,
~ zapišejo odgovor.
Zavozlanke
Z uporabo
tega programa učenci utrjujejo seštevanje, odštevanje in
množenje. Učenci se sami odločijo o velikosti mreže -
izbirajo med štirimi, osmimi, šestnajstimi in tridesetimi
računi.
Piflo
Program je
didaktična matematična igra namenjena utrjevanju posameznih ali
vseh štirih računskih operacij. Učenci:
določijo hitrost in način reševanja,
poiščejo rešitev med predlaganimi rezultati,
rešitvi priredijo račun ali obratno.
Pari
Program
Pari je igra spomina. Program beleži število poizkusov in čas
odkrivanja vseh parov. Ob reševanju učenci:
~ razvijajo logično sklepanje in
zaključevanje,
~ razvijajo zaznavanje, predstavljanje,
pomnjenje,
~ razvijajo sposobnost prostorske orientacije,
~ usvajajo sposobnost hitre odzivnosti,
usmerjene pozornosti in dolgotrajne koncentracije.
Prednosti uporabe
programa Alma:
~ motivacija
učencev za delo je velika in dolgotrajna,
~ nalog računalniku nikoli ne zmanjka,
~ računalnik ugotavlja uspešnost učencev in
mu ponudi povratno informacijo,
~ učitelj ne popravlja izdelkov,
~ učenci takoj izvedo, kakšno je njihovo
znanje.