RAZISKUJEM V PROMETU

To je didaktična računalniška igra, katere avtorja sta Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu R Slovenije in Računalniški center Miška. Učenci prepoznavajo vrste prometa, prometna sredstva, osnovna pravila ravnanja v prometu in se seznanjajo s prometnimi situacijami.

O tem programu, s katerim se radi pozabavamo in se hkrati tudi učimo, smo zapisali  nekaj svojih ugotovitev:
 
 

JURE
TANJA
SABINA
JERNEJ
TEJA
SARA
MATIC R.
MATIC J.

 
Na prvo stran
Prečkanje ceste.

 
 
 
 
V šoli imamo računalniški program. Imenuje se RAZISKUJEM V PROMETU. 
Na njem je veliko igric, ki imajo naslove:
  • VARNO ČEZ PREHOD,
  • KJE VOZIJO VOZILA,
  • VARNO POT DOMOV,
  • VOZILA,
  • VARNO KOLO. 
S tem programom se učim pravilnega vedenja na cesti in kako se obnašajo drugi udeleženci v prometu. Čeprav sam stanujem blizu šole, moram biti prav tako pozoren. Od vseh igric mi je najbolj všeč Varna pot domov. Na zaslonu se mi najprej pokaže pot, po katerih vozim kolo. Kolesar mora priti iz šole do doma. Vozi med stavbami v mestu. Računalnik me sproti opozarja na varno pot. Všeč mi je tudi igrica Varno kolo. Igraš jo tako, da z miško preneseš posamezne dele kolesa na pravo mesto. Ko opremiš kolo, si pripravljen na vožnjo s kolesom. 

JURE 

 
 
 
 
 


 
 

TANJA
V programu Raziskujem v prometu sem videla, kako se pravilno sestavi kolo. Sedaj ga znam sestaviti in poimenovati vse njegove dele. Všeč mi je igrica, kjer moraš pravilno razvrstiti slike prečkanja prehoda za pešce in prehoda čez železniške tire. 
Na prvi sliki lahko klikneš na avto in odpre se tabela. V tabeli moraš iskati, kje lahko vozijo vozila (avto, ladja, avtobus, letalo...). 
Če pa na prvi sliki klikneš ladjo, igraš sestavljanko, kjer sestavljaš in barvaš avto, helikopter ali vlak. 


 
 
 

Če klikneš na sliko ladje, dobiš sestavljanko ladje, avtomobila ali helikopterja. Če klikneš na sliko z dvema otrokoma, jih moraš pravilno pripeljati domov. Če pa klikneš na sliko enega otroka,  moraš njega pravilno pripeljati domov. Če klikneš na sliko motorista, iščeš pare -  voznik in vozilo. Če klikneš na sliko kolesarja, pa moraš sestaviti kolo. 

SABINA 


 

JERNEJ
V šoli imamo posebno sobo, v kateri so računalniki.Imenujemo jo računalniška učilnica. V računalniku je naloženih veliko programov, eden od teh je Raziskujem v prometu. Ta program ima več avtorjev. Ti avtorji nam povedo, kako naj se obnašamo v prometu. Z igro na računalniku se otroci marsikaj naučimo. Zato so nam avtorji pripravili več računalniških prometnih igric. Te igre so Varna pot domov, Kje vozijo vozila in Varno čez prehod… Igra, Varna pot domov nam s pomočjo prometnih znakov prikaže varno pot domov. To igro lahko igra eden ali dva igralca. Pot od šole do doma je označena s polji. S klikom z miško se nam prikaže kocka s pikami od 1 do 6. Ko se  ustavi, se s pomočjo miške premaknemo toliko polj naprej. Ta igra se igra dokler eden od igralcev ne pride varno domov. Trenutno mi je ta igra najbolj všeč. 

 


 

Všeč mi je igra Kolesar. Sestaviti moraš kolo.
Kolo potrebuje zvonec, sedež, luč, dinamo, kresničke, mačje oko, krmilo, pedala, prtljažnik, kolesa in zavore. Kolo ima luč zato, da vidimo na cesto in da z njo opozarjamo še druge udeležence v prometu. Sedež imamo pritrjen na pravilno višino, da lahko istočasno sedimo in stojimo na tleh. Dinamo nam služi, da ob poganjanju pedal gori luč na kolesu. S krmilom usmerjamo vožnjo kolesa. Z uporabo kresničk smo bolj opazni v prometu. Mačje oko služi za odsev, ko za nami ponoči pripelje voznik avtomobila. Na prtljažniku sedi moja sestra, ko jo vozim le po dvorišču. S kolesom se ne morem peljati, če so zračnice prazne.

TEJA


 
 
 
 
 
 

SARA
S programom Raziskujem v prometu sem ugotovila, da pravilno opremljeno kolo potrebuje: zavore, luč, mačje oko, kresničko na sprednjem kolesu in kresničko na zadnjem kolesu in zvonec. . . Nujno pa kolo potrebuje: zavore, pedala, dve kolesi, sedež in krmilo, saj se brez tega sploh ne moremo peljati. 
Za varno vožnjo potrebujemo dobro opremljeno kolo in čelado.
 

 


 
 
 


 
 
Program Raziskujem v prometu mi je všeč zato, ker rad gledam in rešujem. Všeč mi je tudi zato, ker ima lepe slike in naloge za reševati.

MATIC R.

 
 


 
 
 
 

MATIC J.
V  šoli smo si na računalniku ogledali program z naslovom Raziskujem v prometu. Iz tega programa se lahko naučiš veliko. Naslovi tem so: Kdo vozi vozilo, Kako varno čez prehod, Vozila, Varno opremljeno kolo, Kje vozijo vozila. Meni je ta program všeč, ker se iz njega lahko veliko naučim. V prvem razredu smo se bolj počasi spoznavali s tem programom. V drugem razredu nam gre že hitreje. To pa zato, ker smo eno leto starejši in se že dalj časa ukvarjamo s tem programom. Z njim smo spoznali nekaj prometnih pravil. Tega programa se spomnim velikokrat, ko grem čez prehod za pešce. Zelo bi bil vesel, če bi lahko na tem programu delal dalj časa.. 

 
...Všeč mi je igrica, kjer moraš pravilno razvrstiti slike prečkanja prehoda za pešce. Enaka igra je tudi pri prečkanju železniške proge. 
Če slike pravilno razvrstiš, jih lahko natiskaš.
SLIKE RAZVRSTIMO S POMOČJO TRDITEV:

1.Približujem se prehodu za pešce. Na pločniku je  prometni 
   znak - prehod za pešce.
2. Ustavim se korak pred robom pločnika.
3. Pogledam levo.
4. Pogledam desno.
5. Še enkrat pogledam levo. Naprej grem, če ni vozila ali takrat,
    ko se je vozilo že ustavilo.
6. Prečkam prehod do polovice in pogledam desno.

TANJA