Izbirni predmet
računalništvo
Računalništvo je naravoslovno-tehnični izbirni predmet, ki ga učenci
in učenke
devetletne osnovne šole lahko izberejo v tretji triadi, to je v 7.,
8. in/ali 9. razredu.
Predmet je razdeljen na tri sklope po 35 ur:
- Urejanje besedil, ki se učencem ponudi, ko
izberejo predmet prvič,
- Multimedija, ki se ponudi pri drugi izbiri
in
- Računalniška omrežja, ki se ponudi, ko
učenci izberejo predmet tretjič.
V predmetu se teorija poznavanja osnovnih zakonitosti računalništva
prepleta z metodami neposrednega dela z računalniki in z njimi
povezano informacijsko tehnologijo. To omogoča,
da učenci in učenke pridobijo tisto računalniško pismenost, ki je
potrebna za odličnost.
Računalništvo -
Urejanje besedil (UBE)
Predmet lahko izberejo učenci: |
|
7. razreda |
Število ur: |
|
35 - 1 ura
tedensko |
Učitelj: |
|
Andrej JUDER |
Računalništvo - Urejanje besedil je naravoslovno-tehnični izbirni
predmet, pri katerem učenci pridobijo tista temeljna znanja
računalniško-informacijske pismenosti, ki so potrebna v
življenju in pri nadaljnjem izobraževanju.
Učenec se bo naučil in spoznal pri tem izbirnem predmetu:
-
Računalnik in razvoj računalništva,
-
Vhodne enote računalnika (miška,
tipkovnica, dig. fotoaparat, mikrofon),
-
Pomnilne enote (RAM, ROM, disk,
disketa, CD, DVD),
-
Centralno procesno enoto
(mikroprocesor, matična plošča),
-
Izhodne enote (prikazovalnik,
tiskalnik, zvočniki),
-
Programsko opremo računalnika
(sistemska programska oprema - operacijski sistemi, uporabniška
programska oprema),
-
Osnove dela v okolju Windows,
-
Delo z datotekami in mapami
(ustvarjanje, preimenovanje, prenos in brisanje datotek ter map,
odpiranje, shranjevanje in tiskanje datotek),
-
Kaj so programski virusi in zaščita
pred njimi,
-
Delo z urejevalnikom besedil
(Microsoft Office Word),
-
Temeljna pravila oblikovanja
besedil,
-
Napisati besedilo, ga urediti,
shraniti in natisniti,
-
Z risarskim programom izdelati
točkovno sliko in jo vriniti v besedilo,
-
Izdelati tabelo in pripraviti kazalo
literature, slik in vsebine,
-
Vstaviti glavo in nogo dokumenta,
sprotne opombe,
-
Iskati podatke na internetu,
-
Poslati sporočilo po elektronski
pošti in na prejeto sporočilo odgovoriti.
Predmet je prilagojen predznanju učencev in je namenjen tako
začetnikom kot tudi učencem, ki že imajo nekaj znanja pri delu z
računalnikom, saj svoje znanje nadgrajujejo z zahtevnejšimi
vsebinami. Znanje pridobljeno pri tem predmetu lahko učenci
uporabijo pri pisanju referatov, seminarskih in raziskovalnih nalog
pri drugih predmetih.
Vsak učenec dela za svojim računalnikom ter na koncu
samostojno izdela projektno nalogo, pri kateri si temo izbere sam.
Računalnik doma ni potreben.
Računalništvo -
Multimedija (MME)
Predmet lahko izberejo učenci: |
|
8. razreda |
Število ur: |
|
35 - 1 ura
tedensko |
Učitelj: |
|
Andrej JUDER |
Računalništvo - Multimedija je naravoslovno-tehnični izbirni predmet,
pri katerem učenci spiralno nadgradijo, poglobijo in razširijo
znanja pridobljena pri izbirnem predmetu Računalništvo - Urejanje
besedil. Namen predmeta je seznaniti in naučiti učence uporabe
računalnika kot multimedijske naprave za obdelavo besedila, slik,
zvoka in animacije.
Učenec se bo naučil in spoznal pri tem izbirnem predmetu:
-
Kaj je multimedija,
-
Iskanje informacij po različnih
medijih (internet, Cobiss …),
-
Delo z optičnim bralnikom,
digitalnim fotoaparatom in mikrofonom,
-
Medij slike (število barv, model
prikazovanja barv, tiskanje slik, točkovno in predmetno obravnavanje
slike, slike in slikarski programi na internetu),
-
Obdelave fotografij s slikarskimi
programi (Gimp, PhotoFiltre …),
-
Izdelava GIF animacij
-
Medij zvok (zapisi zvoka - midi,
mp3, zvočne datoteke na internetu),
-
Zakaj je multimedijsko predavanje
bolj kakovostno od monomedijskega,
-
Delo s programom za izdelavo
računalniških predstavitev PowerPoint (strani, učinki in animacije
na predmetih, prehodi med stranmi, zvočni učinki, videoposnetki,
oblikovne predloge, barvne sheme …),
-
Elemente rač. predstavitve (ključna
in vodilna stran, stran z vsebino),
-
Pravila dobrega oblikovanja
računalniških predstavitev (oblikovanje besedila, slik in animacij),
-
Uporabljati grafikone, diagrame in
različne oblike strani,
-
Pripraviti slikovne iz zvočne
podatke in jih učinkovito združiti z besedilom v računalniško
predstavitev,
-
Pripraviti računalniško
predstavitev, pripraviti ppt-animacije.
Predmet je prilagojen učencem, ki že imajo nekaj znanja pri delu z
računalnikom. Znanje pridobljeno pri tem predmetu lahko učenci
uporabijo pri izdelavi računalniških predstavitev pri drugih
predmetih ter predstavitvah najrazličnejših projektov, ki jih na
šoli ne manjka.
Vsak učenec oz. skupina učencev si izbere temo iz področja, ki jih
zanima in izdela računalniško predstavitev, ki jo na koncu
predstavijo pred razredom. Vsak učenec dela za svojim
računalnikom,
računalnik doma ni potreben. Učenci svoje znanje v celoti
pridobijo v šoli.
Računalništvo -
Računalniška omrežja (ROM)
Predmet lahko izberejo učenci: |
|
9. razreda |
Število ur: |
|
32 - 1 ura
tedensko |
Učitelj: |
|
Andrej JUDER |
Računalništvo - Računalniška omrežja je naravoslovno-tehnični izbirni
predmet, pri katerem učenci nadgradijo, poglobijo in razširijo
znanja pridobljena pri prejšnjih dveh izbirnih predmetih iz sklopa
Računalništvo.
Sodobni človek potrebuje internet. V njem so podatki, ki jih potrebuje
za spoznavanje in razumevanje realnosti. Vendar podatki tja niso
prišli sami po sebi. Nekdo jih je vanj vpletel. Znanje, kako to
storiti čim bolj učinkovito in estetsko, postaja vedno pomembnejše.
Učenec se bo naučil in spoznal pri tem izbirnem predmetu:
-
Računalniško omrežje (lokalno in
globalno),
-
Modem, vmesnik ADSL
-
Kaj je internet, kaj lahko počneš v
njem in naslove v internetu,
-
Storitve interneta (elektronska
pošta, Svetovni Splet - WWW),
-
Prednosti in slabosti temeljnih
storitev omrežja internet,
-
Poštne programe (Outlook,
Thunderbird …),
-
Spletne naslove, protokol HTTP,
-
Spletni sestavek in jezik HTML z
najpogosteje uporabljenimi oznakami,
-
Urejevalnike HTML (NVU, FrontPage
Express, …),
-
Spletno stran, brskalnike (IE,
Firefox, …) in iskalnike,
-
Slike v Svetovnem Spletu (jpg, gif,
animirani gif, png),
-
Pripraviti sliko v grafičnem
programu (IrfanView, Gimp, PhotoFiltre) za umestitev na spletno
stran,
-
Omejitve Svetovnega Spleta pri
izdelavi spletnih sestavkov,
-
Urediti spletni sestavek in ga
objaviti v Svetovnem Spletu.
Poudarek predmeta je na izdelavi spletnega sestavka iz področja,
ki učenca najbolj zanima. Spletni sestavek se bo na koncu objavil na
spletni strani. Znanje pridobljeno pri tem predmetu lahko učenci
uporabijo pri izdelavi najrazličnejših spletnih strani.
Pri predmetu se zahteva predhodno znanje dela z računalnikom.
Vsak učenec dela za svojim računalnikom, računalnik doma ni
potreben. Učenci svoje znanje v celoti pridobijo v šoli.
|