OSNOVNA ŠOLA FRANCETA PREŠERNA

Žolgarjeva 2 2000 MARIBOR

Tel.: 02 320 69 50

 

.

Računalniške dejavnosti

 Izbirni predmet računalništvo

Računalništvo je naravoslovno-tehnični izbirni predmet, ki ga učenci in učenke 
devetletne osnovne šole lahko izberejo v tretji triadi, to je v 7., 8. in/ali 9. razredu. 

Predmet je razdeljen na tri sklope po 35 ur: 
  - Urejanje besedil, ki se učencem ponudi, ko izberejo predmet prvič,
  - Multimedija, ki se ponudi pri drugi izbiri in
  - Računalniška omrežja, ki se ponudi, ko učenci izberejo predmet tretjič.

 V predmetu se teorija poznavanja osnovnih zakonitosti računalništva prepleta z metodami neposrednega dela z računalniki in z njimi povezano informacijsko tehnologijo. To omogoča, 
da učenci in učenke pridobijo tisto računalniško pismenost, ki je potrebna za odličnost.

 Računalništvo - Urejanje besedil (UBE)
 

Predmet lahko izberejo učenci:

 

7. razreda

Število ur:

 

35 - 1 ura tedensko

Učitelj:   Andrej JUDER


Računalništvo - Urejanje besedil je naravoslovno-tehnični izbirni predmet, pri katerem učenci pridobijo tista temeljna znanja računalniško-informacijske pismenosti, ki so potrebna v življenju in pri nadaljnjem izobraževanju.

 Učenec se bo naučil in spoznal pri tem izbirnem predmetu:

  • Računalnik in razvoj računalništva,

  • Vhodne enote računalnika (miška, tipkovnica, dig. fotoaparat, mikrofon),

  • Pomnilne enote (RAM, ROM, disk, disketa, CD, DVD),

  • Centralno procesno enoto (mikroprocesor, matična plošča),

  • Izhodne enote (prikazovalnik, tiskalnik, zvočniki),

  • Programsko opremo računalnika (sistemska programska oprema - operacijski sistemi, uporabniška programska oprema),

  • Osnove dela v okolju Windows,

  • Delo z datotekami in mapami (ustvarjanje, preimenovanje, prenos in brisanje datotek ter map, odpiranje, shranjevanje in tiskanje datotek),

  • Kaj so programski virusi in zaščita pred njimi,

  • Delo z urejevalnikom besedil (Microsoft Office Word),

  • Temeljna pravila oblikovanja besedil,

  • Napisati besedilo, ga urediti, shraniti in natisniti,

  • Z risarskim programom izdelati točkovno sliko in jo vriniti v besedilo,

  • Izdelati tabelo in pripraviti kazalo literature, slik in vsebine,

  • Vstaviti glavo in nogo dokumenta, sprotne opombe,

  • Iskati podatke na internetu,

  • Poslati sporočilo po elektronski pošti in na prejeto sporočilo odgovoriti.

    Predmet je prilagojen predznanju učencev in je namenjen tako začetnikom kot tudi učencem, ki že imajo nekaj znanja pri delu z računalnikom, saj svoje znanje nadgrajujejo z zahtevnejšimi vsebinami. Znanje pridobljeno pri tem predmetu lahko učenci uporabijo pri pisanju referatov, seminarskih in raziskovalnih nalog pri drugih predmetih.

    Vsak učenec dela za svojim računalnikom ter na koncu samostojno izdela projektno nalogo, pri kateri si temo izbere sam. Računalnik doma ni potreben.

 

 Računalništvo - Multimedija (MME)
 

Predmet lahko izberejo učenci:   8. razreda
Število ur:   35 - 1 ura tedensko
Učitelj:   Andrej JUDER

 
Računalništvo - Multimedija je naravoslovno-tehnični izbirni predmet, pri katerem učenci spiralno nadgradijo, poglobijo in razširijo znanja pridobljena pri izbirnem predmetu Računalništvo - Urejanje besedil. Namen predmeta je seznaniti in naučiti učence uporabe računalnika kot multimedijske naprave za obdelavo besedila, slik, zvoka in animacije.

Učenec se bo naučil in spoznal pri tem izbirnem predmetu: 

  • Kaj je multimedija,

  • Iskanje informacij po različnih medijih (internet, Cobiss …),

  • Delo z optičnim bralnikom, digitalnim fotoaparatom in mikrofonom,

  • Medij slike (število barv, model prikazovanja barv, tiskanje slik, točkovno in predmetno obravnavanje slike, slike in slikarski programi na internetu),

  • Obdelave fotografij s slikarskimi programi (Gimp, PhotoFiltre …),

  • Izdelava GIF animacij

  • Medij zvok (zapisi zvoka - midi, mp3, zvočne datoteke na internetu),

  • Zakaj je multimedijsko predavanje bolj kakovostno od monomedijskega,

  • Delo s programom za izdelavo računalniških predstavitev PowerPoint (strani, učinki in animacije na predmetih, prehodi med stranmi, zvočni učinki, videoposnetki, oblikovne predloge, barvne sheme …),

  • Elemente rač. predstavitve (ključna in vodilna stran, stran z vsebino),

  • Pravila dobrega oblikovanja računalniških predstavitev (oblikovanje besedila, slik in animacij),

  • Uporabljati grafikone, diagrame in različne oblike strani,

  • Pripraviti slikovne iz zvočne podatke in jih učinkovito združiti z besedilom v računalniško predstavitev,

  • Pripraviti računalniško predstavitev, pripraviti ppt-animacije.

    Predmet je prilagojen učencem, ki že imajo nekaj znanja pri delu z računalnikom. Znanje pridobljeno pri tem predmetu lahko učenci uporabijo pri izdelavi računalniških predstavitev pri drugih predmetih ter predstavitvah najrazličnejših projektov, ki jih na šoli ne manjka.

    Vsak učenec oz. skupina učencev si izbere temo iz področja, ki jih zanima in izdela računalniško predstavitev, ki jo na koncu predstavijo pred razredom. Vsak učenec dela za svojim računalnikom, računalnik doma ni potreben. Učenci svoje znanje v celoti pridobijo v šoli.

 

 Računalništvo - Računalniška omrežja (ROM)
 

Predmet lahko izberejo učenci:   9. razreda
Število ur:   32 - 1 ura tedensko
Učitelj:   Andrej JUDER

 
Računalništvo - Računalniška omrežja je naravoslovno-tehnični izbirni predmet, pri katerem učenci nadgradijo, poglobijo in razširijo znanja pridobljena pri prejšnjih dveh izbirnih predmetih iz sklopa Računalništvo.

Sodobni človek potrebuje internet. V njem so podatki, ki jih potrebuje za spoznavanje in razumevanje realnosti. Vendar podatki tja niso prišli sami po sebi. Nekdo jih je vanj vpletel. Znanje, kako to storiti čim bolj učinkovito in estetsko, postaja vedno pomembnejše.

 Učenec se bo naučil in spoznal pri tem izbirnem predmetu:

  • Računalniško omrežje (lokalno in globalno),

  • Modem, vmesnik ADSL

  • Kaj je internet, kaj lahko počneš v njem in naslove v internetu,

  • Storitve interneta (elektronska pošta, Svetovni Splet - WWW),

  • Prednosti in slabosti temeljnih storitev omrežja internet,

  • Poštne programe (Outlook, Thunderbird …),

  • Spletne naslove, protokol HTTP,

  • Spletni sestavek in jezik HTML z najpogosteje uporabljenimi oznakami,

  • Urejevalnike HTML (NVU, FrontPage Express, …),

  • Spletno stran, brskalnike (IE, Firefox, …) in iskalnike,

  • Slike v Svetovnem Spletu (jpg, gif, animirani gif, png),

  • Pripraviti sliko v grafičnem programu (IrfanView, Gimp, PhotoFiltre) za umestitev na spletno stran,

  • Omejitve Svetovnega Spleta pri izdelavi spletnih sestavkov,

  • Urediti spletni sestavek in ga objaviti v Svetovnem Spletu.

    Poudarek predmeta je na izdelavi spletnega sestavka iz področja, ki učenca najbolj zanima. Spletni sestavek se bo na koncu objavil na spletni strani. Znanje pridobljeno pri tem predmetu lahko učenci uporabijo pri izdelavi najrazličnejših spletnih strani.

    Pri predmetu se zahteva predhodno znanje dela z računalnikom.  Vsak učenec dela za svojim računalnikom, računalnik doma ni potreben. Učenci svoje znanje v celoti pridobijo v šoli.