UČNA URA NAŠIH BABIC IN DEDKOV 

  

"Odslej že nisem bil več samo očetov in materin, ampak učitelj je imel ravno toliko pravico do mene kakor oče in mati. To sem izkusil kmalu, menda četrti dan. Ker je namreč učitelj dal nam vsem slovesno besedo, da je tisti "štraberl" le za poredne, neubogljive otroke, se ga jaz, ki sem, ko ga je vzel v roko in je šel z njim med nami po šoli brž radovedno pogledal za njim, da bi videl, kdo je tisti, ki ga bo okusil prvi. Komaj sem se napol zavrtel nazaj, se obrne tudi učitelj, kakor bi ga bil kdo zbodel v hrbet, in reče ostro:
"Ali nisem rekel, da mora vsak gledati le naprej, tja v tablo, ne pa nazaj?"
In "švrk" - sem imel eno po plečih, da me je kar zaskelelo. Jaz nisem prav vedel, bi se li spustil v jok ali jo potegnil kar iz šole; drugi so se pa spustili v smeh, dekleta v hihitanje, a to se jim je slabo poneslo, ker "švrk" in "švrk" je pelo potem na levo in desno, dekleta pa so morala iti stat iz klopi. To poslednje je zadelo tudi Franico, ki je položila glavo na klop in se smejala v svoj robec. To me je potožilo, in nepremakljivo zroč v prazno črno tablo, sem mirno pričakoval, kaj bo še prišlo. Blagor onim - sem si mislil - v najzadnji klopi, ker jim ni treba gledati nazaj, da kaj vidijo!"

 
Odlomek iz knjige Jakoba Alešovca "Kako sem se jaz likal" (1.del).

  

Vrnili se bomo v čas Avstroogrske leta 1900 in stare Jugoslavije leta 1930. V učilnici, opremljeni z muzejskimi predmeti, naznani šolski zvonec začetek učne ure. Pod strogim očesom gospodične učiteljice, oblečene po modi iz Avstroogrske ali stare Jugoslavije, so učenci “v živo” pri pouku, kakršnega so obiskali njihove babice in dedki. Okusijo tudi čar takratnih disciplinskih ukrepov: kako je pela leskova palica, kako se je klečalo v kotu in kako sedelo v oslovski klopi. V pogovoru na koncu ure učenci izvedo zanimivosti iz zgodovine šolstva, v stari učilnici spoznajo in uporabljajo šolske potrebščine iz preteklih dni.

 

Učna ura je preplet spontanega učenja in zabave, zato je primerna za različne starostne skupine. Vsebina učne ure je prirejena po učnem načrtu za tretji razred. Zaželeno je, da učitelji učence predhodno motivirajo in jih spodbujajo k sodelovanju, saj bo učna ura le tako uspešna in prijetna.