Računalniški programi in zgoščenke so motivacijska sredstva »nove generacije«. Z njihovo uporabo se lahko učenci z igro učijo, utrjujejo ali ponavljajo učno snov. Poučni programi s številnim igrami in njihovimi problemi vzbujajo radovednost in zanos ter izničujejo strah pred neuspehom. Igralcu je na voljo tudi prava mera pomoči in vodenja.
PROGRAMI
UČENCI
SPIKO AND THE MATH MASTERS (1.- 4. razred) - opis
A+ MathMAT (1. - 3. razred) - opis
MATEMATIKA ZA NIŽJE RAZREDE (1. - 4. razred) - opis
PREIZKUSNI PROGRAMI S PODROČJA MATEMATIKE (različni razredi) - opis
UČITELJI
MATHEMATICS WORKSHEET FACTORY DELUXE - opis
ZGOŠČENKE
MOJA PRVA MATEMATIČNA PUSTOLOVŠČINA 2, SEŠTEVAM IN ODŠTEVAM (1.in 2. razred)
IGRIVE ŠTEVILKE 1 (1. in 2. razred)
IGRIVE ŠTEVILKE 2 (2. in 3. razred)
GORDIJEV MATEMATIČNI SPOPAD (2., 3. in 4. razred)
Program omogoča utrjevanja računskih operacij in igro Spikove sanje, kjer igralec pobira predmete tako, da izračuna račun. Na voljo ima dve življenji, paziti pa mora, da računa hitro, saj je čas omejen. Igra ima tri nivoje.
Igra je primerne za učence od 1. do 4. razreda.
![]() |
![]() |
Igralčeva naloga je, da zapisuje rezultate kot vsoto ali razliko dveh števil. Izbira lahko med 36 števili, ki ponujajo različne kombinacije pravilnih odgovorov.
Igra je primerna za učence od 1. do 3. razreda.

V sklopu projekta Ro z naslovom Matematika za nižje razrede, avtorjev Danice in Iva Verovnika, je nastalo pet brezplačnih programov:
Programi so primerni za učence od 1. do 4. razreda in omogočajo utrjevanje računskih operacij.

PREIZKUSNI PROGRAMI S PODROČJA MATEMATIKE
Zbranih je 164 preizkusnih programov (februar 2003), ki so razvrščeni so glede na ciljno skupino, obravnavano temo in datum uvrstitve na spletno stran.
Izbiramo lahko med programi za vrtec, nižje in višje razrede OŠ, za srednje šole in fakultete. Vsak program je predstavljen s kratkim opisom in ključnimi besedami, dodani so podatki o namestitvi in slika. Nekaj programov ima tudi podroben opis, drugje pa je predvideno mesto, kjer uporabniki lahko prispevajo mnenja o uporabi programa v razredu. Na strani je predstavljeno tudi, kaj so preizkusni programi in kako uporabljati spletno stran. Preberemo lahko mnenja uporabnikov o programih, navedene pa so tudi novosti in novice.

MATHEMATICS WORKSHEET FACTORY DELUXE
Program je namenjen učiteljem, saj omogoča izdelovanje številnih učnih listov in njihovih rešitev, ki jih lahko poljubno spremenimo in uporabimo za najrazličnejše učne teme in njihove enote.
Izberemo lahko: številski obseg, računsko operacijo, število računov, številčenje, vrstico za odgovor, vodoravni ali navpični zapis računa, vrsto enačbe … Pomembno je, da lahko vsa navodila napišemo v slovenščini, učni list pa shranimo ali natisnemo.
Poleg najrazličnejših učnih listov, ki so primerni za utrjevanje in preverjanje snovi, lahko izdelamo tudi učne liste z zabavnejšimi nalogami, ki sem jih poimenovala »Matematične čarovnije«. Izdelamo lahko »Čarobni kvadrat«, »Matematično križanko«, »Skrito pot« in zapišemo račune v krog ali kvadrat ter prilagodimo stotični kvadrat.

Brezplačen program je namenjen učiteljem, saj omogoča izdelavo zanimive didaktiče igre Bingo. Igra je podobna tomboli in omogoča utrjevanje osnovnih računskih operacij. Primerna je za učence od 1. do 5. razreda. Ponuja dva načina igranja:
Pred vsako igro določimo, kako učenci označujejo odgovore (npr. pobarvajo, označijo z X ...) ter kateri vzorec mora dobiti zmagovalec. Le- ta mora npr.:
Program omogoča tudi številne nastavitve in obširna navodila za uporabo programa.
![]() |
![]() |
MOJA PRVA MATEMATIČNA PUSTOLOVŠČINA 2, SEŠTEVAM IN ODŠTEVAM
Moja prva matematična pustolovščina 2, Seštevam in odštevam, je nadaljevanje Moje prve pustolovščine 1, Štejem in razvrščam.Program je zasnovan tako, da nas v igri vodita vodiča - nagajivi in požrešni pingvin Pingo, ki neučakano čaka na svoj posladek, in potrpežljivi Medo, ki zastavlja in ocenjuje naloge. Vsebina programa je razdeljena na štiri otoke. Glavni je največji otok, ki ponuja štiri zanimive matematične igre:
Igralec lahko pri igrah izbira med tremi težavnostnimi stopnjami: lahko, srednjo in težko, vsaka igra pa je znotraj teh stopenj razdeljena še na tri nadaljnje težavnostne stopnje. Težje naloge imajo pri igrah omejen čas, nekatere pa so oblikovane tako, da se slike ali številke premikajo, kar otežuje računanje.
Ko igralec uspešno zaključi vse štiri matematične igre izbrane težavnostne stopnje, dobi vstopnico za SUPERigro, saj vsaka zaključena igra prinese kos ledu, ki predstavlja pot na otok z iglujem. Program ponuja tudi dve dodatni dejavnosti: Slikaj s števili in Zabavno tiskanje.
Zgoščenka je primerna za učence 1. in 2. razreda.

Igrive številke 1 je prvi program na zgoščenki Igrive številke. Sestavljen je iz štirih sklopov: Tangram, Telesa, Domine in Števila.
Omogoča naslednje igre:
Program je primeren za učence 1. in 2. razreda.
Igrive številke 2 je drugi program na zgoščenki Igrive številke. Sestavljen je iz štirih sklopov: Osnovne računske operacije, Razporedbe, Simetrija in Razvrščanje.
Sklop Osnovne računske operacije omogoča naslednje igre:
Program je primeren za učence 2. in 3. razreda.
Gordijev matematični spopad je nadaljevanje matematične avanture Gordi in napadalci s planeta matematike.
V glavnem meniju lahko igralec izbira med naslednjimi sklopi: Učenje, Igra, Nova avantura, Naloži avanturo, Jezik, Izhod.
Sklop Učenje je razdeljen na petnajst učnih poglavij, od tega jih je enajst primernih za uporabo v teme Aritmetika in algebra. Učenec lahko izbira med naslednjimi učnimi poglaviji: Spoznavanje dvomestnih števil od 10 do 100, Spoznavanje tromestnih števil od 100 do 1000, Spoznavanje štirimestnih števil nad 1000, Pisno seštevanje (s prehodom in brez prehoda), Pisno odštevanje (s prehodom in brez prehoda), Odštevanje destic, Odštevanje stotic, Odštevanje tisočic, Poštevanka, Množenje z 10, Množenje eno mestnih in dvomestnih števil. V učnih poglavjih učenec s klikom na ikono Naprej sledi Gordijevi razlagi, ki poteka po korakih.
Igralec lahko izbira tudi med sedmimi igrami, od tega so na voljo štiri, ki so primerne v sklopu teme Aritmetika in algebra. Vse igre imajo tri težavnostne stopnje.
Zgoščenka je primerna za učence 2., 3. in 4. razreda.
