MED
TELESNIM
Otvoritev: 17. maja 2002 ob 18. uri.
Razstava bo na ogled do 17. junija 2002
V
Galeriji likovnih umetnosti Slovenj Gradec bo v drugi polovici maja
na ogled razstava treh umetnic mlajše generacije, s skupnim naslovom
"Med telesnim". Akademske slikarke Nataša Tajnik, Anja Jerčič
ter Polona Tratnik, ki so se vsaka zase že uveljavile v slovenskem kulturnem
prostoru, se bodo predstavile s svojimi najnovejšimi deli, ki jih povezuje
skupno ustvarjalno izhodišče. Čeprav kot likovne ustvarjalke funkcionirajo
samostojno, so se v svojih raziskovalnih iskanjih naključno približale
isti temi. V njih se vsaka na svoj način soočajo s prikazom in izrazom
najpomembnejših sestavin človekove osebne eksistence: tj. intime, telesnosti
in spolnosti. Kar jih v kontekstu nastajajoče razstave druži, je (med
drugim) tudi pripadnost ženskemu spolu in iz tega izhajajoča specifičnost
obravnave problematike človekove (v tem primeru ženske) intime in telesnosti.
Umetnice, ki v svojem ustvarjalnem snovanju vztrajajo pri (danes žal
že marginaliziranem) klasičnem mediju slike (Anja Jerčič in Nataša Tajnik)
ali pa se poslužujejo novejših izraznih tehnologij (podobe mozaičnega
kolaža na fotografskih prosojnicah Polone Tratnik), se bodo v prostorih
Galerije likovnih umetnosti Slovenj Gradec predstavile na skupni razstavi
17. maja 2002.
Anja Jerčič, rojena leta 1975 v Slovenj
Gradcu, se je po študiju na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani
(diplomirala je leta 2000), že večkrat predstavila slovenski javnosti
v okviru samostojnih razstav. Umetnica, ki trenutno živi in ustvarja
med Velenjem in Ljubljano, kjer obiskuje magistrski študij grafike,
bo na razstavi poleg sklopa "V sliki" predstavila slike t.i.
"Čudovišč", kakor je poimenovala podobe, s katerimi nam razkriva
svet svoje notranjosti, psihološke pokrajine svojega intimnega sveta.
Še prav posebej izstopajo v tem sklopu podobe cvetov orhidej, naravnih
čudovišč, ki umetnico zanimajo predvsem v njihovi prvobitni, tj. spolni
funkciji.
Nataša Tajnik, rojena leta 1974 v Slovenj Gradcu, je na Akademiji
za likovno umetnost v Ljubljani diplomirala leta 1999. Trenutno živi
in dela v Velenju, hkrati pa tudi končuje podiplomski študij slikarstva
pri prof. Gustavu Gnamušu. V sklopu razstave "Med telesnim"
se bo predstavila s ciklom slik s skupnim naslovom "Tora bora".
Umetnica se je v svojem zadnjem ciklu oddaljila od barvne pestrosti
predhodnih slik in zgostila svoja občutenja v prevladi odtenkov črne
in bele. Figure, ki dominantno zasedajo slikarsko površino glavnih slik
cikla, so prvenstveno zrasle iz raziskovalnega študija form, skozi proces
nastajanja pa so se nezavedno zgostile v podobe silhuet, ki spominjajo
na zakrite islamske ženske. Zakritim podobam telesnosti, skritim usodam
neznanih (ženskih) teles umetnica zoperstavi razkrito podobo maternice,
enega glavnih označevalcev ženskega telesa.
Polona Tratnik, rojena leta 1976 v
Slovenj Gradcu, je pod mentorstvom prof. Emerika Bernarda in Tomaža
Brejca leta 1999 končala študij slikarstva na ljubljanski likovni akademiji,
v letošnjem letu pa je zaključila podiplomski študij kiparstva pri prof.
Matjažu Počivavšku. Prejemnica študentske Prešernove nagrade se je predstavila
že na več samostojnih razstavah, poleg likovne ustvarjalnosti pa se
ukvarja tudi s filozofijo in estetiko. Na likovnem področju jo zanimajo
različni vidiki v umetnosti, ki se nanašajo predvsem na kontekst, v
katerem nastopajo umetnine ter na gledalčevo percepcijo, s katero se
ukvarja tudi teoretsko in publicistično. Na tokratni razstavi sodeluje
s projektom s skupnim naslovom "Monologi", v katerem se ukvarja
z mehanizmi lastne zavesti spola in spolne privlačnosti. Naslov njenega
cikla označuje ločeno in posledično osamljeno doživljanje ženske in
moškega, pa tudi enkratnost doživljanja slehernega posameznika. Delno
izhodišče trodelnega projekta predstavlja dramsko delo Eve Ensler Monologi
vagin, v katerem ženske odkrito spregovorijo o svojih vaginah, vendar
Tratnikova njeno delo nadgradi. Medijske podobe manekenk - upodobi jih
na fotografskih prosojnicah v tehniki mozaičnega fotokolaža - ne povedo
gledalcu dosti o resničnem intimnem življenju žensk, čeprav vsebujejo
(skrito) spolno privlačnost. Na drugi strani imamo podobe moških, razkrite
v svoji intimnosti tam, kjer jo najmanj pričakujemo. In končno, vagina
kot intimna in hkrati spojna točka med moškim in ženskim spolom, točka
nemožne indiferentnosti subjekta.
Razstava prinaša vpogled v delo umetnic, ki (vsaj v določenem segmentu)
svoje ustvarjalnosti ustvarjajo umetnost tudi na temelju močnega občutenja
lastne ženskosti. To občutenje pa ni nekaj, kar bi jim pripisovali s
pozicije opazujočega subjekta, ki njihovemu delu - objektu gledanja
- pripisuje takšne lastnosti, pač pa to občutenje s pozicije avtonomnega,
ustvarjajočega subjekta one same problematizirajo ter o njem skozi likovni
jezik spregovorijo gledalcu v okviru predstavljene razstave.
Katarina
Hergold
info: Koncert ob otvoritvi: Caminoigra
(Jan Tomšič, Blaž Celarec in Boštjan Gombač
gor