1.       Zgodovina Moto GP-ja

 

                                    Moto GP se ponaša s 65 let zgodovine, je najstarejši od vseh motociklističnih tekmovanj v  svetovnem prvenstvu - prvo leto tekmovanj, je potekalo leta 1949 .


Od leta 1900 je tekmovanje MotoGP potekalo v različnih državah. V letu 1938 se je predhodnik sedanjega FIM , FICM ( Federation Internationale des Clubs Motocyclistes ), napovedala evropsko prvenstvo. Vendar pa je začetek druge svetovne vojne prekrižal načrte in zato evropskega prvenstva ni bilo, po vojni pa so potrebovali nekaj časa za da je postal bencin na voljo, preden se je lahko ustvarila mednarodna serija MotoGP.


Picture                                                                                                                      Prvi Dnevi MotoGP-ja

 

Ko je bilo prvo uradno Svetovno prvenstvo leta 1949, so Grand Prix dirke sestavljale štiri samostojne razrede, z otvoritvenim naslovom 500ccm " premier razred" , v katerem je zmagal Britanski motociklist Leslie Graham na AJS motorju. V drugem razredu je Brit , Freddie Frith ( Velocette) osvojil prvi tovrstni 350ccm naslov svetovnega prvaka , medtem ko so bili Italijani Bruno Ruffo ( Moto Guzzi ) in Nello Pagani ( Mondial ), prvaka v razredu 250ccm in 125ccm   Svetovnega prvenstva.

 

 

 

PicturePicture

 

 

ŠESTDESETA IN MOTOGP

V  60-ih je japonska industrija motociklov doživela razcvet in v tem desetletju je veliko proizvajalcev , ki sodelujejo v današnjih dirkah MotoGP ™, kot so Honda , Suzuki in Yamaha, so prišli, da bi pobrali svoj prvi naslov svetovnega prvenstva v kategorijah 125 , 250 in 500, kot so se napovedali v Grand Prix dirke . Suzuki je zlasti požel velik uspeh v novem 50cc razredu, ki je bila uvedena leta 1962 .

 

PicturePicturePicture

 

 

V poznih 60-ih je pričel začetek zlate dobe za MotoGP ™ Legenda  Giacomo Agostini - najuspešnejši motociklist v zgodovini svetovnega prvenstva. Do moderne dobe motociklizma je redno tekmoval v dveh ali treh razredov hkrati. Agostini je prejel 10 od svojih 15 naslovov v petih zaporednih sezonah kot dvojni prvak v 350ccm in 500ccm - v zlatem obdobju, ki se začne leta 1968,  je vozil za družbo MV Agusta.

 

PicturePicturePicture

V tem času so bili vse višji stroški, povezani z Grand Prix dirkami dosegle takšno raven, da se je več japonskih podjetij umaknilo iz tekmovanja - le  Yamaha je Grand Prix zapustila ob koncu 60-ih . V odgovor FIM je uvedla pravila, ki omejuje agregate motorjev v razredu 50 ccm, da lahko imajo le en valj pri 125 in 250. po 2 valja, v 350ccm in 500ccm  pa štiri valje .

 

MODERNE DOBE

 

Pred spremembo predpisov, ki je prinasla čase z  990cc  4 -taktno konkurenco v kraljevem razredu - v skladu s sodobnimi inženirskimi in proizvodnimi trendi. Zadnji pokal v 500cc razredu je dobil mladi italianski motociklist Valentino Rossi v letu 2001 z motociklom Honde.



Po spremembi moči motorja v svetovnem prvenstvu MotoGP ™ v letu 2002 in uvedbo 990ccm dirk, je Rossi osvojil štiri zaporedne naslove, prva dva s Hondo in dva po senzacionalnih predstavah z Yamaho.

V zadnjih letih so nižje valjni motorji  vladali med mladimi evropskimi motociklisti, ki se pripravljajo za MotoGP ™  na Aprilia in Honda motorjih. Dani Perdosa, obetaven trend pri treh zaporednih naslovih - enega na 125ccm v letu 2003, druga dva v 250ccm  - vozil za Hondo pred vstopom v razred premier . V svoji prvi sezoni v MotoGP ™ je Pedrosa delil pit -box Repsol Honde z Ameriškim motociklistom Nickyjem Haydnom, katerega agresivna, vendar skladna vožnja prislužila naziv za leto 2006 in takrat se je končala letna procesija Rossija po slavi.
PicturePicturePicture

Na začetku sezone 2007, so nova pravila, ki omejujejo število pnevmatik, katere se uporabljajo na Grand Prix vikendih in zmanjšanje velikosti motorja od 990cc do 800cc spet izenačilo konkurenčne pogoje v MotoGP ™ - z Bridgestone opremljen Ducatijev motociklist Casey Stoner se je pojavljal kot prvi izredni voznik nove dobe, kot pobegli 2007 svetovni prvak . V letu 2008 pa se je Rossi vrnil na sam vrh in vzel šesti naslov premier razreda.

 

V sezoni 2009 je bilo uvedeno pravilo z enim menjavanjem pnevmatik. Takrat so Bridgestone, poimenovali za edinega dobavitelja  razreda MotoGP ™.

 

Polje z besedilom: CASEY STONER
¸

PictureF543F8

https://youtu.be/JY9mrKR5SkA

 

     Sezona 2010, videli so novo ime za vstop v zgodovno razreda MotoGP ™, kakor je bil Jorge Lorenzo okronan za svetovnega prvaka po razburljivi sezoni dolgih bitki z moštvenim kolegom Rossijem za naslov prvaka. Lorenzo je pokazal izjemno skladnost in izjemno zrelost zahtevku premier razreda motoGP, saj je bil star le 23 let.

 

V letu 2011 se je Casey Stoner preselil v tovarniško Hondo, prelomnica, ki se je izkazala za velik uspeh. Stoner je osvojil naziv za leto 2011 z zmago na Phillip Islandu, njegova  9. vendar ne zadnja zmaga v sezoni ( dobil je tudi zadnjo tekmo v Valenciji ) .

 

V letu 2012 , se je omrežje prekloplo na 1000ccm stroje. Takrat je Casey Stoner odšel v pokoj. Sedanji  svetovni prvak MotoGP je Marc Marquez iz ekipe Honde. Prvenstva pa na žalost ni videl Jorge Lorenzo iz Yamahe, je pa za sabo pustil nekaj spektakularnih dvobojev med parom.

 

Polje z besedilom: JORGE LORENZO
Polje z besedilom: MARC MARQUEZ
 


PicturePicturePicture

                                                                               

   V MotoGP pa ni le srečnih koncev, ampak se kdaj pa kdaj zgodijo nesreče, včasih tudi s smrtnim izidom. V zgodovini MotoGP se je pripetilo že  88 nesreč. Prva se je zgodila 13. julija 1949 v kateri je umrl Ben Drinkwater (VB) na dirki TT Isle of Man, še istega leta sta se smrtno ponesrečila na Veliki nagradi Belgije Edouard Bruylant (BEL) in ''Hurst'' (GB) v prikolici motorja 17. julija 1949. Zadnja nesreča pa se je zapisala 23. oktobra 2011, ko se je na Veliki nagradi Malezije smrtno ponesrečil Marco Simoncelli (ITA).

 

Polje z besedilom: MARCO SIMONCELLI

PicturePicture

 

 

DOMOV