1. Zgodovina Moto GP-ja
Moto GP se
ponaša s 65 let zgodovine, je najstarejši od vseh motociklističnih tekmovanj
v svetovnem prvenstvu - prvo leto
tekmovanj, je potekalo leta 1949 .
Od
leta 1900 je tekmovanje MotoGP potekalo v različnih
državah. V letu 1938 se je predhodnik sedanjega FIM , FICM ( Federation Internationale des Clubs Motocyclistes ), napovedala
evropsko prvenstvo. Vendar pa je začetek druge svetovne vojne prekrižal načrte
in zato evropskega prvenstva ni bilo, po vojni pa so potrebovali nekaj časa za
da je postal bencin na voljo, preden se je lahko ustvarila mednarodna serija MotoGP.
Prvi Dnevi
MotoGP-ja
Ko je bilo prvo
uradno Svetovno prvenstvo leta 1949, so Grand Prix dirke sestavljale štiri
samostojne razrede, z otvoritvenim naslovom 500ccm " premier razred"
, v katerem je zmagal Britanski motociklist Leslie Graham na AJS motorju. V
drugem razredu je Brit , Freddie Frith ( Velocette) osvojil prvi tovrstni
350ccm naslov svetovnega prvaka , medtem ko so bili Italijani Bruno Ruffo (
Moto Guzzi ) in Nello Pagani ( Mondial ), prvaka v razredu 250ccm in
125ccm Svetovnega prvenstva.


ŠESTDESETA IN MOTOGP
V 60-ih je japonska industrija motociklov
doživela razcvet in v tem desetletju je veliko proizvajalcev , ki sodelujejo v
današnjih dirkah MotoGP ™, kot so Honda , Suzuki in Yamaha, so prišli, da bi
pobrali svoj prvi naslov svetovnega prvenstva v kategorijah 125 , 250 in 500,
kot so se napovedali v Grand Prix dirke . Suzuki je zlasti požel velik uspeh v
novem 50cc razredu, ki je bila uvedena leta 1962 .



V poznih 60-ih je
pričel začetek zlate dobe za MotoGP ™ Legenda
Giacomo Agostini - najuspešnejši motociklist v zgodovini svetovnega prvenstva.
Do moderne dobe motociklizma je redno tekmoval v dveh ali treh razredov hkrati.
Agostini je prejel 10 od svojih 15 naslovov v petih zaporednih sezonah kot
dvojni prvak v 350ccm in 500ccm - v zlatem obdobju, ki se začne leta 1968, je vozil za družbo MV Agusta.



V tem
času so bili vse višji stroški, povezani z Grand Prix
dirkami dosegle takšno raven, da se je več japonskih podjetij umaknilo iz
tekmovanja - le Yamaha je Grand Prix zapustila ob koncu 60-ih . V odgovor FIM je uvedla
pravila, ki omejuje agregate motorjev v razredu 50 ccm,
da lahko imajo le en valj pri 125 in 250. po 2 valja, v 350ccm in 500ccm pa štiri valje .
MODERNE
DOBE
Pred spremembo predpisov, ki je prinasla čase z
990cc 4 -taktno konkurenco v
kraljevem razredu - v skladu s sodobnimi inženirskimi in proizvodnimi trendi.
Zadnji pokal v 500cc razredu je dobil mladi italianski
motociklist Valentino Rossi v letu 2001 z motociklom Honde.
Po spremembi moči motorja v svetovnem prvenstvu MotoGP ™ v
letu 2002 in uvedbo 990ccm dirk, je Rossi osvojil štiri zaporedne naslove, prva
dva s Hondo in dva po senzacionalnih predstavah z Yamaho.
V zadnjih letih so nižje valjni motorji vladali med
mladimi evropskimi motociklisti, ki se pripravljajo za MotoGP ™ na
Aprilia in Honda motorjih. Dani Perdosa, obetaven trend pri treh zaporednih
naslovih - enega na 125ccm v letu 2003, druga dva v 250ccm - vozil za
Hondo pred vstopom v razred premier . V svoji prvi sezoni v MotoGP ™ je Pedrosa
delil pit -box Repsol Honde z Ameriškim motociklistom Nickyjem Haydnom,
katerega agresivna, vendar skladna vožnja prislužila naziv za leto 2006 in
takrat se je končala letna procesija Rossija po slavi.



Na
začetku sezone 2007, so nova pravila, ki omejujejo število pnevmatik, katere se
uporabljajo na Grand Prix vikendih in zmanjšanje
velikosti motorja od 990cc do 800cc spet izenačilo konkurenčne pogoje v MotoGP ™ - z Bridgestone
opremljen Ducatijev motociklist Casey
Stoner se je pojavljal kot prvi izredni voznik nove
dobe, kot pobegli 2007 svetovni prvak . V letu 2008 pa se je Rossi vrnil na sam
vrh in vzel šesti naslov premier razreda.
V
sezoni 2009 je bilo uvedeno pravilo z enim menjavanjem pnevmatik. Takrat so Bridgestone, poimenovali za edinega dobavitelja razreda MotoGP ™.



https://youtu.be/JY9mrKR5SkA
Sezona 2010, videli so novo ime za vstop v zgodovno
razreda MotoGP ™, kakor je bil Jorge
Lorenzo okronan za svetovnega prvaka po razburljivi
sezoni dolgih bitki z moštvenim kolegom Rossijem za naslov prvaka. Lorenzo je pokazal izjemno skladnost in izjemno zrelost
zahtevku premier razreda motoGP, saj je bil star le
23 let.
V letu 2011 se je Casey
Stoner preselil v tovarniško Hondo, prelomnica, ki se
je izkazala za velik uspeh. Stoner je osvojil naziv
za leto 2011 z zmago na Phillip Islandu,
njegova 9. vendar ne zadnja zmaga v
sezoni ( dobil je tudi zadnjo tekmo v Valenciji ) .
V letu 2012 , se je omrežje prekloplo na 1000ccm stroje. Takrat je Casey
Stoner odšel v pokoj. Sedanji svetovni prvak MotoGP
je Marc Marquez iz ekipe Honde. Prvenstva pa na
žalost ni videl Jorge Lorenzo
iz Yamahe, je pa za sabo pustil nekaj spektakularnih dvobojev med parom.
![]()
![]()



V MotoGP pa ni le srečnih koncev, ampak se
kdaj pa kdaj zgodijo nesreče, včasih tudi s smrtnim izidom. V zgodovini MotoGP se je pripetilo že
88 nesreč. Prva se je zgodila 13. julija 1949 v kateri je umrl Ben Drinkwater (VB) na dirki TT Isle of Man, še istega leta sta se smrtno ponesrečila na Veliki
nagradi Belgije Edouard Bruylant
(BEL) in ''Hurst'' (GB) v prikolici motorja 17.
julija 1949. Zadnja nesreča pa se je zapisala 23. oktobra 2011, ko se je na
Veliki nagradi Malezije smrtno ponesrečil Marco Simoncelli
(ITA).


