ZGODOVINA

Japonska animacija se je začela v začetku 20. stoletja, ko so japonski filmski ustvarjalci eksperimentirali z animacijskimi tehnikami.  Leta 1917 so se začela pojavljati prva strokovna in javno prikazana dela. Animatorji, kot sta Ōten Shimokawa in Seitarou Kitayama, so ustvarili številna dela, najstarejši film, ki je preživel, pa je Kouchijeva Namakura Gatana , dvominutni posnetek samuraja, ki poskuša nov meč preizkusiti na svoji tarči, samo da bi doživel poraz. 1923 Velik Kanto potres je povzročil razširjeno uničenje infrastrukture na Japonskem in uničenje skladišča Shimokawa in je  uničil večino teh zgodnjih del.

 

Animacija je bila v tridesetih letih 20. stoletja na Japonskem že uveljavljena kot alternativni format akcij v živo. Trpela je konkurenca tujih producentov in številnih animatorjev - kot so Noburō Ōfuji in Yasuji Murata -, ki so delali v cenejši animaciji izreza, ne pa v cel animaciji . Drugi ustvarjalci, Kenzō Masaoka in Mitsuyo Seo , so kljub temu naredili velik napredek v tehniki animacije; izkoristili so pokroviteljstvo vlade, ki je zaposlila animatorje za izdelavo izobraževalnih kratkih hlač in propagande .

 

Uspeh celovečernega filma Walt Disney Company iz leta 1937 Sneguljčica in sedem palčkov je močno vplival na številne japonske animatorje. V šestdesetih letih prejšnjega stoletja je umetnik mange in animator Osamu Tezuka prilagodil in poenostavil številne Disneyjeve animacijske tehnike, da so zmanjšali stroške in omejili število kadrov v produkcijah.

 

 V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja se je povečala priljubljenost mange , japonskih stripov in grafičnih romanov , od katerih so bili mnogi pozneje animirani. Delo Osamua Tezuka je pritegnilo posebno pozornost: imenovali so ga "legenda" in "bog mange". Njegovo delo - in delo drugih pionirjev na tem področju - je navdihnilo značilnosti in žanre, ki še danes ostajajo temeljni elementi anime. Žanr velikanskih robotov (znan kot " mecha " zunaj Japonske), na primer, se je oblikoval v okviru Tezuke, razvil v žanr Super Robot pod Go Nagai in drugimi, in ga je konec desetletja revolucioniralaYoshiyuki Tomino, ki je razvil žanr Real Robot .  Anime robotov, kot sta serija Gundam in Super Dimension Fortress Macross, so v osemdesetih letih postale takojšnja klasika, robot žanr anime pa je še danes eden najpogostejših na Japonskem in po vsem svetu. V 80. letih prejšnjega stoletja je anime postal bolj sprejet v glavnem toku na Japonskem (čeprav manj kot manga ) in doživel je razcvet proizvodnje. Po nekaj uspešnih prilagoditvah anime na čezmorskih trgih v osemdesetih letih je anime na teh trgih v 90. letih prejšnjega stoletja še bolj sprejel in še bolj na prelomu 21. stoletja. Leta 2002 je Spirited Away , aProdukcija Studio Ghibli v režiji Hayaoja Miyazakija je na mednarodnem filmskem festivalu v Berlinu osvojila zlatega medveda, leta 2003 pa je na 75. oskarjih prejela oskarjevo nagrado za najboljši igrani film 

 

                                                                        Okvir iz Momotarovih Božjih morskih bojevnikov (1944), https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e5/Momotaro%27s_Divine_Sea_Warriors-screeny.JPG/220px-Momotaro%27s_Divine_Sea_Warriors-screeny.JPG prvega celovečernega anime filma.

 

                                                                                                                                                           HOME